ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥΣ

Δελτίο Τύπου                                 19/03/2012
Δηλώσεις μετά τη συνάντηση του Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη με την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
Ο Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης μετέβη στα γραφεία της ΟΛΜΕ και συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας. Μετά το τέλος της συνάντησης και απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων,  ο Υπουργός και ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Παπαχρήστος έκαναν τις ακόλουθες δηλώσεις:
Υπουργός:
«Είχα μια πολύ ουσιαστική και ειλικρινή συζήτηση με τους φυσικούς μου συνομιλητές, τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Έχει προηγηθεί και αντίστοιχη συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και βεβαίως με τους Πρυτάνεις. Θέλω να τονίσω ότι θίξαμε καίρια θέματα της Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης. Είναι πολύ σημαντικό να ακούς από το στόμα των ανθρώπων που είναι μέσα στη μαχόμενη εκπαίδευση και μιλούν με χιλιάδες ανθρώπους τα πραγματικά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Μιλήσαμε και για θέματα που θα αντιμετωπιστούν σε σχέση με το Νέο Λύκειο, τις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά δεν ήταν αυτό το κύριο θέμα μας. Η ΟΛΜΕ έχει έναν προβληματισμό και έχει εκδώσει μια σειρά από απόψεις και τεκμηριώσεις για το θέμα. Ο ίδιος δουλεύω πάνω σε αυτά τα θέματα, όπως ξέρετε, μέσα από τον εθνικό διάλογο σε διαφορετικούς χρόνους, και είχαμε μία ανταλλαγή απόψεων που για μένα φώτισε πολλά σημεία. Ελπίζω, πιστεύω, προσδοκώ να συνεχίσουμε αυτή τη συνεργασία, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε κάποια θέματα για τα οποία πρέπει να υπάρξει συμφωνία και σύγκλιση απόψεων μεταξύ μας.»
Για την αξιολόγηση:
 «Συζητήσαμε αυτό το μεγάλο θέμα, για το οποίο η προσωπική μου άποψη είναι ότι βέβαια πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση αλλά το πώς και με ποιες μορφές και με ποιους στόχους είναι ένα θέμα που αξίζει να συζητηθεί. Επίσης συζητήσαμε το θέμα των προγραμμάτων, το θέμα της δομής και της λειτουργίας του Λυκείου, το θέμα των εκπαιδευτικών οι οποίοι με αλλαγές που γίνονται μπορούν να βρεθούν χωρίς αντικείμενο ή με μειωμένες ώρες. Μια σειρά από πραγματικά προβλήματα ετέθησαν, και πιστεύω ότι αυτή η ενημέρωση που είχα σήμερα θα με βοηθήσει όσο καιρό θα έχω αυτή την ευθύνη να πάρω σωστές αποφάσεις και να εισηγηθώ τεκμηριωμένα διάφορα ζητήματα της γενικής εκπαίδευσης.»
Για το Νέο Λύκειο:
 «Αυτό είναι ένα ώριμο νομοθέτημα. Να θυμίσω ότι έχει ξεκινήσει δύο χρόνια πριν με τον εθνικό διάλογο για την παιδεία. Συνεχίστηκε και με τη σύγκλιση των δύο μεγάλων κομμάτων και ενός τρίτου κόμματος. Νομίζω ότι είναι πολύ ώριμο για να αντιμετωπιστεί. Δεν γνωρίζω πραγματικά τι έχει πει ο κύριος Σαμαράς. Ωστόσο, νομίζω ότι έχει τη στήριξη, θα έχει τη στήριξη από τα μεγάλα κόμματα.»
Πρόεδρος της ΟΛΜΕ:
«Αξιοποιώντας το καλό κλίμα που επικράτησε στη συνάντηση, η Ομοσπονδία κατέθεσε ενστάσεις που είχε το προηγούμενο διάστημα σχετικά με το Νέο Λύκειο και ζήτησε διάλογο σε βάθος, έτσι ώστε οι αποδεδειγμένες δυσλειτουργίες που είχαμε διαπιστώσει να πάψουν να υπάρχουν. Υπ’ αυτήν την έννοια εμείς επιμείναμε στην άποψή μας προς  τον κύριο Υπουργό να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στη νομοθέτηση του Νέου Λυκείου και στο Τεχνολογικό Λύκειο. Αναγνωρίζουμε τις καλές του προθέσεις, αλλά η έλλειψη διαλόγου που υπήρχε το προηγούμενο διάστημα μας προβληματίζει. Εξάλλου πολλά σημαντικά προβλήματα υπάρχουν στην ατζέντα. Όσον αφορά το εξεταστικό η άποψη της Ομοσπονδίας είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Μέχρι όμως να πετύχουμε τη σωστή αναλογία μεταξύ γενικών λυκείων και τεχνολογικών λυκείων όσον αφορά τους μαθητές, προτείνουμε ένα σύστημα πέραν των εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου σε μικρό αριθμό μαθημάτων. Είμαστε δηλαδή υπέρ της αποδέσμευσης των εξετάσεων από την εκπαιδευτική διαδικασία στο Λύκειο.»