ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΘΕΣΕΙΣ και ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για το "ΕΝΙΑΙΟ" ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

       Α΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
 ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                       Θεσσαλονίκη, 23-12-2011
Ταχ. Δ/νση      :  Προξένου Κορομηλά 51                                         Αριθμ. Πρωτ.: 3
Τ.Κ.-Πόλη       :  546 22 Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο- fax           :  2310-226910
e-mail              eltee_a_thess@yahoo.gr           ΠΡΟΣ: Τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Πληροφορίες  :  κ. Αλέξανδρος Σαχπεκίδης          ΚΟΙΝ: 1. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Τηλέφωνο       :  6946 036 367                                   2. ΕΔΟΘ / ΝΤ Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
e-mail  alexsahp@yahoo.gr                                              3. Ο.Λ.Μ.Ε.
                                                                                                 4. κατά τόπους Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.
                                                                                                 5. Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσ/νίκης
                                                                                                 6. ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α



ΘΕΜΑ: Θέσεις και Προτάσεις για το «Ενιαίο» Μισθολόγιο.

Συνάδελφοι,
Εδώ και ενάμησι μήνα η Ένωσή μας ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς των Σχολείων της περιοχής μας για τις θέσεις μας για το Ενιαίο Μισθολόγιο, που μόνο «Ενιαίο» δεν είναι. Παράλληλα, πολλές Ενώσεις έχουν δραστηριοποιηθεί για επί μέρους θέματα και αδικίες που ανακύπτουν από την εφαρμογή του Νόμου αυτού. Το Δ.Σ. της Ένωσής μας αισθάνεται την ανάγκη να κωδικοποιήσει τις θέσεις της Ένωσης και να τις κοινοποιήσουμε προς όλους με σκοπό την οργάνωση και ανάληψη συντονισμένης δράσης.
Ως Α΄ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Θεσσαλονίκης διεκδικούμε ιεραρχικά τα παρακάτω:
Α) Με βάση τη διαφορετική φύση του επαγγέλματός μας η οποία περιγράφεται και προσδιορίζεται αναλυτικά στο άρθρο 1 του Νόμου 1566/85, διεκδικούμε τη διαφοροποίησή μας από τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους και ως εκ τούτου την κατάταξή μας σε διαφορετικό (ανώτερο) εισαγωγικό βαθμό από τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους. Στον Νόμο αυτό περιγράφεται αναλυτικά το λειτούργημα του εκπαιδευτικού, ο οποίος ορίζεται ως ο σημαντικότερος παράγοντας για την επίτευξη των σκοπών της Εκπαίδευσης (άρθρο 2α) που είναι η «…ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε …να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά». Σε καμία περίπτωση λοιπόν ο Εκπαιδευτικός δεν ασκεί απλή διοίκηση, ούτε είναι απλώς γρανάζι μιας αποτελεσματικής μηχανής διακυβέρνησης και λειτουργίας του Κράτους. Για το λόγο αυτό ορίζονται και τα ελάχιστα τυπικά προσόντα του Εκπαιδευτικού Λειτουργού που είναι αυξημένα από αυτά του υπόλοιπου Δημόσιου Τομέα. Αυτή η διαφοροποίηση αποτυπώνεται και στην βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των Εκπαιδευτικών σε βαθμό και κλιμάκια (αναλόγως των τυπικών προσόντων) (παρ.2 άρθρου 14 του Νόμου 1566/85 ανώτερα αυτών του υπολοίπου Δημοσίου για τον οποίο ισχύουν τα άρθρα 77 έως και 79 του Νόμου 2683/1999).
Στα πλαίσια αυτής της διεκδίκησης έχουν κυκλοφορήσει στα σχολεία δύο τύποι αιτήσεων – ενστάσεων (ένα για τους εκπαιδευτικούς και ένα για τους διευθυντές) που αφορούν την επανακατάταξη των εκπαιδευτικών σε διαφορετικό εισαγωγικό βαθμό από τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους στο ενιαίο μισθολόγιο. Παρότι μέχρι σήμερα δεν έχουμε ακόμη απάντηση από τους δικηγόρους στους οποίους αποτανθήκαμε για το πώς μπορεί να υποστηριχθεί νομικά αυτό το αίτημα, θεωρούμε ότι είναι σκόπιμο να υποβληθούν μαζικά αυτές οι αιτήσεις προς τις κατά τόπους Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης. Ασχέτως της νομικής στοιχειοθέτησης που περιμένουμε, η συνδικαλιστική διεκδίκηση είναι δίκαιη και αποτελεί υποχρέωση και θέση μας.
Για όσους δεν έχουν λάβει τα σχετικά έντυπα, τα επισυνάπτουμε κι εμείς σε ειδική φόρμα για την εύκολη συμπλήρωσή τους είτε στον υπολογιστή είτε χειρόγραφα. Όπως μας συνέστησαν οι νομικοί, οι ενστάσεις αυτές θα πρέπει να κατατεθούν μέσα σε δίμηνη προθεσμία από την επίσημη ανακοίνωση της διαπιστωτικής πράξης κατάταξής μας (η οποία έγινε πρόσφατα) και πρέπει να απευθύνονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια των Σχολείων που υπηρετούν οι συνάδελφοι.
Β) Στο «Ενιαίο» Μισθολόγιο νομοθετείται η ανισότητα μεταξύ νεοεισερχόμενων και ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων (όπως φαίνεται και από τους πίνακες που σας επισυνάπτουμε). Οι νεοεισερχόμενοι υπάλληλοι έχουν τη δυνατότητα να ανέλθουν στον Α΄ βαθμό με μόλις 19 χρόνια υπηρεσίας (και να παίρνουν μεγαλύτερο μισθό), ενώ οι ήδη υπηρετούντες ακόμη και με 35 χρόνια υπηρεσίας (!) κατατάσσονται το πολύ μέχρι το 4ο κλιμάκιο του Β΄ βαθμού, και αμείβονται λιγότερο. Διεκδικούμε την ισότιμη μεταχείρισή μας  σε σχέση με τους νέους υπαλλήλους και να μας δοθεί το ίδιο δικαίωμα στην βαθμολογική και μισθολογική ανέλιξη χωρίς αυθαίρετους αποκλεισμούς.
Γ) Διεκδικούμε την αναγνώριση και προσμέτρηση του πλεονάζοντος χρόνου υπηρεσίας (μετά την κατάταξή μας στο βαθμό) τόσο για την μισθολογική όσο και για την βαθμολογική εξέλιξή μας. Ο πλεονάζων αυτός χρόνος «κουρεύεται» και μηδενίζεται, αυθαίρετα και χωρίς αιτιολόγηση. Κανένας νόμος δεν μπορεί να θεσπίσει αυθαίρετα την διαγραφή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Δημόσιας Υπηρεσίας.
Δ) Μετά την βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή μας στις 1-11-2011, οι υπηρετούντες υπάλληλοι καθηλώνονται αυθαίρετα μέχρι και τέσσερα (4) χρόνια στον ίδιο βαθμό, ενώ οι νεοεισερχόμενοι μπορούν να εξελίσσονται κανονικά… Φαίνεται ότι το Κράτος επιφυλάσσει ιδιαίτερα σκληρή, μεροληπτική και άνιση μεταχείριση για το ήδη υπηρετούν προσωπικό, το οποίο απαξιώνει συλλήβδην και με συνοπτικές διαδικασίες. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα επιπλέον έμμεσο (αλλά εξίσου πραγματικό) «κούρεμα» του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Δημόσιας Υπηρεσίας μας!!
Αυτά τα τρία σημεία (Β, Γ και Δ) αποτελούν προδήλως αντισυνταγματικές ρυθμίσεις του Νόμου – με την διακριτική μεταχείριση παλαιών και νέων δημοσίων υπαλλήλων – τον οποίο Νόμο και οφείλουμε να προσβάλλουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΝΟΜΙΜΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ (δύο μήνες από την δημοσίευσή του, δηλαδή μέχρι τις 27-12-2011) !!
Η σχετική προεργασία με δικηγόρους έχει γίνει από Ένωση της Αθήνας. Εφόσον ενδιαφέρεστε να αναλάβουμε συντονισμένη συλλογική δράση επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για να σας δώσουμε τα σχετικά στοιχεία. Εάν κάποια άλλη Ένωση, Ομοσπονδία ή Συνομοσπονδία έχει κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτή παρακαλούμε να μας ενημερώσει σχετικά.
Ε) Διεκδικούμε την προώθηση των εκπαιδευτικών σε ανώτερα μισθολογικά κλιμάκια ανάλογα με τα έτη σπουδών (Πολυτεχνικές και άλλες Σχολές πενταετούς φοίτησης, Ιατρικής εξαετούς φοίτησης κλπ.).  Το αίτημα για την διαφοροποίηση αυτή είναι προφανέστατα δίκαιο, έχει αναγνωριστεί και έχει νομοθετηθεί με το Νόμο 3205/2003 (άρθρο 3, πράγραφοι 3 και 4βi).
Για την προώθηση αυτού του αιτήματος ενεργοποιήθηκαν τον τελευταίο καιρό διάφοροι εκπαιδευτικοί και επιτροπές πρωτοβουλίας, και κυκλοφόρησαν ένα τύπο ένστασης τον οποίο υπέγραψαν οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι. Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης Εκπαιδευτικών Πτυχιούχων Πανεπιστημιακών Σχολών Πενταετούς και Εξαετούς Φοίτησης συνέλεξε μέχρι τις 16-12-2011 υπογραφές από 236 συναδέλφους και την απέστειλε το κείμενο της ενστάσεως στο Υπουργείου Παιδείας με κοινοποίηση στην οικεία Διεύθυνση. Η ανωτέρω επιτροπή έχει κλείσει τον κατάλογο των υπογραφών, ωστόσο αν κάποιος ενδιαφερόμενος θέλει να υποβάλλει ατομικά αυτή την ένσταση μπορεί να αντιγράψει το κείμενο, να το υπογράψει με τα στοιχεία του και να το υποβάλλει στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Στ) Ένα ακόμα θέμα που επείγει είναι αυτό της αξιολόγησης και επιλογής των στελεχών της Εκπαίδευσης. Και επείγει όχι διότι θα έχουμε σύντομα επιλογή στελεχών (η οποία μόλις έγινε και πρόκειται να ξαναγίνει σε 4 χρόνια από τώρα), αλλά εξαιτίας μιας «πονηρής» ρύθμισης του Νόμου 4024/2011. Συγκεκριμένα στο άρθρο 7, παράγραφος 5, προβλέπεται ότι «Υφιστάμενα ειδικά συστήματα αξιολόγησης και … επιλογής προϊσταμένων για τις κατηγορίες προσωπικού, όπως …των εκπαιδευτικών … μπορούν να διατηρούνται σε ισχύ με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται μετά από πρόταση Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης … και του οικείου κατά περίπτωση Υπουργού, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου. Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας αυτής, οι διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου εφαρμόζονται και στις κατηγορίες προσωπικού της παρούσας παραγράφου.». Αν δηλαδή δεν υπάρξει Προεδρικό Διάταγμα μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου 2011 παύει να ισχύει ο νόμος 3848/2010 για την επιλογή στελεχών της Εκπαίδευσης και οι σχετικές διατάξεις περί αξιολόγησης  των εκπαιδευτικών (επί Υπουργού Παιδείας Πέτρου Ευθυμίου). Οι κρίσεις, αξιολογήσεις και επιλογή στελεχών όλου του Κρατικού Τομέα, συμπεριλαμβανομένης και της Παιδείας, θα πραγματοποιούνται πλέον ενιαία με νέες διατάξεις που θα προκύψουν στο μέλλον.
Αυτό σημαίνει ότι η επιλογή των Διευθυντών και υποδιευθυντών των Σχολείων, Διευθυντών Σ.Ε.Κ., τομεαρχών, κλπ. θα γίνεται με κριτήρια από όλη τη δεξαμενή των Κρατικών Υπαλλήλων με πάρα πολύ πιθανό αποτέλεσμα να προκύψει Διευθυντής Σχολικής Μονάδας, υψηλόβαθμο και «ταλαντούχο» στέλεχος οποιουδήποτε άλλου Υπουργείου (πχ. Περιβάλλοντος, Υγείας, Πολιτισμού, Δημόσιας Διοίκησης, κλπ.). Η εκδοχή αυτή ταιριάζει απόλυτα με την άποψη του Υπουργείου Παιδείας ότι ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας πρέπει να είναι «manager».
Εκτιμούμε ότι η Υπουργός Παιδείας ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος μέχρι την ορισμένη ημερομηνία. Και βέβαια δεν μπορεί να πιεστεί δικαστικά να κάνει κάτι τέτοιο. Μπορεί να πιεστεί όμως πολιτικά !! Αυτό όμως είναι κάτι που ξεπερνάει τις δυνατότητες μιάς (και κάθε) περιφερειακής Ένωσης.
Μπορεί να υπάρχουν σοβαρές αντιρρήσεις για το περιεχόμενο του Ν.3848/10, το σενάριο όμως που διαφαίνεται μετά την κατάργησή του είναι εφιαλτικό και βάζει τον κλάδο σε απίστευτες περιπέτειες.
Συνάδελφοι,
τα καταλυτικά γεγονότα και οι ραγδαίες εξελίξεις που συμβαίνουν στον κλάδο των εκπαιδευτικών ξεπερνούν κατά πολύ τις τυχόν διαφοροποιήσεις μας. Ζητούμε από όλες τις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, να συνεργαστούμε, να συντονιστούμε και να πιέσουμε όλοι προς την ίδια κατεύθυνση με όποια μέσα διαθέτει ο καθένας, Νομικά, Πολιτικά, κλπ. και κυρίως με ΕΝΟΤΗΤΑ !!.
ΚΑΝΕΙΣ μας ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ σε αυτόν τον ΑΓΩΝΑ !!
Είμαστε στην διάθεσή σας για κάθε πρόταση συνεργασίας, ανταλλαγή χρήσιμων πληροφοριών και συντονισμένη δράση, ακόμα και μέσα στις γιορτές.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
           Ο Πρόεδρος                                                        Ο Γραμματέας

Αλέξανδρος Σαχπεκίδης                                      Απόστολος Νούσκαλης