Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ Αθήνα, 13/12/2011
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αριθ. Πρωτ.: 367
Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ 37
Τ.Κ 10436 - ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 210 5238973 - 2742023455
ΠΡΟΣ<!--[endif]--> 6974000033
FAX: 210 5202798 - 2742024361
1) ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΕΛΤΕΕ
ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr/ 2) ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΕ
E-mail: oltee@otenet.gr
oltee.oltee@gmail.com
Συνάδελφοι,
σας στέλνουμε όλα τα έγγραφα που η Ομοσπονδία έχει αποστείλει στην Υπουργό, Υπηρεσιακούς παράγοντες και φορείς που εμπλέκονται στην Εκπαιδευτική Διαδικασία για τρέχοντα ζητήματα που μας απασχόλησαν.
1η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Δ.Σ. ΟΛΤΕΕ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Οι μεταρρυθμίσεις στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχουν αποκτήσει περιοδικότητα επταετίας και το φαινόμενο πλέον παίρνει διαστάσεις νομοτέλειας. Κάθε φορά λοιπόν που αλλάζει η κυβέρνηση ή ακόμη και ο υπουργός της ίδιας κυβέρνησης, επιχειρείται νέα μεταρρύθμιση στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Η τελευταία μεταρρύθμιση που πραγματοποιήθηκε το 2006 (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) φαίνεται ότι ολοκληρώνεται το 2012-2013 χωρίς να έχουν αξιολογηθεί τα αποτελέσματα - όσο μπορεί να αξιολογηθεί μια μεταρρύθμιση σε βάθος επταετίας - και παραχωρεί τη θέση της στη νέα (Τεχνολογικό Λύκειο).
Η μακρόχρονη περιπέτεια της αστάθειας της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης συνεχίζεται και τα λάθη των προηγούμενων μεταρρυθμίσεων δεν κατέστησαν σοφότερες τις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου παιδείας, που συνεχίζουν να παίρνουν στις πλάτες τους τις εθνικές ευθύνες των αλλαγών χωρίς να καθιστούν συνυπεύθυνους με την ενεργό συμμετοχή τους εκπαιδευτικούς και τους φορείς που εκπροσωπούν.
Οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που καλούνται κάθε φορά να υλοποιήσουν τις αλλαγές στην εκπαίδευση και όταν αυτές δεν είναι οι καταλληλότερες και δεν έχουν γίνει με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών, είναι προδιαγραμμένο το μέλλον τους να αποτύχουν. Σήμερα οι εκπαιδευτικοί αγωνιούν για άλλη μια φορά όπως κάθε φορά που προαναγγέλλεται μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση και μαζί τους αγωνιούν και ανησυχούν χιλιάδες γονείς και μαθητές για το τι μέλει γενέσθαι.
Θεωρούμε ότι εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας υπάρχουν οι καλλίτερες προθέσεις για τη νέα μεταρρύθμιση ώστε να προκύψουν οι καταλληλότερες αλλαγές για μια αναβαθμισμένη ποιοτικά Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση που θα έχει διάρκεια και θα αλλάξει θετικά την πορεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προς το συμφέρον της Παιδείας, της οικονομίας, της κοινωνίας, για ένα ορθολογικότερο επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων, της μείωσης της ανεργίας και της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας αφού είναι γενικά αποδεκτό ότι η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί την ατμομηχανή της ανάπτυξης και της οικονομίας κάθε χώρας.
Καλούμε την υπουργό Παιδείας να συναντήσει τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για να ακούσει τις θέσεις και τις απόψεις τους που είναι θέσεις και απόψεις της ευρύτερης βάσης των εκπαιδευτικών και να τους καταστήσει με τη συνεργασία τους συνυπεύθυνους στην επερχόμενη μεταρρύθμιση ώστε να έχουμε τα καλλίτερα δυνατά αποτελέσματα.
Δεν είναι φυσικό και καθόλου δημοκρατικό η υπουργός παιδείας να αρνείται συστηματικά να δεχτεί σε συνάντηση τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που είναι το Δ.Σ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε, για να συζητήσει το σχέδιο νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο ώστε να υπάρξει η δυνατότερη σύνθεση και συναίνεση για μια αποδεκτή μεταρρύθμιση που θα υλοποιηθεί με επιτυχία για να υπάρξουν τα καλλίτερα αποτελέσματα που θα ωθήσουν την ΤΕΕ σε ποιοτική και ουσιαστική αναβάθμιση.
Κα υπουργέ περιμένουμε άμεσα συνάντηση μαζί σας πριν είναι πολύ αργά για την εκπαίδευση και την τύχη της μεταρρύθμισης στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ - ΥΠΟΔ/ΝΤΕΣ ΣΕΚ
1. ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΡΙΘΜΟΥ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΕΚ.
Σύμφωνα με την υπ’ άριθμ. Γ2/6098/13-11-2001 Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας με την οποία τροποποιείται η υπ’ άριθμ Γ2/4321/26-10-83 Απόφαση που αφορά τον Κανονισμό Λειτουργίας των ΣΕΚ – τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ) χαρακτηρίζονται ως Εκπαιδευτικές Μονάδες του ΥΠΕΠΘ που έχουν αυτοτελή διοικητική δομή στη λειτουργία τους ως Σ χ ο λ ι κ έ ς μονάδες συμπληρώνοντας το ν.1566/1985.
Με την ανωτέρω τροποποίηση, όσον αφορά την επιλογή του Υποδιευθυντή άμεσα προκύπτει ότι τα ΣΕΚ εμπίπτουν (ως Σχολικές Μονάδες πλέον) στην παράγραφο 7, άρθρο 11 του νόμου 1566/1985 όπου ρυθμίζεται ο τρόπος επιλογής των Υποδιευθυντών ανάλογα με τον αριθμό των τμημάτων.
Οι θέσεις των υποδιευθυντών ορίζονται όπως παρακάτω:
· (1) υποδ/ντή για αριθμό τμημάτων πάνω από (8) μέχρι και (12) και
· (2) υποδ/ντές για αριθμό τμημάτων πάνω (12).
Λαμβάνοντες υπ’ όψη στη συνέχεια το ν. 3848/2010, άρθρο 11, παράγραφος 5, όπου στα ΣΕΚ ορίζεται υποδ/ντης με την προϋπόθεση ότι το ΣΕΚ λειτουργεί σε πρωινό και απογευματινό κύκλο και ασκούνται τουλάχιστον 300 μαθητές, προτείνουμε:
· Να ορίζεται ένας (1) υποδ/ντης στα ΣΕΚ εάν λειτουργούν σε πρωινό και απογευματινό ή εσπερινό κύκλο ανεξάρτητα αριθμού τμημάτων και μαθητών.
· Να ορίζονται δύο (2) υποδ/ντες εάν στο ΣΕΚ λειτουργούν περισσότερα από 12 τμήματα και ασκούνται τουλάχιστον 300 μαθητές.
·Να δύναται να οριστεί και 3ος υπδ/ντης στα ΣΕΚ όπου λειτουργούν περισσότερα από 24 τμήματα σε πρωινό και απογευματινό ή εσπερινό κύκλο και ασκούνται τουλάχιστον 500 μαθητές.
2. ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΕΚ.
Το ωράριο των διευθυντών των ΣΕΚ – λόγω του ότι είναι Αυτόνομες Σχολικές Μονάδες Λυκειακής βαθμίδας β/θμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να εναρμονιστεί με το ωράριο των διευθυντών των ΕΠΑΛ και ΓΕΛ.
3. ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΕΚ.
Επειδή ο διευθυντής του ΣΕΚ προΐσταται σε Αυτόνομες Σχολικές Μονάδες Λυκειακής βαθμίδας β/θμιας εκπαίδευσης, το επίδομα θέσης ευθύνης πρέπει να εναρμονιστεί με το επίδομα θέσης ευθύνης των διευθυντών των ΕΠΑΛ και ΓΕΛ.
4. ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΤΟ ΣΕΚ.
Στα πλαίσια της ομαλής λειτουργίας των σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΣΕΚ, ως προς την κατανομή των μαθημάτων των τομέων και των ειδικοτήτων που αφορούν τη θεωρία και το εργαστηριακό μέρος σε πολλές περιπτώσεις απαιτείται να διδάξει ο Υποδιευθυντής σε άλλη Σχολική Μονάδα του Συγκροτήματος.
Προτείνουμε ο υποδιευθυντής των ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ να δύναται να διδάξει στο ΣΕΚ και αντίστοιχα ο υποδιευθυντής των ΣΕΚ να δύναται να διδάξει θεωρητικό μέρος μαθημάτων στο ΕΠΑΛ η ΕΠΑΣ.
Διότι σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείται το φαινόμενο ο Υποδιευθυντής να μην καλύπτει ωράριο μόνο με τα εργαστηριακά μαθήματα και να απαιτείται ένας επί πλέον εκπαιδευτικός να διδάξει τα εργαστηριακά μαθήματα στο ΣΕΚ και ο υποδιευθυντής να πλεονάζει.
« ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΓΓΡΑΦΑ ».
Επίσης σε αιτήματα ή ενστάσεις συναδέλφων να δίνονται απαντήσεις στα προβλεπόμενα χρονικά διαστήματα.
« Κρίση και επιλογή υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και υπευθύνων τομέων Σ.Ε.Κ. ».
Σε συνέχεια του σχετικού εγγράφου μας σας γνωρίζουμε ότι δεχόμαστε δεκάδες καταγγελίες για διάφορα ΠΥΣΔΕ της χώρας (ιδιαίτερα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας) όπου στις κρίσεις των υποδιευθυντών-τομεαρχών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ αγνοήθηκαν οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων από τα ΠΥΣΔΕ, ακυρώνοντας στην πράξη το πνεύμα και το γράμμα του νόμου σύμφωνα με τον οποίο η πρόταση του συλλόγου είναι η κυρίαρχη.
Παρατηρήθηκε όμως από τα ΠΥΣΔΕ αλλαγή και τροποποίηση των προτάσεων των συλλόγων διδασκόντων με αποτέλεσμα υποψήφιοι που δεν υπερψηφίστηκαν από τους συλλόγους να επιλέγονται ως υποδιευθυντές – τομεάρχες. Αυτό μπορεί να το ερμηνεύσει κανείς ως κατευθυνόμενη συμπεριφορά που εξυπηρετεί ημέτερους.
Ζητάμε την επανεξέταση και αποκατάσταση όλων των περιπτώσεων των συναδέλφων που ενώ προτάθηκαν από τους συλλόγους διδασκόντων, δεν επιλέγηκαν από τα ΠΥΣΔΕ όπως ορίζει ο νόμος ως υποδιευθυντές – τομεάρχες.
« Κρίση και επιλογή υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και
υπευθύνων ομέων Σ.Ε.Κ. ».
Σύμφωνα με το Ν. 3848, άρθρο 23, παρ.1: ¨Ο σύλλογος των διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας και Σ.Ε.Κ., σε συνεδρίασή του, … , συντάσσει αιτιολογημένη πρόταση επιλογής υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας ή του Σ.Ε.Κ. και υπευθύνων των τομέων του Σ.Ε.Κ., …¨. Συνεχίζοντας στην επόμενη παρ. 2: ¨Η πρόταση μαζί με το πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων διαβιβάζονται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του Σ.Ε.Κ. στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο το οποίο, μετά από έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων και της νομιμότητας της διαδικασίας διαμόρφωσης της πρότασης, προτείνει στον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης την τοποθέτηση των στελεχών της προηγούμενης παραγράφου.¨
Στην πράξη όμως, πολλές φορές, τα υπηρεσιακά συμβούλια (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), για τους όποιους κατά περίπτωση λόγους, αυθαίρετα αγνοούν την πρόταση των συλλόγων διδασκόντων, αδιαφορούν για την επιθυμία – προτίμηση στην επιλογή των συναδέλφων, περιφρονούν το συλλογικό όργανο και απαξιώνουν το ρόλο που καλείται να επιτελέσει στα πλαίσια και της εφαρμογής του νόμου. Όλα αυτά χωρίς καμία αιτιολόγηση – τεκμηρίωση για τη λήψη της απόφασης, με την οποία προσβάλλουν το κύρος του θεσμού του συλλόγου προκαλώντας και το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Οι σύλλογοι διδασκόντων έχουν πλήρη επίγνωση των υφιστάμενων της λειτουργίας συνθηκών καθώς και των συγκεκριμένων δυνατοτήτων και ικανοτήτων των υποψηφίων. Δεν επιτρέπεται και δεν πρέπει να εμπαίζονται ούτε να χρησιμοποιούνται από τα υπηρεσιακά συμβούλια. Σε τελευταία ανάλυση είναι σίγουρο ότι πρέπει να έχουν λόγο στην επιλογή των στελεχών – οργάνων που διοικούν τη σχολική τους μονάδα ή Σ.Ε.Κ.
Ζητούμε την τροποποίηση – επαναδιατύπωση του άρθρου 23 του Ν. 3848, στη βάση και με τη λογική του σεβασμού και της υιοθέτησης – αποδοχής, από τα Π.Υ.Σ.Δ.Ε., των προτάσεων των συλλόγων διδασκόντων, πάντα μετά από έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων και της νομιμότητας της διαδικασίας διαμόρφωσης της πρότασης. Στην περίπτωση, και μόνον, που ο σύλλογος των διδασκόντων παραλείπει να υποβάλλει πρόταση, τότε και μόνον τότε να αποφασίζει - προτείνει αυτοβούλως στον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο.
- ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Οι πιστώσεις που κατανέμονται στα Συμβούλια των Σχολικών κοινοτήτων μέσω των Σχολικών Επιτροπών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Δήμων, σύμφωνα με το ν.1566/1985, άρθρο 44 και την υπ’ αριθμ.8440/24-2-2011 Απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών, πρέπει να λαμβάνει υπόψη της ότι οι σχολικές μονάδες της ΤΕΕ έχουν αυξημένες ανάγκες για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών των εργαστηρίων, για την επισκευή και συντήρηση συσκευών και μηχανημάτων, για την αγορά εργαλείων και μικροσυσκευών κ.λ.π. που είναι απαραίτητα για την διεξαγωγή του εκπαιδευτικού έργου σε αυτές.
Ως εκ τούτου για την κατανομή των πιστώσεων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ανωτέρω παράμετροι στον υπολογισμό του αριθμού των μαθητών στα σχολεία της ΤΕΕ και να υπολογίζεται ο τριπλάσιος αριθμός των φοιτούντων μαθητών.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Αν πρόκειται να κατανεμηθούν πιστώσεις 100.000,00 € για λειτουργικά έξοδα σχολικών μονάδων στις οποίες φοιτούν συνολικά 12.500 μαθητές, από τους οποίους οι 10.000 φοιτούν σε σχολικές μονάδες Γενικής Παιδείας και 2.500 σε σχολεία ΤΕΕ, οι πιστώσεις που αναλογούν κατά μαθητή θα πρέπει να είναι:
100.000,00 / [10.000,00 +(2.500 Χ 3)]=100.000,00 / 17.500 = 5,71 Ευρώ / ανά μαθητή
Θα δοθούν λοιπόν στις σχολικές μονάδες της ΤΕΕ τα εξής χρήματα,
(2.500 Χ 3 ) Χ 5,71 = 7.500 Χ 5,71 = 42.825,00 Ευρώ.
και στις σχολικές μονάδες της Γενικής Εκπαίδευσης
100.000,00 – 42825,00 = 57.175,00 Ευρώ.
Παρακαλούμε για την τήρηση των παραπάνω αναλογιών για να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που δημιουργούνται στην εκπαίδευση των μαθητών της ΤΕΕ.
2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 4ου ΕΤΟΥΣ
Το 4ο έτος, το αποκαλούμενο και Τμήμα Ειδίκευσης Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε.), προτείνουμε όπως λειτουργήσει με τη νέα σχολική χρονιά 2012-13 με εγγραφές Αποφοίτων Πτυχιούχων σχολείων ΤΕΕ προγενέστερων ετών.
ΘΕΜΑ:«Παιδαγωγική επάρκεια μονίμων εκπαιδευτικών κλάδων ΔΕ,ΤΕ και ΠΕ»
Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ,
Διορισμένοι – μόνιμοι εκπαιδευτικοί της Τ.Ε.Ε. κλάδων ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ στερούνται παντελώς ή εν μέρει παιδαγωγικών σπουδών, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, δεδομένου ότι δεν ήταν απαραίτητες για το διορισμό τους.
Επειδή θεωρούμε αναγκαία την παιδαγωγική τους επάρκεια, η οποία θα καλλιεργήσει τις απαραίτητες δεξιότητες προς όφελος της διαδικασίας και του αποτελέσματος της εκπαίδευσης, σε συνδυασμό και με την περαιτέρω αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη υπαρχόντων κενών,
Ζητούμε την φοίτηση των παραπάνω ειδικοτήτων συναδέλφων στα παιδαγωγικά προγράμματα της ΑΣΠΑΙΤΕ, πλησίον του τόπου εργασίας – κατοικίας, για την απόκτηση της σχετικής επάρκειας κατά τα πρότυπα – προηγούμενο της ΠΑ.ΤΕ.Σ./ Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.
2η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Δ.Σ. ΟΛΤΕΕ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Κυρία Υπουργέ,
Καταγγέλλουμε την αναλγησία της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ στα αιτήματά μας για συνάντηση.
Έχουμε επανειλημμένα ζητήσει συνάντηση με Υπουργό και Υφυπουργό με πολλά σημαντικά θέματα κάθε φορά που αφορούν την ΤΕΕ και η πολιτική ηγεσία κωφεύει.
Τώρα όμως που έχουμε μπροστά μας την ψήφιση των νόμων για το ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ και την Νέα Διοικητική Δομή της Εκπαίδευσης, οι οποίοι αφορούν άμεσα εμπλεκόμενους, Εκπαιδευτικούς – Μαθητές - Γονείς της ΤΕΕ, είναι επιτακτική η ανάγκη να ληφθεί υπ’ όψη η άποψη και οι θέσεις της Ομοσπονδίας μας (ΟΛΤΕΕ) ως η πλέον αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση του χώρου.
Η ΤΕΕ θέλει διάλογο και συναίνεση όλων, ΥΠΔΜΘ - Εκπαιδευτικών – Μαθητών – Γονέων, για να υπάρξουν τα Προσδοκώμενα Αποτελέσματα.
Η στάση της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΔΜΘ, είναι απαράδεκτη μέχρι σήμερα, γιατί έχει καταργήσει τον Διάλογο με τους Εκπροσώπους της ΤΕΕ και ακολουθεί την μοναχική πορεία του αυταρχισμού της που θα έχει δυστυχώς τα αντίθετα αποτελέσματα οδηγώντας για άλλη μια φορά σε αδιέξοδα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ εντός των επόμενων ημερών άμεση συνάντηση μαζί σας.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΕΓΑΡΙΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΚΟΣ