ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ: ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ


ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Υποχείριο των συντεχνιών και των καθεστωτικών αντιλήψεων η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έδωσε ουσιαστικές προτάσεις πόσο μάλλον δε λύσεις στο ζητούμενο (και κατά την ίδια), την αναβάθμιση της Δ/θμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε. Όσα περιλαμβάνονται στην πρόταση του ΥΠΔΒΜΘ για το Τεχνολογικό Λύκειο απέχουν πολύ από μια ουσιαστική αναβάθμιση και ανάπτυξη της Τ.Ε.Ε. Αντίθετα με τα προτεινόμενα μέτρα δεν προβλέπεται κανένα αισιόδοξο μέλλον κι αυτό γιατί συνεχίζουν ακόμα να εμφανίζονται εκπαιδευτικές πολιτικές που ακυρώνουν όλες τις θετικές προσπάθειες και θα οδηγήσουν για άλλη μια φορά σε αποτυχία.
Τα αρνητικά σημεία της πρότασης:
1)             Μείωση του υποχρεωτικού ωραρίου από 35 ώρες την εβδομάδα, που εφαρμόζεται σε όλες τις προηγούμενες μορφές σχολείων της Τ.Ε.Ε., στις 31.
2)             Δραστική μείωση των μαθημάτων γενικής παιδείας στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη, μαθημάτων που είναι αναγκαία για να συνεχίσουν οι μαθητές τις σπουδές τους στα Α΄Τ.Ε.Ι.
3)             Διαχωρισμός των μαθητών στη Γ΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου με τη λειτουργία τμήματος ειδικότητας και ξεχωριστού τμήματος γενικής παιδείας κάτι που το θεωρούμε απαράδεκτο στο πνεύμα της ισοτιμίας των δύο τύπων λυκείου.
4)             Η λειτουργία Τεχνολογικών Λυκείων σε άλλα Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. Το παρελθόν έχει δείξει ότι στα σχολεία Τ.Ε.Ε. άλλων Υπουργείων ή Ν.Π.Δ.Δ. δεν εφαρμόζεται η ισχύουσα νομοθεσία αλλά δημιουργούνται προνόμια που αποβαίνουν σε βάρος πάντα των σχολείων του Υπουργείου Παιδείας.
5)             Το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων Τεχνολογικού Λυκείου με ειδικές εξετάσεις στα Α΄Τ.Ε.Ι. προτείνεται να προσδιορίζεται από την πληθυσμιακή συμμετοχή των μαθητών της Γ΄ τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου σε σχέση με το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄ τάξης Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου. Αυτό δεν είναι ισότιμη αντιμετώπιση γιατί καταλήγει σε βάρος των μαθητών του Τεχνολογικού Λυκείου.
6)             Αποκλεισμός των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες καθορισμού και απόφασης - έγκρισης λειτουργίας των τομέων και ειδικοτήτων.
Πέραν των παραπάνω αντιρρήσεων και διαφωνιών μας. Ζητούμε:
Ø   Να μην ιδρυθούν και λειτουργήσουν Τεχνολογικά Λύκεια σε άλλα Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. Οι όποιες ανάγκες τους σε τεχνικό ανθρώπινο δυναμικό να καλυφθούν μέσα από σχολές μαθητείας. Εκπαίδευση αποκλειστικά και μόνον από το Παιδείας.
Ø   Οι ΕΠΑ.Σ. να μετατραπούν σε Τεχνολογικά Λύκεια. Όσες από αυτές λειτουργούν με απογευματινό ή εσπερινό ωράριο να μετατραπούν σε Εσπερινά Τεχνολογικά Λύκεια.
Ø   Να μην καταργηθεί ή συγχωνευθεί, στην κατ’ αρχήν λειτουργία του Τεχνολογικού Λυκείου, καμία σχολική μονάδα της Δ/θμιας Τ.Ε.Ε. και να παραμείνουν όλοι οι Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. Στη συνέχεια, με τη συμμετοχή πάντα των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας, σοβαρές, υπεύθυνες, μελετημένες και τεκμηριωμένες αποφάσεις, μέσα από τις Περιφερειακές Επιτροπές και τα Συμβούλια, με βαρύνουσας σημασίας την άποψη της τοπικής κοινωνίας.
Ø   Τη μεταφορά της τεχνολογικής κατεύθυνσης από το Γενικό Λύκειο στο φυσικό της χώρο, το Τεχνολογικό Λύκειο.
Ø   Οι ώρες των μαθημάτων υποστήριξης να πραγματοποιούνται πέραν του 35ώρου.
Ø   Νέα Αναλυτικά Προγράμματα – Προγράμματα Σπουδών και Βιβλία που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες.
Ø   Απολυτήριο και Πτυχίο σε όλους τους αποφοίτους της Γ΄τάξης.
Ø   Στα Τμήματα Ειδίκευσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε.), της Δ΄ - μεταλυκειακής - τάξης, να καθοριστεί με σαφήνεια η πρακτική άσκηση και η πιστοποίηση του πτυχίου (επίπεδο 3) να πραγματοποιείται μέσα από τις εκπαιδευτικές ενδοσχολικές διαδικασίες και εξετάσεις.
Ø   Να ορισθούν ξεκάθαρα και χωρίς αοριστολογίες τα Επαγγελματικά Δικαιώματα όλων των αποφοίτων.
Ø   Σχεδιασμό, οργάνωση και προγραμματισμό επιτέλους της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Ø   Επαρκή χρηματοδότηση και δημιουργία υποδομών σε κτιριακό και εργαστηριακό εξοπλισμό.
Ø   Ουσιαστικό διάλογο με τον πρωταγωνιστή της εκπαίδευσης, τον εκπαιδευτικό.
Ø   Η εισαγωγή των αποφοίτων των Τεχνολογικών Λυκείων με Ειδικές Εξετάσεις στα Α΄Τ.Ε.Ι. να καθοριστεί με ποσοστό που να προσδιορίζεται από το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου σε σχέση με το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου.
Ø   Τη σύσταση και λειτουργία Δ/νσης Σπουδών Τ.Ε.Ε. στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου στην οποία θα απευθύνονται τα Γραφεία Ε.Ε. τα οποία και πρέπει να ξαναλειτουργήσουν.
Έτσι και μόνο θα έχει περιεχόμενο και ουσία το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» και θα καταξιωθεί το Τεχνολογικό Λύκειο σαν σχολείο πρώτης επιλογής, όπως δηλώνει ότι επιθυμεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ να καλέσει άμεσα την Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης – Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., ως μόνη και πλέον αρμόδια, για να εκφράσει τις απόψεις της και έτσι να διατυπωθεί μια πρόταση πραγματικής αναβάθμισης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης εγκαταλείποντας τις αγκυλώσεις, τα στερεότυπα, τους διαχωρισμούς και ότι άλλο κατατάσσει τους μαθητές της ΤΕΕ στην κατηγορία των «παιδιών ενός κατώτερου θεού».

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ