ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Κυριακή, 12 Μαΐου 2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ " ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ"


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 11-5-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 047
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ
Τα όσα διαδραματίστηκαν τη φετινή χρονιά στο χώρο της Παιδείας δεν έχουν προηγούμενο στα χρόνια της νεώτερης Κοινοβουλευτικής μας Δημοκρατίας.
Μετά το περσινό φιάσκο με την έλλειψη βιβλίων, η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τεράστια κενά σε διδακτικό προσωπικό. Οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας ότι με την έναρξη των μαθημάτων δεν θα υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών, διαψεύστηκαν στην πράξη. Οι αλλεπάλληλες δεσμεύσεις του στη συνέχεια ότι οι ελλείψεις αυτές θα καλυφθούν άμεσα, αποδείχθηκαν κενές περιεχομένου. Το μεγαλύτερο πλήγμα από την κατάσταση αυτή το υπέστη η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής. Οι όποιοι αναπληρωτές προσλήφθηκαν σταδιακά, κατευθύνθηκαν στο να καλύψουν κατά φθίνουσα προτεραιότητα τις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των Γυμνασίων και των Γενικών Λυκείων, με το αιτιολογικό ότι αυτά τα τμήματα της εκπαίδευσης δεν μπορούσαν να αφεθούν χωρίς καθηγητές. Έτσι φτάσαμε στο τέλος της χρονιάς με τεράστια κενά καθηγητών σε ΕΠΑ.Λ. και σε ΕΠΑ.Σ. της χώρας. Για την Ειδική Αγωγή ούτε λόγος να γίνεται…

ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ, με το Υπουργείο να δηλώνει εγγράφως ότι «η μη κάλυψη των λειτουργικών κενών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε κάθε φάση πρόσληψης αναπληρωτών, δεν αποτελεί παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας της Διοίκησης» !!
ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ, με το Υπουργείο να αποποιείται των ευθυνών και κάθε υποχρέωσής του για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των σχολείων και να «…καθοδηγεί τις Περιφερειακές Υπηρεσίες …» του «…ώστε να κατανείμουν με το βέλτιστο τρόπο … το εκπαιδευτικό προσωπικό αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων υπαγωγής τους».
ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ, με τους Υπηρεσιακούς παράγοντες να δίνουν προφορικές εντολές στους Διευθυντές των σχολείων να προβούν με δική τους πρωτοβουλία και χωρίς έγγραφες εντολές σε πράξεις αμφισβητούμενης νομικής βάσης:
1. Κλείσιμο τμημάτων και αποστολή των παιδιών σε άλλο σχολείο.
2. Τροποποίηση του Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με τις αναθέσεις των μαθημάτων εν μέσω της σχολικής χρονιάς.
3. Τερματισμό διδασκαλίας μαθημάτων που διδάσκονταν και ανάθεση άλλων που δεν διδάχθηκαν καθόλου.
4. Συνολική βαθμολόγηση τετραμήνου των μαθημάτων που έχουν θεωρητικό και εργαστηριακό σκέλος, ενώ αυτά δεν διδάχθηκαν καθόλου στο ένα από τα δύο σκέλη, και τοποθέτηση ως συνολικού βαθμού, του βαθμού που έχει καταχωρηθεί μόνο στο ένα σκέλος, αυτού που διδάχθηκε.
ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ, με τους Υπηρεσιακούς παράγοντες να «επιπλήττουν» τους Διευθυντές που είχαν την …απρονοησία να εγγράψουν τους μαθητές στην αρχή της χρονιάς, χωρίς να έχουν όλο το προσωπικό που απαιτείτο με οργανική θέση στο σχολείο και να προβαίνουν σε τηλεφωνικές εντολές (!) προς τους εκπαιδευτικούς, να μετακινηθούν από ένα σχολείο σε άλλο, εγκαταλείποντας τμήματα και μαθητές, για να καλύψουν τις ανάγκες άλλων σχολείων όπου υπάρχει μεγαλύτερη ή παντελής έλλειψη εκπαιδευτικών της ίδιας ή παρεμφερούς ειδικότητας.
ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ, με την τραγελαφική ανακοίνωση πρόσληψης αναπληρωτών για πλήρωση κενών έως και μια βδομάδα πριν από το Πάσχα !!!
ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ, με την προκλητική προκήρυξη δομών και θέσεων «ενισχυτικής διδασκαλίας», την ίδια στιγμή που δεν παρέχεται η στοιχειώδης διδασκαλία των βασικών μαθημάτων. Ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση αποτελεί το γεγονός ότι η προκήρυξη αυτή έγινε ένα μήνα πριν τη λήξη των μαθημάτων, και σκανδαλώδες το ότι βεβαίως ουδέποτε υλοποιήθηκαν, αν και επιδοτούνται από το ΕΣΠΑ…
ΠΑΙΔΕΙΑ ώρα ΜΗΔΕΝ, όταν η Τ.Ε.Ε. περιμένει εδώ και τρία χρόνια το νέο της σχολείο, αλλά ο Υπουργός ασχολείται επί εννέα (9) μήνες με την «Αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού και την ίδρυση της Ανώτατης Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας, σε ένα σχολείο που, ενώ είναι έτοιμο να εκτοξευθεί σε μια αναπτυξαική πορεία προς το μέλλον, καταρρέει από έλλειψη σχεδιασμού, προοπτικής, καθηγητών και πόρων…

ΟΥΑΙ υμίν ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ και ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ !!
Οι διϋλίζοντες τον κώνωπα και καταπίνοντες την κάμηλον.
Τι γάρ εστί μείζον: η ΜΑΘΗΣΗ αυτή καθεαυτή, ή οι ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ;
ΟΥΑΙ, γιατί επί ένα έτος αδιαφορείτε πλήρως για την υποστήριξη της Μαθησιακής διαδικασίας, δηλώνοντας αυθαδώς ότι δεν είναι υποχρέωσή σας να εξασφαλίσετε την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, αλλά διαρρηγνύετε τα ιμάτιά σας για την …απρόσκοπτη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίες υποτίθεται ότι αποτυπώνουν με αδιάβλητο τρόπο τις αποκτηθείσες γνώσεις, που όμως ουδέν πράξατε για να αποκτηθούν, όχι μέσα στο Δημόσιο Σχολείο τουλάχιστον !
ΟΥΑΙ, γιατί αντί να σχεδιάζετε το σχολείο του αύριο, με αυτόνομους μαθησιακούς στόχους, συνεχίζετε να επιδοτείτε την ατελέσφορη νοοτροπία ενός «διαδικαστικού» Λυκείου – Προθαλάμου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση !
ΟΥΑΙ, γιατί ουδέν πράττετε για να προσανατολίζετε επαγγελματικά τους εφήβους, αλλά συνεχίζετε να παράγετε στρατιές ανέργων …ανώτατης μόρφωσης !
ΟΥΑΙ, γιατί αντί να οραματιστείτε και να υλοποιήσετε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να προάγει ισότιμα γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, συνεχίζετε να παράγετε ορδές «κουλοχέρηδων» με υδροκεφαλισμό, καταστρέφοντας το μέλλον της ελληνικής νεολαίας και της εθνικής οικονομίας !
ΟΥΑΙ, γιατί κανένα ενδιαφέρον δεν δείξατε για το εάν οι απόφοιτοι της Τ.Ε.Ε. θα λάβουν Πτυχίο Ειδικότητας, αν και αυτοί είναι επίσης Απόφοιτοι Λυκείου (ή Σχολών), και εάν το λάβουν πασαλείφοντας μαθήματα ή ακροβατώντας στο νόμο (εμφανίζοντας ότι έχουν διδαχθεί μαθήματα που δεν παραδόθηκαν), τι αντιπροσωπεύουν αυτά τα Πτυχία σε πραγματικό γνωστικό περιεχόμενο. Γιατί εξακολουθείτε να συμπεριφέρεστε στους μαθητές της Τ.Ε.Ε. ως πολίτες Β’ κατηγορίας.
ΟΥΑΙ, γιατί επιδεικνύετε παντελή αδιαφορία στους πολίτες Γ’ κατηγορίας, τους μαθητές της Ειδικής Αγωγής.

ΟΥΑΙ υμίν ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ και ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ !!
Γιατί, όχι μόνο ουδέν πράξατε για να αποσοβήσετε την έκρυθμη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, αλλά αντίθετα, την επιδιώξατε !!
Δεν έχει άλλη εξήγηση η επιλογή της χρονικής στιγμής για την ψήφιση του σχετικού Νόμου για την αύξηση του ωραρίου και έκδοσης του Π.Δ. για τις «Μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», Αντιστρέφουμε λοιπόν το σχετικό ερώτημά σας: αφού οι αποφάσεις αυτές ήταν προειλημμένες (και ψηφισμένες από το Νοέμβριο, όπως ισχυριστήκατε) γιατί δεν τις ανακοινώσατε νωρίτερα αλλά, μόλις λίγο πριν από τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων ;;
Γιατί ακόμη, δεν επιλέξατε χρονική στιγμή μετά τις Πανελλήνιες; Γιατί όχι και μέσα στο καλοκαίρι; Ποιος θα μπορούσε να αντιδράσει τότε; Θα περνούσαν όλα τα μέτρα χωρίς να ανοίξει ρουθούνι και οι εκπαιδευτικοί θα βρισκόντουσαν προ τετελεσμένων το Σεπτέμβρη !!
Είναι λοιπόν σαφές ότι ΕΣΕΙΣ επιλέξατε την ολομέτωπη σύγκρουση ΤΩΡΑ, θέτοντας ως ανθρώπινη ασπίδα την αγωνία των χιλιάδων υποψηφίων μαθητών, επιδιώκοντας την μετατόπιση της σύγκρουσης από πάνω σας, ώστε να την φορτωθούν μεταξύ τους οι κοινωνικές ομάδες, τις οποίες επιδιώξατε να καταστήσετε αντίπαλες !
Ο λόγος είναι προφανής: δεν φτάνει μόνο η επιβολή των μέτρων ! Πρέπει αυτή να γίνει με τον πλέον υποτιμητικό και απαξιωτικό τρόπο ! Πρέπει να σπάσει το ηθικό του συνδικαλιστικού κινήματος εν γένει, να υποταχθούν όλοι χωρίς να αντιδρούν, να πάψουν να ελπίζουν ότι η συλλογικότητα μπορεί να προασπίσει τα ατομικά δικαιώματα, να απελπιστούν οι εργαζόμενοι και να απομονωθούν σε μονάδες, απόλυτα ελεγχόμενες και χειραγωγούμενες …

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. εξέτασε αναλυτικά την κατάσταση για τον κλάδο όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα σύμφωνα με τα παραπάνω, σε έκτακτη συνεδρίασή του που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Μαΐου 2013. Μετά από πολύωρη ανταλλαγή απόψεων
αποφάσισε,
με ισχυρή πλειοψηφία, ότι κατά την χρονική αυτή στιγμή προέχει έναντι κάθε άλλης επί μέρους διαφοροποίησης η απόλυτη συνοχή του κλάδου, για να αντιμετωπιστεί η άδικη, αυταρχική και ολομέτωπη επίθεση που δέχεται ο κλάδος, και να δημιουργηθεί ενιαίο και αρραγές μέτωπο άμυνας, και συγκεκριμένα ότι εισηγείται:
1. συμμετοχή στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που θα διοργανωθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σε οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ελλάδας τη Δευτέρα 13-5-2013 ενάντια στην απόφαση επιστράτευσης των εκπαιδευτικών,
2. πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας την Παρασκευή 17 Μαΐου 2013, και 5νθήμερης απεργίας από 20 μέχρι και 24 Μαΐου 2013, μετά από αποφάσεις των Γ.Σ. των Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. και εν συνεχεία των Προέδρων των, την Τετάρτη 15 Μαΐου.
Καλούμε
την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και τη Γ.Σ.Ε.Ε. να κηρύξουν 24ωρη Γενική Απεργία την Παρασκευή 17 Μαΐου, μαζί με όλες τις Ομοσπονδίες, σε κοινή δράση ενάντια στον αυταρχισμό της Κυβέρνησης.
Σε αναμονή παραλαβής των «φύλλων ατομικής προσκλήσεως πολιτικής επιστράτευσης»,
προειδοποιούμε
την Κυβέρνηση, ότι φέρει την απόλυτη ευθύνη για την όποια τροπή λάβουν τα γεγονότα και ότι ο αγώνας μας για Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση, μέσα από ένα αναβαθμισμένο ποιοτικό σχολείο, πρώτα για τον μαθητή, με πρωταγωνιστή έναν καταξιωμένο και αξιοπρεπή εκπαιδευτικό, θα συνεχισθεί μέχρι το τέλος.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.