ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ "..........η Παιδεία εν Τάφω......"


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 9-5-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 046
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
… η Παιδεία εν Τάφω …
Ο Χριστός Αναστήθηκε – Αλήθεια, Αναστήθηκε ! Όμως, η Παιδεία ενταφιάζεται και μαζί με αυτήν, κάθε ελπίδα για Ανάσταση της πατρίδας μας !!
– Μα, τόση φασαρία για δύο ώρες διδασκαλίας παραπάνω ;
– Να «βάλουν πλάτη» και οι εκπαιδευτικοί ! Εδώ βουλιάζει η Ελλάδα.
– Δε μπορεί να υπάρχει τόση ανεργία στον ιδιωτικό τομέα και οι Δημόσιοι Υπάλληλοι να έχουν μόνιμη δουλειά !

Επί της του Λαού Καθέδρας εκάθησαν ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ. Μωροί και Τυφλοί !
Φυσικά και δε γίνεται λόγος για το επιπλέον 2ωρο από μόνο του !! Το πραγματικό διακύβευμα είναι η πλήρης διάλυση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας. Και όλα αυτά σε εφαρμογή των επιταγών της Τρόικα για την συνολική αποσύνθεση κάθε έννοιας Κράτους Δικαίου, Πρόνοιας και Ασφάλειας των πολιτών του, που υλοποιοεί μεθοδικά και υπάκουα η Κυβέρνηση με εννέα (9) επί μέρους βήματα, όπως αποκαλύψαμε έγκαιρα και «προφητικά» στο με αρ. 019/16-11-2012 Δελτίο Τύπου μας με θέμα «ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Τα Σχέδια της Κυβέρνησης για τον Εκπαιδευτικό»[1] :
Βήμα 1ο: Οικονομική εξαθλίωση.
Βήμα 2ο: «Αξιολόγηση» (του εκπαιδευτικού και όχι της εκπαιδευτικής διαδικασίας).
Βήμα 3ο: Συγχωνεύσεις και καταργήσεις.
Βήμα 4ο: Αύξηση διδακτικού ωραρίου.
Βήμα 5ο: Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών.
Βήμα 6ο: Υποχρεωτικές μεταθέσεις.
Βήμα 7ο: Ελαστικοποίηση και κατάργηση Οργανικότητας, άρση της Μονιμότητας.
Βήμα 8ο: Αργία.
Βήμα 9ο: Απολύσεις.
Η Κυβέρνηση ακολούθησε ένα προς ένα τα παραπάνω βήματα και όταν έφτασε στις διώξεις των εκπαιδευτικών επανήλθαμε με το με αρ. 032/11-2-2013 Δελτίο Τύπου μας με θέμα «”Βήμα 8” του σχεδίου της Κυβέρνησης για τους Εκπαιδευτικούς. Βήμα ταχύ προς τον ολοκληρωτισμό»[2].
Δεν είναι το επιπλέον 2ωρο από μόνο του !! Είναι το συνολικό πλαίσιο ανασφάλειας, τρομοκρατίας και διώξεων, μέσα στο οποίο δεν μπορεί να λάβει χώρα κανενός είδους εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν είναι το επιπλέον 2ωρο που θα καλύψει τις χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων ειδικότητας, τη στιγμή πού δεν έχουν διοριστεί εκπαιδευτικοί αντίστοιχων τεχνικών ειδικοτήτων, επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ και αδιόριστοι από το 2008.
Το επιπλέον 2ωρο δεν προέκυψε από καμιά επιστημονική ή παιδαγωγική μελέτη. Είναι και πάλι το λογιστικό αποτέλεσμα των οικονομικών εξισώσεων, στις οποίες ανακαλύπτουν – πάντα εκ των υστέρων – οι φωστήρες που τις εισηγήθηκαν, ότι είχαν βάλει «λάθος πολλαπλασιαστές». Παλαιότερα, τον «φωστήρα» τον αποκαλούσανε «Στουρνάρι». Σήμερα, ο επιστημονικός όρος περιγραφής του εκρηκτικού αυτού μείγματος είναι «βλάξ και επιμελής».
Αν το επιπλέον 2ωρο είναι το γιατρικό δια πάσαν νόσον, τότε γιατί να μην αυξήσουμε τη δοσολογία για αμεσότερη ίαση; Ας πούμε 3ωρο, 4ωρο… Κι ας λέει η πρόσφατη μελέτη της UNESCO ότι «κάθε ώρα διδακτικού έργου αντιστοιχεί σε 4 ώρες γραφείου» και ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται ήδη πάνω από το Μ.Ο. της Ευρώπης, ενώ αμείβονται με λιγότερα από τα μισά χρήματα[3] !
Γιατί όχι και 7 διδακτικές ώρες καθημερινά, δηλαδή 35 την εβδομάδα !! Χωρίς προετοιμασία, χωρίς διαγωνίσματα και διορθώσεις γραπτών στο σπίτι, θα ανοίγει ο καθηγητής και οι μαθητές του το βιβλίο και θα κάνουν όμορφα - όμορφα όλοι μαζί ανάγνωση του μαθήματος στην τάξη.
Δεν χρειαζόμαστε λοιπόν Εκπαιδευτικούς. Και οι Παιδονόμοι καλοί είναι…
Και εν τέλει, γιατί να υπάρχει σχολείο; Κάθε παιδί να διαβάζει στο σπίτι του και θα δίνει στο τέλος εξετάσεις. Διότι βιβλία, σχολεία, καθηγητές και υλικοτεχνική υποδομή μπορεί να μην έχουμε, οι εξετάσεις όμως είναι πράγμα ιερό και πρέπει οπωσδήποτε να πραγματοποιούνται…
Στο κάτω - κάτω της γραφής, ο μαθητής που διαθέτει «Σαμάρι», «μπάρμπα από την Κορώνη» και 25.000 ευρώ για ετήσια δίδακτρα, δεν θα καταλάβει τη διαφορά…
Τρίζουν τα κόκαλα του Μπενάκη και της Δέλτα !!

Επί της του Λαού Καθέδρας εκάθησαν ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ. Μωροί και Τυφλοί !
Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ψηφίστηκε στις …18-2-2013 με το Ν. 4127/2013 «Έγκριση της επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016», με τίτλο «Μείωση αναπληρωτών καθηγητών μέσω αύξησης ωρών διδασκαλίας»[4]. Υπήρξαμε η μόνη Ομοσπονδία που αναδείξαμε το θέμα στο με αρ. 036/18-2-2013 Δελτίο Τύπου μας με θέμα «Η αύξηση ωραρίου σε Σχέδιο Νόμου: σήμερα κληρώνει…»[5], το οποίο μάλιστα κατέθεσε βουλευτής στα Πρακτικά της Βουλής κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου.
Τότε χλευαστήκαμε ότι δίνουμε λάθος συναγερμό. Σήμερα γιατί τόσος θρήνος;
Τυφλοί, οδηγοί τυφλών! Αφού είχε περάσει το οικονομικό σκέλος του μέτρου, ήτανε ζήτημα χρόνου να ανακοινωθεί από το Υπουργείο και η εφαρμοστική διάταξη. Αν δεν γινόταν τώρα, θα γινόταν το καλοκαίρι. Μια Παρασκευή, ένα Σαββάτο βράδυ… Το Σεπτέμβρη πάντως τα σχολεία θα άνοιγαν με αυξημένο διδακτικό ωράριο, αφού σύμφωνα και με τις εξαγγελίες του Υπουργού δεν θα γινόντουσαν προσλήψεις παρά 2.000 αναπληρωτών… Από πού περιμένατε ότι θα καλύπτονταν τα άλλα 10-14.000 πλήρη κενά;
Άνευροι, απαθείς και κοιμώμενοι οι Μαθηταί κατά την σύλληψη στον Κήπο, την ώρα της τελευταίας προσευχής. Απόντες στο πονηρό Συνέδριο υπό τον Άννα, απόντες στο άνομο Βουλευτήριο υπό τον Καϊάφα, στο φοβερό Κριτήριο του Πιλάτου. Ειστήκεισαν δε πάντες οι γνωστοί από μακρόθεν, ορώντες ταύτα, κατά τη Σταύρωση… Και η σταύρωση αυτή των σχολείων, ιδιαίτερα αυτών της Τ.Ε.Ε., διήρκεσε για ένα ολόκληρο διδακτικό έτος. Τα περισσότερα σχολεία μας κατέληξαν στη λήξη των μαθημάτων με κενά εκπαιδευτικών που δεν τοποθετήθηκαν ποτέ, με μαθήματα που δεν διδάχθηκαν καθόλου, ή πασαλείφθηκαν, ακροβατώντας στα όρια της νομιμότητας, με προφορικές εντολές της Διοίκησης…
Μόνο εμείς τα βλέπαμε αυτά; Γιατί όλοι σιωπούσαν;
Προς τι λοιπόν τώρα ο κοπετός επί του Τάφου;
Εγένετο δε και φιλονικεία εν αυτοίς, το τις αυτών δοκεί είναι μείζων… Στο Μυστικό Δείπνο τότε, για το Συνέδριο αύριο. Ακόμη και σήμερα, στη δύσκολη ώρα των αποφάσεων, κυριαρχεί ο άναρθρος λόγος, η ασυνεννοησία, η αντιπαράθεση, οι κραυγές… Βούτυρο στη φέτα του Υπουργείου δηλαδή ! Να στρέψει τους Γονείς και τους Μαθητές εναντίον των Δασκάλων τους, τη ίδια στιγμή που το φθαρμένο, κομματικοποιημένο και απαξιωμένο συνδικαλιστικό κίνημα καταρρέει μέσα στις ίδιες του τις εσωτερικές αντιφάσεις !!
Ο κλάδος είναι υποχρεωμένος να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις άμεσα. Όχι για το 2ωρο, αλλά για τα εννέα βήματα ! Όμως, ο δίκαιος αυτός αγώνας μας πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτός και να πείθει ότι αποσκοπεί στο μεγάλο διακύβευμα, τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Επίσης, με την όποια δράση μας, πρέπει να «πονέσει» το Κράτος και όχι οι Μαθητές μας.
Η Ομοσπονδία μας, συγκεντρώνει προτάσεις και σύντομα θα επανέλθει προτείνοντας μορφές αγώνα που θα αντιμετωπίζουν την κατάσταση που διαμορφώθηκε υπό τις παρούσες συνθήκες, θα απαντούν στις συνεχείς προκλήσεις του Υπουργείου και θα επιλεγούν με ηρεμία, σύνεση, νηφαλιότητα και αποφασιστικότητα.
Στη φάση αυτή, και για να αποσοβηθεί το ενδεχόμενο να συμπέσουν χρονικά οι κινητοποιήσεις με την εξεταστική περίοδο,
καλούμε
τον Υπουργό Παιδείας να επιδείξει σύνεση, αποσύροντας άμεσα το σχέδιο του Π.Δ. για τις «Μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Ιερουσαλήμ, Ιερουσαλήμ, η αποκτείνουσα τους προφήτας και λιθοβολούσα…
Ποσάκις επισυνήγαγα τα τέκνα σου, όν τρόπον επισυνάγει όρνις τα νοσσία ευατής υπό τας πτέρυγας, και ούκ ηθελήσατε!
Ιδού – χωρίς Παιδεία – αφίεται υμίν ο οίκος υμών ΕΡΗΜΟΣ…

Όταν η καταστροφική αυτή προοπτική γίνει βίωμα και συνείδηση της Κοινωνίας, τότε θα έχουμε κερδίσει…
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.


[1] Βλ. http://www.hellasedu.gr/2012/11/blog-post_4820.html 
[4] Βλ. Πίνακας 4 «Επικαιροποιημένες Δημοσιονομικές Παρεμβάσεις ΜΠΔΣ 2013-2016», Παράγραφος Α «Παρεμβάσεις στο σκέλος των δαπανών», Υποπαράγραφος 3 «Μισθολογικές Παρεμβάσεις», «Σημείο 14».