ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε: ΚΙΝΗΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΑΕΙΚΙΝΗΤΟΣ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 15-2-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 035
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κινητά Εργαστήρια – Αεικίνητος Παραλογισμός
Η «Προμήθεια και Εγκατάσταση Κινητών Εργαστηρίων Πληροφορικής» κατάντησε ανέκδοτο πια… Στις 28-1-2013 αποστείλαμε το με αρ. πρωτ. 135 έγγραφό μας στο Υπουργείο, όπου εκθέσαμε αναλυτικά τις αντιρρήσεις και τις τεκμηριωμένες απόψεις μας για το θέμα. Η απάντηση του Υπουργείου ήρθε …διαδικτυακά ([1])αφού …διαβιβάστηκε στη Βουλή! (;;).
Χωρίς να επαναλαμβάνουμε τα όσα εκθέσαμε στην επιστολή μας, ως προς τους αναφερόμενους ισχυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας για την αιτιολόγηση της επιλογής προμήθειας κινητών εργαστηρίων πληροφορικής, αντί της προμήθειας σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών, και των δυνατοτήτων των φορητών υπολογιστών, σχολιάζουμε:
Τα ευφάνταστα περί «ένταξης στον ευρύτερο σχεδιασμό για τη δημιουργία Ψηφιακού Σχολείου», με τη δημιουργία «κινητών τάξεων» και «μετατροπή οποιασδήποτε αίθουσας σε διαδραστική πολυμεσική τάξη» για την «εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία», όπου «θα μπορεί να γίνει χρήση όλων των παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών!(;) και του διαθέσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού!(;)», αλλά και να πραγματοποιηθούν «ποικίλες παιδαγωγικές δραστηριότητες», συνιστούν προκλητική ειρωνεία, εμπαιγμό και κοροϊδία, όταν μάλιστα αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια και όχι τα σχολεία της Τ.Ε.Ε., που με το τελευταίο τους σχήμα (ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ., κλπ) λειτουργούν εδώ και έξι (6) χρόνια:
·     Χωρίς να έχουν συγγραφεί βιβλία (τα ΕΠΑ.Λ. χρησιμοποιούν τα βιβλία του ΓΕ.Λ. και των Τ.Ε.Ε., ενώ οι ΕΠΑ.Σ. των Τ.Ε.Ε. και του εμπορίου).
·     Με αναλυτικά προγράμματα και προγράμματα σπουδών ανεφάρμοστα, στημένα στο πόδι, ανίκανα να υπηρετήσουν τις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ακατάλληλα για το εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να παραχθεί.
Τα όρια της όποιας καλής διάθεσης εξαντλούνται όταν προσβάλλεται απροκάλυπτα η στοιχειώδης νοημοσύνη, με τον ισχυρισμό του Υπουργείου ότι το ερμάριο με τους 15 φορητούς υπολογιστές θα κινείται και θα φιλοξενείται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, η επιφάνεια των οποίων αναλογεί κατά 1,5 τετρ. μέτρο σε κάθε μαθητή (σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο) χωρίς να συνυπολογίζονται εκπαιδευτικός, έδρα, θρανία, καρέκλες, βιβλιοθήκη, κλπ…
Για τη αδυναμία μετακίνησης του ερμαρίου στους ορόφους των σχολείων έχουμε ήδη αναφερθεί αναλυτικά, ενώ για την «παροχή καλύτερης ασφάλειας» επειδή «κλειδώνονται» και «μπορούν να φυλαχθούν σε προστατευόμενους χώρους του σχολείου» θα μας επιτραπεί να αμφιβάλουμε αν υπάρχουν διαθέσιμες τέτοιου μεγέθους αποθήκες, αλλά και να επισημάνουμε ότι με αυτό τον τρόπο τα κινητά εργαστήρια στοχοποιούνται εύκολα και μπορούν να γίνουν ακόμα πιο «κινητά» (βγάζοντας «φτερά») ευκολότερα...
Η κατάσταση οδηγείται σε πλήρη παραφροσύνη όταν στο έγγραφο του Υπουργείου «βαφτίζεται» «ισάξιο» το κόστος επένδυσης που «καλύπτει μεγαλύτερο αριθμό ωφελούμενων μαθητών». Δηλαδή, στον ίδιο χρόνο εργάζονται περισσότεροι μαθητές στο φορητό υπολογιστή από ότι στο σταθερό; Και με ποιο τρόπο διευκολύνει τον προγραμματισμό των μαθημάτων του σχολείου η χρήση κινητού συστήματος, αντί της χρήσης μιας αίθουσας πληροφορικής; Σε κάθε περίπτωση, ένα μόνο τμήμα θα κάνει μάθημα κάθε φορά! Αντίθετα, η απίστευτη αναστάτωση που θα δημιουργείται σε κάθε αίθουσα, πριν και μετά το μάθημα με το «κινητό» εργαστήριο, σε βάρος ποιου χρόνου θα γίνεται; Του μαθήματος ή του διαλλείματος;
Απευθύνουμε έκκληση, Κύριοι του Υπουργείου.
Επιδείξτε σοβαρότητα.
Εκτίθεστε.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
 

([1]) Βλ. δημοσίευμα 6-2-2013: “ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Γιατί επιλέξαμε κινητά εργαστήρια και όχι σταθερούς Η/Υ για τα Γυμνάσια και Δημοτικά http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/ypoyrgeio_paideias_epilexame_kinita_ergastiria_oxi_statheroyw_ypologistes_gymnasia_dimotika