ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: Επιτέλους ΤΕΛΟΣ με την ΚΟΡΟΪΔΙΑ των σχολείων της Τ.Ε.Ε.


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 13-2-2013
 Αριθμ. Πρωτ.: 146
ΠΡΟΣ :
τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα Σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
ΚΟΙΝ :
τις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΘΕΜΑ: Επιτέλους ΤΕΛΟΣ με την ΚΟΡΟΪΔΙΑ των σχολείων της Τ.Ε.Ε.
Συνάδελφοι,
Η συνεχιζόμενη κοροϊδία με την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία της Τ.Ε.Ε. πρέπει να λάβει ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ! Σέρνουν:
Τα σχολειά μας σε αργό και βασανιστικό θάνατο.
Τους μαθητές μας σε απογοήτευση.
Τους γονείς τους σε απελπισία.
Τους καθηγητές σε εργασιακή και ψυχική εξουθένωση.
Τις ειδικότητες σε κλείσιμο ή σε απαξίωση.
Πρόκειται για προδιαγεγραμμένο σχέδιο, που αποσκοπεί στην παραίτηση και παθητική αποδοχή στο τέλος της χρονιάς, της «λύσης» του «προβλήματος» που δημιούργησαν, δηλαδή τις συγχωνεύσεις των σχολείων μας, το κλείσιμο τμημάτων και την κατάργηση ειδικοτήτων, αφού δε θα γίνεται τίποτε άλλο πια …
Το Υπουργείο ξεκαθάρισε τη θέση του. Δεν πρόκειται να κάνει διορισμούς μονίμων, γιατί δεν το επιτρέπει η Τρόικα. Όσες πιστώσεις είχε για πρόσληψη αναπληρωτών, τις εξάντλησε, και μας στέλνει για τα παράπονά μας στον …Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος με τη σειρά του μας στέλνει στους Τροϊκανούς. Αυτοί όμως, από αριθμητική γνωρίζουν μόνο …αφαίρεση. Οι …πολλαπλασιαστές δεν είναι το φόρτε τους και ούτε λόγος για πρόσθεση !
Για να ψωνίζουν όμως διαδραστικούς πίνακες και …αυτοκινούμενα laptops για τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια, έχουν διαθέσιμα 65.000.000,00 ευρώ. Και μάλλον, ο λόγος που δεν τα στέλνουν και στα σχολεία της Τ.Ε.Ε., είναι ότι στα σχολειά μας δεν θα υπάρχουν σε λίγο καθηγητές για να σπρώχνουν τα κινητά ερμάρια από αίθουσα σε αίθουσα, ούτε παιδιά στις αίθουσες, ίσως ούτε και αίθουσες και σχολειά …
Το Υπουργείο απάντησε γραπτώς ότι οι διατιθέμενες πιστώσεις καταναλώθηκαν και κατόπιν αυτού «…καθοδηγεί τις Περιφερειακές Υπηρεσίες …» του «…ώστε να κατανείμουν με το βέλτιστο τρόπο … το εκπαιδευτικό προσωπικό αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων υπαγωγής τους».
Ωστόσο, σημειώνει ότι «η μη κάλυψη των λειτουργικών κενών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε κάθε φάση πρόσληψης αναπληρωτών, δεν αποτελεί παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας της Διοίκησης». Δηλαδή, μας λέει οτι:
·       ΔΕΝ πρόκειται να στείλω άλλους καθηγητές,
·       ΔΕΝ θεωρώ ότι παρανομώ, και
·       ΒΟΛΕΨΤΕ ΤΑ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ, και με τον βέλτιστο τρόπο παρακαλώ…
Δεν πρόκειται απλώς για την αποθέωση του παραλογισμού, αλλά για απροκάλυπτη και θρασύτατη ομολογία παράβασης καθήκοντος, και ηθική αυτουργία σε παράνομες πράξεις στις οποίες «καθοδηγεί» τα στελέχη της Εκπαίδευσης να προβούν! Τα αποτελέσματα αυτών των οδηγιών φτάσανε στα σχολεία μας, οι διευθυντές των οποίων έχουν γίνει «σάντουϊτς».
Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες καταγγελιών ότι διάφοροι «συνεργάτες» των Διευθυντών Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης τηλεφωνούν στους Διευθυντές μας, και τους ζητούν να προχωρήσουν αυτοβούλως, και χωρίς έγγραφη εντολή:
1.  Σε κλείσιμο τμημάτων και σε αποστολή των παιδιών σε άλλο σχολείο (το οποίο όμως είναι επίσης πλήρες...).
2.  Να τροποποιήσουν το Πρακτικό του Συλλόγου για τις αναθέσεις των μαθημάτων.
3.  Να σταματήσουν τη διδασκαλία μαθήματος που δίδασκαν και να αναλάβουν να διδάξουν ένα άλλο που δεν διδάχθηκε καθόλου.
4.  Στα μαθήματα που έχουν εργαστηριακό και θεωρητικό μέρος, αν ένα από τα δύο δεν διδάχθηκε, και επομένως δεν μπορεί να εξαχθεί συνολικός βαθμός μαθήματος, να καταχωρηθεί ως συνολικός βαθμός, ο βαθμός του ενός μέρους, ώστε να μην φαίνονται πολλές «παύλες» (έλλειψη βαθμολογίας) στους ελέγχους και ξεσηκωθούν οι γονείς.
5.  Επιπλήττουν τους Διευθυντές που είχαν την …απρονοησία να γράψουν τους μαθητές στην αρχή της χρονιάς, χωρίς να έχουν όλο το προσωπικό που χρειάζονταν, με οργανική θέση στο σχολείο…
6.  Ακόμη, τηλεφωνούν σε μεμονωμένους εκπαιδευτικούς και τους δίνουν εντολή να μετακινηθούν από ένα σχολείο σε άλλο, παρατώντας τμήματα και μαθήματα, για να μεταβούν σε άλλο σχολείο που δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός ειδικότητας.

Αυτή η κατάσταση είναι ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ και δεν έχει προηγούμενο στην Ιστορία της Εκπαίδευσης !! Και δεν μπορεί να συνεχιστεί. Όχι τουλάχιστον με τη δική μας ανοχή και αποσιώπηση!
Η Αλήθεια είναι ωμή και δεν έχει νόημα να την κρύβουμε πια «κάτω από το χαλί». Σε λίγο θα είναι υπαρκτή πραγματικότητα !
Στο Π.Δ. 50/2008 προβλέπεται οτι «για την απόκτηση πτυχίου απαιτείται Μέσος Όρος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μαθημάτων ειδικότητας της Γ' τάξης που είναι γραπτώς εξεταζόμενα τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και σε κανένα από αυτά ο βαθμός ετήσιας επίδοσης να μην είναι μικρότερος του οκτώ (08)» (αρ. 24, παρ.2) και «ως εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα του ΕΠΑ.Λ. ορίζονται τα 2/3 της διδαχθείσας ύλης, με την προϋπόθεση ότι αυτά δεν είναι λιγότερα από το μισό της διδακτέας ύλης» (αρ. 12, παρ.2. Τα όμοια ορίζονται και για τις ΕΠΑ.Σ. (Π.Δ. 51/2008, αρ.10 παρ.2 και αρ.21 παρ.2). Επομένως, εάν σε ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ Γ΄τάξης ΕΠΑ.Λ. (και Β΄τάξης ΕΠΑ.Σ.) δεν διδαχθεί το 50% της διδακτέας ύλης, τότε:
·       Δεν θα υπάρχουν προφορικές βαθμολογίες στο Α΄και Β΄ τετράμηνο.
·       Δεν θα μπορεί να καθοριστεί εξεταστέα ύλη για τις εξετάσεις Μαϊου-Ιουνίου γιατί δεν θα έχει διδαχθεί το μισό τουλάχιστον της διδακτέας ύλης.
·       Δεν θα διενεργηθούν εξετάσεις στο μάθημα αυτό.
·       Ο βαθμός στο μάθημα αυτό θα είναι κενός, δηλαδή μικρότερος από οκτώ (08), και επομένως,
·       Οι μαθητές ΔΕΝ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ !
·       Στην περίπτωση αυτή θα αναγκαστούν να επαναλάβουν όλη την τάξη ;
Η τραγωδία της κατάστασης επιτείνεται από την αυτοαναίρεση του ίδιου του συστήματος. Στην Υ.Α. 22143/Γ2/21-2-2008 προβλέπεται η «αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών» (οι οποίες ως τώρα προέκυπταν με ευθύνη των μαθητών, από καταλήψεις, κλπ) με περικοπή περιπάτων, απώλεια πολυήμερης εκδρομής, προσθήκη διδακτικών ωρών μετά την ολοκλήρωση του ημερησίου προγράμματος, αξιοποίηση εορτών και Σαββάτων, ακόμη και επιμήκυνση του διδακτικού έτους… Στην περίπτωση όμως που οι χαμένες αυτές ώρες προέκυψαν με ευθύνη του Υπουργείου, και αφορούν σε ένα ολόκληρο σχολικό έτος, πότε θα γίνει η αναπλήρωση των ωρών και γιατί πρέπει να υποστούν την ταλαιπωρία αυτή οι μαθητές που δεν έφταιξαν σε τίποτε ;
Συνάδελφοι, τα ψέματα τελείωσαν !
Ακόμα και σήμερα να προσλάβουν αναπληρωτές, ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΝ να διδάξουν το 50% της ύλης. Ακόμα και σήμερα να αλλάξουν τις αναθέσεις των καθηγητών και να τους μετακινήσουν από το ένα σχολείο στο άλλο, ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ για να καλύψουν όλα τα κενά.
Η κατάσταση οδηγείται σε απόλυτο αδιέξοδο !
Ημίμετρα δεν υπάρχουν. Και να υπήρχαν, δεν επαρκούν !
Δεν μπορεί να παρατηρούμε παθητικά τον αργό θάνατο της Τ.Ε.Ε. !
Δεν μπορούμε να γίνουμε συνένοχοι με τη σιωπή μας !
Εάν το Υπουργείο δεν εννοεί να τιμά την εντολή του Λαού, και με πολιτικές επιλογές λειτουργεί ενάντια στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών για Παιδεία και Μόρφωση, θεωρώντας ότι «…η μη κάλυψη των λειτουργικών κενών …δεν αποτελεί παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας της Διοίκησης», εμείς οφείλουμε από τη θέση των εκλεγμένων εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, να τους θυμίσουμε ποιες είναι αυτές οι «οφειλόμενες ενέργειές τους» !
Ήδη έχουμε προβεί στις απαραίτητες προκαταρκτικές επαφές με το Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος, σε απάντηση μεμονωμένων καταγγελιών γονέων, αναφέρει προς το Υπουργείο ότι «…εάν η κατάσταση διατηρηθεί ως έχει, οι μαθητές δεν θα μπορούν να συμπληρώσουν τη διδακτέα ύλη που απαιτείται αφενός για την κατάρτισή τους, αφετέρου για να πάρουν πτυχίο. Με τον τρόπο αυτόν δεν μπορεί να υλοποιηθεί ο σκοπός των ΕΠΑ.Σ…».
Προκειμένου λοιπόν να αποτυπώσουμε την τελική κατάσταση όπως διαμορφώθηκε σήμερα, να διαπιστώσουμε το μέγεθος του προβλήματος και την διάσταση των παρεμβάσεων της Διοίκησης,
σας καλούμε
1)  Να μας γνωστοποιήσετε τα υφιστάμενα κενά της σχολικής σας μονάδας (το Υπουργείο μας αρνείται την κοινοποίηση των στοιχείων που έχει, αν και τα ζητήσαμε επίσημα).
2)  Να μας ενημερώσετε για τυχόν προβλήματα σε μαθήματα που δεν έχουν διδαχθεί καθόλου, ή εκτιμάτε ότι δεν είναι δυνατόν να διδαχθεί το 50% της διδακτέας τους ύλης.
3)  Να μας αναφέρετε τις περιπτώσεις τμημάτων που με βάση τα παραπάνω κινδυνεύουν να μην πάρουν πτυχίο, να μην λάβουν μέρος στις Πανελλήνιες ή να μην προαχθούν στην επόμενη τάξη. Στην περίπτωση αυτή να μας αναφέρετε και αριθμό παθόντων μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και όσων εγκατέλειψαν τις σπουδές τους εξαιτίας αυτού του λόγου.
4)  Αναφέρετε περιπτώσεις ενεργειών στις οποίες προέβη η Διοίκηση, με σχετικές εντολές.
5)  Να μας δώσετε στοιχεία επικοινωνίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, και, σε περίπτωση ενηλίκων μαθητών, τα στοιχεία όσων συμμετέχουν στο 15μελές Συμβούλιο, για να συντονίσουμε τη δράση μας.

·     Τα προσωπικά στοιχεία θα διαφυλαχθούν και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν με κανένα τρόπο, αν δεν έχουμε εξασφαλίσει πρώτα την συγκατάθεσή σας.
·     Αναφορές μπορούν να στείλουν και οι ενήλικοι μαθητές, καθώς και οι γονείς και κηδεμόνες των ανηλίκων.
·     Ακόμη και οι ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ μπορούν να στείλουν αναφορές, ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ όμως στο ΣΥΝΗΓΟΡΟ του ΠΑΙΔΙΟΥ, χωρίς τη δική μας μεσολάβηση !

Απευθυνθείτε στις τοπικές Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. για στήριξη και συμπαράσταση.
Μαζική συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
την Τετάρτη 20-2-2013.
Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ
ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ !!
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης
ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης