ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 28-1-2013
 Αριθμ. Πρωτ.: 135
ΠΡΟΣ :
1.     κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
ΚΟΙΝ :
1.     κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
2.     κ. Αθανάσιο Κυριαζή, Γενικό Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
3.     την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (Ε.Υ.Ε.Ε.Δ.)   του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
4.     τα Σχολεία της ΤΕΕ (ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. – Σ.Ε.Κ. – Τ.Ε.Ε. Β’ βαθμίδας – Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)
5.     τις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., τους εκπ/κούς Β΄βάθμιας Εκπ/σης
6.     τα Μ.Μ.Ε.

ΘΕΜΑ: Προμήθεια και Εγκατάσταση Κινητών Εργαστηρίων Πληροφορικής
Σχετικά με τα όσα αναφέρονται στην Προκήρυξη του έργου «Προμήθεια και Εγκατάσταση 1.760 Κινητών Εργαστηρίων Πληροφορικής» στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συγκεκριμένα ένα τον αριθμό ανά Γυμνάσιο της Χώρας, σας εκθέτουμε αναλυτικά τις απόψεις μας.
Σύμφωνα με τη Διακήρυξη το κάθε Κινητό Εργαστήριο Πληροφορικής θα περιλαμβάνει:
·       15 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές με το απαραίτητο λογισμικό,
·       1 τροχήλατο ερμάριο για τη φύλαξη και φόρτιση των Η/Υ, με διάταξη πολλαπλών παροχών ρεύματος με προστασία από υπέρταση και διακόπτη,
·       1 WiFi Access Point με το απαραίτητο λογισμικό και
·       τις αναγκαίες αντίστοιχες υπηρεσίες και εργασίες (παράδοσης, εγκατάστασης, επιτόπου εκπαίδευσης και συντήρησης του εξοπλισμού).
Στον Προϋπολογισμό του Έργου, που ανέρχεται στο ποσό των 18.920.000 € συνολικά (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.), προβλέπεται η προμήθεια βασικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει συνολικά 26.400 Φορητούς Η/Υ (Laptops), 1.760 ερμάρια αποθήκευσης-φόρτισης-μεταφοράς, 1.760 WiFi Access Points, προδιαγεγραμμένο λογισμικό, εργασία και τα απαιτούμενα υλικά και μικροϋλικά για την παράδοση σε πλήρη και κανονική λειτουργία των συστημάτων στα σημεία εγκατάστασης σύμφωνα με τους όρους και τις υποχρεώσεις της Διακήρυξης.
Σχετικά λοιπόν με την παραπάνω προμήθεια σας γνωρίζουμε ότι:
Α.   Όσον αφορά το βασικό εξοπλισμό, η επιλογή των ΦΟΡΗΤΩΝ Η/Υ (Laptops):
·       Είναι μεγάλου κόστους, υπερδιπλάσιου από ισόποσους επιτραπέζιους Η/Υ (desktops) με πολύ καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.
·       Οι συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές γεννούν ερωτηματικά και απορίες αναφορικά με τη διασφάλιση χαρακτηριστικών εξελιγμένης τεχνολογίας εποχής.
·       Άλλα γνωστά μειονεκτήματα των φορητών Η/Υ ως προς τους επιτραπέζιους, είναι οι μικρότερες και ποιοτικά υποδεέστερες οθόνες και τα δύσχρηστα πληκτρολόγια.
·       Τα Laptops, εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα βλαβών σε σύγκριση με τα desktops, που κάτω από τις συγκεκριμένες, ιδιαίτερα επιβαρυντικές συνθήκες χρήσης τους από τους μαθητές στα σχολεία, θα δημιουργήσουν επιπλέον, προβλήματα λειτουργίας.
·       Τα προβλήματα και οι βλάβες των φορητών Η/Υ δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν από το εκπαιδευτικό προσωπικό (τους υπεύθυνους των εργαστηρίων πληροφορικής, καθηγητές κλάδου ΠΕ 19 & 20) λόγω της φύσης τους, της τεχνολογίας και του τρόπου κατασκευής τους.
·       Το κόστος συντήρησης και επισκευής στους φορητούς Η/Υ είναι ούτως ή άλλως ιδιαίτερα υψηλό, επειδή όλα τα εξαρτήματα και στοιχεία τους (κάρτες κλπ) είναι ακριβότερα από αυτά των σταθερών Η/Υ,
·       Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η απαίτηση αντικατάστασης της ακριβής μπαταρίας τους όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος ζωής της.

Β.   Όσον αφορά τα ΤΡΟΧΗΛΑΤΑ ερμάρια:
·       Υποτίθεται ότι αυτά θα παρέχουν στο κινητό εργαστήριο τη δυνατότητα φορητότητας. Αυτό είναι θεωρητικά δυνατό μόνο στα Γυμνάσια που είναι στεγασμένα σε ισόγεια κτίρια. Δεν γνωρίζουμε όμως πολλά δυόροφα (ή τριόροφα) Γυμνάσια στην Ελλάδα που να διαθέτουν ανελκυστήρα, και σίγουρα κανένα που να έχει πρόβλεψη για τέτοιου είδους μεταφορές, με μεγάλη είσοδο καμπίνας και αντίστοιχα τεράστια επιφάνεια θαλάμου!!.
·       Δεν κατανοούμε γιατί δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν τα Γυμνάσια το γνωστό, κλασσικό και μάλιστα τεχνολογικά σύγχρονο Εργαστήριο Πληροφορικής, όσα από αυτά βέβαια δεν διαθέτουν ήδη ένα ! Και γιατί δεν θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τον απαρχαιωμένο τεχνολογικά εξοπλισμό τους, σε όσα εργαστήρια είναι αυτό απαραίτητο ! Και μάλιστα με λιγότερο από τα μισά χρήματα !!
·       Ή αντίστροφα, με τον ίδιο προϋπολογισμό έργου, γιατί δεν προμηθεύεται το Υπουργείο διπλάσιους σταθερούς υπολογιστές; Εάν μάλιστα διατηρηθούν και οι υφιστάμενοι Η/Υ, μπορούν να τριπλασιαστούν τα Εργαστήρια Πληροφορικής στα Σχολεία !
·       Αλήθεια, τι θα απογίνουν τα ήδη υφιστάμενα Εργαστήρια Πληροφορικής, με τον παλιό εξοπλισμό, όταν …προσγειωθούν στα σχολεία οι …κινητές μονάδες; Θα παροπλιστούν; Θα καταργηθούν;
·       Σε ποιες αίθουσες θα τοποθετηθούν τα κινητά εργαστήρια, αφού όλες έχουν κάποια συγκεκριμένη χρήση και είναι ασφυκτικά γεμάτες με θρανία; Υπάρχουν «κενές» αίθουσες στα σχολεία; Και αν υπάρχει έστω και μία, γιατί δεν μπορεί να γίνει μόνιμη αίθουσα Εργαστηρίου Πληροφορικής;

Γ.    Όσον αφορά την επιλογή συγκεκριμένου ΚΛΕΙΣΤΟΥ λογισμικού:
·       Η αναγκαστική επιλογή (από τις προδιαγραφές της Διακήρυξης) συγκεκριμένου κλειστού λειτουργικού εφαρμογών γραφείου και προστασίας από υιούς, επιβαρύνει κατά πολύ τον προϋπολογισμό του έργου (μαζί με το κόστος των σχετικών αδειών) και αποκλείει τη δυνατότητα χρήσης λογισμικού Ελεύθερου – Ανοικτού Κώδικα, που δεν έχει κόστος.
·       Υπάρχουν πολλά εκπαιδευτικά πακέτα που ήδη αξιοποιούν αρκετά σχολεία στο Ελεύθερο Λογισμικό Ubuntu LTSP, γιατί είναι λειτουργικά και καλύπτουν πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτά δεν θα λειτουργούν με το νέο «κλειστό» λογισμικό, θα φέρουν αναστάτωση στο σχολείο και θα το επιβαρύνουν οικονομικά καθώς θα πρέπει να αγοράσει νέα λογισμικά, συμβατά με το νέο σύστημα.
·       Το λογισμικό Ανοικτού Κώδικα προωθείται με πρωτοβουλία του Σχολικού Δικτύου, της Υπηρεσίας τεχνικής υποστήριξης των σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής κλπ.
·       Επίσης, παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις στις προδιαγραφές του έργου για τα Linux και επιβάλλεται η επανεξέτασή τους.
·       Δεν θα έπρεπε να αιτιολογηθεί κατάλληλα ο λόγος για τη συγκεκριμένη επιλογή λογισμικού και πώς δικαιολογείται η υπέρμετρα μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που προκαλεί;
·       Ποιος θα αναλάβει το κόστος που θα προκύψει μελλοντικά για την αναβάθμιση του προδιαγεγραμμένου λογισμικού; Οι πτωχευμένες Σχολικές Επιτροπές;
·       Μήπως σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικά καιρούς, και με την ευκαιρία αυτή, πρέπει να αξιοποιηθεί και να καθιερωθεί η χρήση του δωρεάν και Ελεύθερου – Ανοικτού Κώδικα Λογισμικού στα εργαστήρια πληροφορικής όλων των σχολείων της Επικράτειας και όχι να προωθούνται κλειστά λογισμικά;

Δ.   Γενικότερες ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ για την Σκοπιμότητα και τον Προγραμματισμό του έργου, καθώς και για τη διαδικασία Προκήρυξής του:
Γιατί δεν δόθηκε η δυνατότητα στα σχολεία να προτείνουν τα ίδια την αλλαγή ή την προτίμησή τους για την επιλογή τόσο του εξοπλισμού, όσο και του λογισμικού; Δεν πρέπει να ερωτώνται για να καταγράφεται το καθεστώς και οι συνθήκες λειτουργίας των εργαστηρίων πληροφορικής και έτσι να διαμορφώνονται οι συγκεκριμένες ανάγκες τους; Υπάρχει ολοκληρωμένη και αναλυτική αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και των υφισταμένων προβλημάτων, που να δικαιολογεί την σκοπιμότητα πραγματοποίησης της συγκεκριμένης προμήθειας και της δαπάνης ενός τόσο μεγάλου ποσού;
Για ποιο λόγο δεν αξιοποιήθηκε για τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης περί το έργο, η γνωστή υπάρχουσα υποδομή μέσω του διαδικτυακού τόπου www.opengov.gr, αλλά τα σχόλια υποβάλλονται σε μορφή αρχείου κειμενογράφου και θα γνωστοποιηθούν μετά τη λήξη της διαβούλευσης;
Γιατί επιλέχθηκε η μέθοδος της επιλογής ενός αναδόχου για το σύνολο του έργου, το οποίο από τη φύση του έχει εφαρμογή και πρέπει να παραδοθεί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας; Δεν θα ήταν οικονομικότερο να προκηρυχθεί ανά Περιφέρεια, οπότε το κόστος της μεταφοράς των υλικών και των μετακινήσεων του προσωπικού σε κάθε σχολείο θα ήταν μικρότερο; Με την προκήρυξη του συνολικού έργου, και λόγω του μεγάλου προϋπολογισμού, οι δυνάμενοι να συμμετάσχουν περιορίζονται σε λίγους αναδόχους, αυτούς των «μεγάλων έργων», οι οποίοι και μόνο έχουν τη δυνατότητα έκδοσης και κατάθεσης της μεγάλου χρηματικού ποσού της (απαραίτητης για την υποβολή προσφοράς για το έργο) εγγυητικής επιστολής. Ο έμμεσος αυτός αριθμητικός περιορισμός των υποψηφίων, δημιουργεί  συνθήκες που δεν ευνοούν ούτε τη διαφάνεια του έργου, ούτε τον υγιή ανταγωνισμό. Το ίδιο έργο, προκηρυσσόμενο με επί μέρους προϋπολογισμούς ανά Περιφέρεια, θα έδινε τη δυνατότητα να συμμετάσχουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις πληροφορικής και έτσι θα εξασφάλιζε εντονότερο ανταγωνισμό (λόγω πλήθους συμμετεχόντων και αδυναμίας «συνεννοήσεως» μεταξύ τους), θα έδινε αδιαμφισβήτητα συγκριτικά οικονομικά στοιχεία, θα τόνωνε τις τοπικές αγορές και θα επιτύγχανε καλύτερη και ταχύτερη τεχνική υποστήριξη.
Πέρα από όλα τα παραπάνω, είναι άξια επισήμανσης η ΠΑΝΤΕΛΗΣ έλλειψη πρόβλεψης για τα εργαστήρια πληροφορικής των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, των ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Τ.Ε.Ε. Β’ βαθμίδας και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ιδιαίτερα μάλιστα για τα εργαστήρια των Σ.Ε.Κ., όπου εκπαιδεύονται εργαστηριακά οι μαθητές της Τ.Ε.Ε. αλλά και των Ι.Ε.Κ. Τα περισσότερα Σ.Ε.Κ. λειτουργούν σε ολοήμερη βάση με πρωινό, απογευματινό και βραδινό ωράριο, εκπαιδεύουν πολλές χιλιάδες μαθητών, ο σύγχρονος εργαστηριακός εξοπλισμός είναι απαραίτητος για τη διεξαγωγή των μαθημάτων και πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί εκεί που είναι απαρχαιωμένος και έχει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας ενώ σε αρκετές περιπτώσεις βρίσκεται ήδη εκτός χρήσης. Είναι άλλωστε γνωστός ο ρόλος και η κοινωνική συμβολή των Σ.Ε.Κ. σε κάθε επίπεδο και είδος εκπαίδευσης, ιδιαίτερα μέσω των εργαστηρίων πληροφορικής, με τη διεξαγωγή σε αυτά σεμιναρίων για την χρήση Η/Υ ομάδων, φορέων, κ.α., την υλοποίηση προγραμμάτων Δια Βίου Εκπαίδευσης, κλπ.
Επιπλέον, οι υπολογιστές των Σ.Ε.Κ. «τρέχουν» ιδιαίτερα «βαριές» εφαρμογές προγραμμάτων, απαραίτητων για την διδασκαλία των μαθημάτων Ειδικοτήτων (σχεδιαστικά προγράμματα CAD, επεξεργασίας εικόνων, δημιουργίας videos, κλπ) και έχουν αυξημένες τεχνολογικές απαιτήσεις.
Για τους όλους τους παραπάνω λόγους,
Καταγγέλλουμε
ως απολύτως απαράδεκτη την Διακήρυξη του Έργου «Προμήθεια και Εγκατάσταση 1.760 Κινητών Εργαστηρίων Πληροφορικής», επειδή οι επιλογές και οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου:
α) στερούνται στοιχειώδους αιτιολόγησης ως προς τη σκοπιμότητά τους,
β) είναι ασύμφορες οικονομικά,
γ) είναι απαράδεκτες τεχνικά,
δ) είναι εσφαλμένες εκπαιδευτικά,
ε) είναι αίωλες οργανωτικά,
στ) αποτελούν διακριτική μεταχείριση σε βάρος των σχολείων της Τ.Ε.Ε.
και
ζητούμε
1.  Την άμεση ματαίωση του Διαγωνισμού.
2.  Την επαναπροκήρυξή του, με επανεξέταση και πλήρη αναθεώρηση των επιλογών και των τεχνικών προδιαγραφών που αφορούν στον εξοπλισμό και στο λογισμικό, μετά από σοβαρή και διεξοδική συζήτηση και εξέταση όλων των απόψεων, θέσεων και προτάσεων όλων των εμπλεκομένων (σχολείων, φορέων, κλπ).
3.  Την κατά προτεραιότητα συμμετοχή των σχολείων της Τ.Ε.Ε. στο Έργο.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε επιπλέον πληροφορία ή διευκρίνιση και ζητούμε συνάντηση για τη λεπτομερή κατάθεση των απόψεών μας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης
ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης