ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Αθήνα, 19 Ιανουαρίου 2012


ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Δράση Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης
Saferinternet.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ειδικός ιστοχώρος για την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών στην προώθηση
της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία
Απαντώντας στην άμεση ανάγκη για εκπαιδευτικό υλικό καθώς και στους καλύτερους τρόπους εκπαίδευσης & αφύπνισης των μαθητών γύρω από την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση της τεχνολογίας, σύμφωνα με τη γνώμη των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης[1], η Δράση Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου δημιούργησε ειδικό ιστοχώρο για τα νηπιαγωγεία, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη διεύθυνση http://educators.saferinternet.gr.
Ο ιστοχώρος έχει ως στόχο:
α) να παρέχει ενημερωτικό & εκπαιδευτικό υλικό για τη δημιουργία πολλαπλασιαστικών δράσεων εντός και εκτός τάξης προς τους μαθητές και τους γονείς τους, σχετικά με την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου.
β) να αποτελέσει το σημείο συγκέντρωσης όλου του υλικού της δράσης Saferinternet.gr που μπορεί να υποστηρίξει την εκπαιδευτική διαδικασία σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης.
Ειδικότερα, στον ιστοχώρο οι εκπαιδευτικοί βρίσκουν αυτή τη στιγμή τα εξής:
1.   Τους δύο συνοπτικούς οδηγούς μας προς μαθητές και προς εκπαιδευτικούς σε μορφή που μπορούν εύκολα να εκτυπώσουν και να συρράψουν, καθώς και σε online μορφή «περιοδικού» για χρήση μέσω του υπολογιστή.
2.   Αναλυτική flash παρουσίαση για όλα τα ζητήματα ασφαλούς πλοήγησης. Έχει ως στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν ομιλίες στο σχολείο τους, προς μαθητές και προς τους γονείς αυτών, προσαρμόζοντας το υλικό τόσο στην εκάστοτε ομάδα-στόχο όσο και στο διαθέσιμο χρόνο τους.
3.     Σύντομη περιγραφή της θεωρίας και των ασκήσεων που περιέχονται στα δύο εκπαιδευτικά εγχειρίδια της δράσης Saferinternet.gr  «Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια - για αρχάριους» & «Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια - για προχωρημένους» ανά κεφάλαιο, με στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν εύκολα τα θέματα που αφορούν τους μαθητές τους, με παραπομπή στη διαδικτυακή διεύθυνση, από όπου μπορούν να «κατεβάσουν» τα βιβλία με το αναλυτικό υλικό.
4.   Online δραστηριότητες («Κρυπτόλεξα», «Ακροστιχίδες / Σταυρόλεξα», «Ναι ή Όχι», «Συμπληρώνουμε τα κενά», «Ασκήσεις πολλαπλών επιλογών») προς τους μαθητές, βασισμένες στα εκπαιδευτικά εγχειρίδια. Πρόκειται για διαδραστικά κουίζ, τα οποία συμβάλλουν με διασκεδαστικό τρόπο στον έλεγχο και τη βελτίωση των γνώσεων των μαθητών σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Μέσα από αυτά τα κουίζ μπορεί παράλληλα να ενθαρρυνθεί η διαδραστική συζήτηση με τους μαθητές γύρω από σημαντικά ζητήματα ασφάλειας.
5.   Παραπομπή σε διασκεδαστικά κουίζ και παιχνίδια γνώσεων γύρω από τη χρήση του Διαδικτύου για μικρά παιδιά.
6.     Σημαντικές πληροφορίες σχετικά με α) τις εξαιρέσεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, κατά τις οποίες επιτρέπεται χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή η αναπαραγωγή ενός έργου, β) για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι άδειες creative commons και τι δικαιώματα χρήσης δίνουν επί ενός συγκεκριμένου έργου, και γ) για το σύστημα χαρακτηρισμού ηλεκτρονικών παιχνιδιών PEGI και PEGI Online.
7.     Τον online διασκεδαστικό οδηγό ασφάλειας στο Διαδίκτυο «eSafetyKit» που δημιουργήθηκε για παιδιά ηλικίας μεταξύ 6 και 12 ετών από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης για ένα Ασφαλέστερο Διαδίκτυο INSAFE. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για τη δημιουργία δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη προς παιδιά αυτών των ηλικιών.
Ο ιστοχώρος http://educators.saferinternet.gr θα εμπλουτίζεται και θα ανανεώνεται διαρκώς με νέο υλικό.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με:
Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, κιν. 6948 729493


[1] Κλειστή έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου την περίοδο 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα. Στις 3 πρώτες θέσεις σε σχέση με τους καλύτερους τρόπους προώθησης της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου προς τους μαθητές βρίσκουμε τα εξής: συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με τη βοήθεια διασκεδαστικού υλικού - π.χ. προβολή βίντεο ή χρήση κουίζ / παιχνιδιών, ενημέρωση που βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά,  και χρήση κατάλληλου online και έντυπου εκπαιδευτικού υλικού. Τα αποτελέσματα της έρευνας βρίσκονται αναρτημένα στη διεύθυνση http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page75