ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

                    Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ


ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ                         Αθήνα, 18/10/2011

             ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                             Αριθ. Πρωτ : 346

          Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ  37

Τ.Κ  10436    -   ΑΘΗΝΑ                           ΠΡΟΣ: 1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ   
                                                                                                κα Άννα Διαμαντοπούλου
ΤΗΛ:210 5238973 - 2742023455                                       2) ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
          6974000033                                                     κα Εύη Χριστοφιλοπούλου

FAX: 210 5202798 - 2742024361
ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr

                        E-mail: oltee@otenet.gr

                              oltee.oltee@gmail.com
 


ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ



Με την πρώτη εφαρμογή του ο Ν.3848/2010 ανέδειξε τις αδυναμίες, τις αδικίες και τα λάθη του. Το Υπουργείο που το ίδιο τον εισηγήθηκε και ψηφίστηκε, στην προσπάθεια του να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προέκυψαν, εξέδωσε πληθώρα διευκρινιστικών εγκυκλίων, που σε κάποιες περιπτώσεις ανακαλούσε και ακύρωνε η επόμενη την προηγούμενη, καταφέρνοντας τελικά την κουρελοποίησή του.

Ιδιαίτερα στο με αριθ. πρωτ. Φ.361.23/03/54522/Δ1/25-5-2011 έγγραφο διευκρινίσεων του Υπουργείου αναφερόταν, με επίκληση του άρθρου 11 του Ν. 3848/2010, αυθαίρετη κατηγοριοποίηση – τυποποίηση των σχολείων σε Λύκεια συμπεριλαμβανομένων και των Τεχνικών, σε Γυμνάσια και στα υπόλοιπα Τεχνικά σχολεία (ΕΠΑ.Σ., Σ.Ε.Κ., κλπ), τεμαχίζοντας έτσι την Τ.Ε.Ε. (τυχαίο; δε νομίζω!), παρότι είναι γνωστό και πάντα ίσχυε ότι ο ένας τύπος είναι τα σχολεία της Γενικής (με το Γυμνάσιο στην υποχρεωτική και το Λύκειο στη μεταυποχρεωτική) και ο άλλος τα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ακόμη αναφερόταν ότι στο σχολείο πρέπει να διδάσκεται έστω και ένα μάθημα της ειδικότητάς του υποψηφίου σε πρώτη μόνο ανάθεση. Το με αριθ. πρωτ. 65780/Δ2/9-6-2011 έγγραφο του Υπουργείου διόρθωσε - αποκατέστησε στο ορθό την τυποποίηση και ανέφερε - πρόσθεσε και τη διδασκαλία μαθήματος σε δεύτερη ανάθεση.

Παρά το ότι η προκήρυξη για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων ορθά προηγήθηκε (21-2-2011) της διαδικασίας επιλογής Δ/ντων σχολικών μονάδων (13-4-2011) και η διαδικασία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί, έτσι ώστε οι τοποθετημένοι πλέον Σχολικοί Σύμβουλοι να συμμετέχουν στις επιτροπές κρίσεων Δ/ντων σχολικών μονάδων, οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν έχουν ακόμη επιλεγεί με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, είτε για τη διαδικασία επιλογής Δ/ντων σχολικών μονάδων, είτε για όσους Δ/ντες σχολικών μονάδων έχουν ήδη τοποθετηθεί αλλά βρίσκονται και στους Πίνακες επιλογής Σχολικών Συμβούλων. Ερασιτεχνισμοί ή καλοστημένο παιχνίδι;

Άλλες περίεργες αναφορές με μυστήριες και ακατανόητες ερμηνείες προέβλεπαν μοριοδότηση για την ύπαρξη δεύτερου πτυχίου ΤΕΙ ή ΑΕΙ μόνο στην περίπτωση μη ύπαρξης συνάφειας με το πρώτο και κύριο πτυχίο (σαν να μην είναι θεμιτή η επιπλέον σπουδή και γνώση – εμβάθυνση στο επιστημονικό πεδίο). Αντίθετα στην περίπτωση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών απαιτείται, για την μοριοδότηση, η ύπαρξη συνάφειας με το βασικό πτυχίο! Ο δε αριθμός των μορίων για κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου (4 μόρια) και διδακτορικού (6 μόρια) είναι συγκριτικά με τον αριθμό των μορίων κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών (3 μόρια) ιδιαίτερα και δυσανάλογα μεγάλος, παρά τα πολύ λιγότερα χρόνια σπουδών.

Επιπρόσθετα, η υπηρεσιακή κατάσταση μοριοδοτείται με μέγιστο τα 6 μόρια, το ίδιο και η διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία και είναι κακό, άδικο και μη παραδεκτό να ισοτιμούν, να αποτιμώνται δηλ το ίδιο με την κατοχή ενός διδακτορικού τίτλου. Ως εκ τούτου, είμαστε της άποψης να μοριοδοτείται κάθε έτος σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (μόριο επί αριθμό προβλεπομένων ετών σπουδών), το ίδιο και οι μεταπτυχιακές - διδακτορικές σπουδές (μόριο επί αριθμό καθορισμένων ετών σπουδών) με μία μικρή προσαύξηση (π.χ. 0,25 του μορίου) για κάθε έτος μεταπτυχιακών – διδακτορικών σπουδών όταν αφορούν θέματα σχετιζόμενα με τη διοίκηση της εκπαίδευσης, που προφανώς συνεισφέρουν ουσιαστικά στην άσκηση των καθηκόντων Δ/ντη σχολ. μονάδας.

Ακόμη, πρέπει οπωσδήποτε να μοριοδοτούνται οι συμμετοχές σε επιμορφώσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα – δράσεις, σεμινάρια (κυρίως τα πιστοποιημένα), κλπ, (με σαφή και προκαθορισμένο αριθμό μορίων ανάλογα με το είδος και το χρόνο διάρκειας), όπως προκύπτουν από τα αποδεικτικά στοιχεία - συνοδευτικά έγγραφα των υποβληθέντων Βιογραφικών, διότι αυτά καταδεικνύουν την εκπαιδευτική παρουσία και προσωπικότητα των υποψηφίων. Είναι τελείως ασαφής και αόριστη, εγκυμονείται δε ο κίνδυνος να αξιοποιείται επιλεκτικά, η συνεκτίμησή τους στα πλαίσια της συνέντευξης, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Νόμος.

Μοριοδότηση στις ΤΠΕ.

Ερωτηματικά αν πρέπει να μοριοδοτηθούν οι πιστοποιημένοι στο 2ο επίπεδο, μιας και δε δόθηκε η ευκαιρία σε όλους τους κλάδους να το παρακολουθήσουν, ή αν πρέπει να μοριοδοτηθούν επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν από φορείς του Υπουργείου Παιδείας. Παρότι αποκλείεται μοριοδότηση τίτλων που απαιτούνται ή χρησιμοποιούνται για το διορισμό οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ 19 και 20 μοριοδοτήθηκαν την τελευταία στιγμή (έγγραφο του Υπουργείου στις 6/7/2011) ενώ παράλληλα και άλλοι κλάδοι άρχισαν να διεκδικούν μοριοδότηση των πτυχίων προϋπόθεσης διορισμού των, όπως οι κάτοχοι πτυχίων ΑΣΠΑΙΤΕ, ξένων γλωσσών, κλπ.

Μοριοδότηση ξένων γλωσσών.

Θαρρείς και είναι ελλειπής η επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση του υποψηφίου που δεν κατέχει τίτλο γνώσης μίας ή δύο ξένων γλωσσών. Θα ασκούσε με μεγαλύτερη επιτυχία τα καθήκοντα του αν κατείχε σχετικούς τίτλους; Γιατί δεν μοριοδοτούνται όλα τα πιστοποιητικά παρά μόνο των ιδρυμάτων που είναι καταχωρημένα στον Πίνακα του ΑΣΕΠ; Συντηρείται μήπως έτσι ένα κύκλωμα φροντιστηρίων και όχι μόνο και εξυπηρετούνται συγκεκριμένα συμφέροντα;

Γιατί δεν μοριοδοτήθηκαν στα πλαίσια της καθοδηγητικής – διοικητικής εμπειρίας όσοι αναμφισβήτητα και με προκηρύξη της θέσης και με πράξη ορισμού από το ΠΥΣΔΕ και με πράξη ανάληψης υπηρεσίας άσκησαν καθήκοντα Προϊσταμένου λαμβάνοντας και το επίδομα θέσης; Η παρότρυνση προσφυγής στη δικαιοσύνη για τη δικαίωση αποτελεί τουλάχιστον κακόγουστο αστείο.

Μοριοδοτείται ο υποψήφιος που διετέλεσε Νομάρχης ή Δήμαρχος. Με ποιά λογική όμως δεν μοριοδοτείται ο συνδικαλιστής (μέλος ΔΣ Ένωσης) αφού είναι γνώστης όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων, τα χειρίζεται και μάλιστα διαμορφώνει επ’ αυτών θέσεις και απόψεις, έχει συγκεκριμένη δράση για την οποία και αξιολογείται – ¨επιβραβεύεται¨ - ψηφίζεται και εκλέγεται από την εκπαιδευτική κοινότητα;

Καταλήγοντας στην περιβόητη συνέντευξη, ή πλέον εφ’ όλης της ύλης εξέταση, που κατάντησε για μία ακόμη φορά το χρήσιμο εργαλείο και μέσο του Συμβουλίου Επιλογής για την υλοποίηση συμφωνηθέντων και προαποφασισμένων. Με τη δυνατότητα απόκρυψης, για λόγους προστασίας, της αναλυτικής βαθμολογίας και εν τέλει φυσικά και με τη δυνατότητα επίκλησης και της υποκειμενικότητας στην κρίση, τακτοποιούνται οι υποχρεώσεις, οι διαπαραταξιακές προσυννενοήσεις, αξιοποιούνται οι προσωπικές φιλίες. Αποτελεί ακόμη καλή δικαιολογία και ισχυρό επιχείρημα (στο συγκριτικό μέρος της αξιολόγησης), η διαφορετικότητα των θεμάτων (βοηθά με την ανυπαρξία κοινού μέτρου ή παρονομαστή), ενώ η εφεύρεση και επίκληση της μαγνητοφώνησης μάλλον περισσότερο υποκριτική σημασία και αξία έχει. Όλα αυτά από ένα Συμβούλιο με μέλη που ενδεχομένως, να μη διετέλεσαν Δ/ντες σχολικών μονάδων, τους δίδεται όμως η δυνατότητα να κρίνουν νυν και τέως Δ/ντες και να μην υπηρέτησαν σε άλλες θέσεις ευθύνης για να διαθέτουν την απαραίτητη γνώση και εμπειρία.

Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτούμε και να αποφασίσουμε γραπτές εξετάσεις με καλυμμένα τα στοιχεία του υποψηφίου για το αδιάβλητο (τύπου ΑΣΕΠ). Εξετάσεις στον ίδιο χρόνο, ορισμένης διάρκειας, με κοινά ισόβαθμα θέματα – ερωτήσεις Πολλαπλούς Επιλογής (Π.Ε.), Σωστού Λάθους (Σ–Λ) και ένα – μία Σύντομης Ανάπτυξης (Σ.Α.), σε αριθμό ίσο με το συνολικό αριθμό των διεκδικούμενων της συνέντευξης μορίων; Ερωτήσεις που να άπτονται διοικητικών, παιδαγωγικών, διδακτικών και άλλων εκπαιδευτικών θεμάτων μέσα από την καθημερινότητα των σχολείων;

Μήπως ήρθε ακόμη και η ώρα της εξέτασης των υποψηφίων από τριμελή(;) επιτροπή εμπειρογνωμόνων (ψυχίατρος, ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός;) για την ενδεχόμενη διαπίστωση (με χρήση σοβαρών και επιστημονικού ιδιαιτέρου κύρους μεθόδων διάγνωσης) προβλημάτων επικοινωνίας, συμπεριφοράς, αντίληψης, κ.α., ή την πιστοποίηση της καλής ψυχικής υγείας και πνευματικής κατάστασης;

Μήπως έτσι και μόνον έτσι διασφαλίζεται και προσμετρείται αντικειμενικά - αξιοκρατικά και με διαφάνεια η εμπειρία, η γνώση – επάρκεια, αλλά και η δυνατότητα – καταλληλότητα;


ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ
 

         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                              Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                             
  ΜΕΓΑΡΙΤΗΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                              ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΚΟΣ