ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 19-11-2012
 Αριθμ. Δ.Τ.: 020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Το ΦΙΑΣΚΟ (δυστυχώς) συνεχίζεται …

Για μια φορά ακόμα οι εκπαιδευτικοί βιώνουν την ανάλγητη και απαράδεκτη εμμονή της Κυβέρνησης και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, προκειμένου να δοθεί το μήνυμα στην Τρόικα της καθολικής συμμόρφωσης της χώρας με την εφαρμογή των αναφερομένων στο πολυνομοσχέδιο (Μνημόνιο 3), ως προς την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου» και ιδιαίτερα την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού». Η αξιολόγηση αυτή θα αποτελέσει το μέσο – εργαλείο για την επιβολή των νεοφιλελεύθερων μνημονιακού τύπου αναδιαρθρώσεων που σχετίζονται με τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, τις αναγκαστικές μεταθέσεις, την άρση της οργανικότητας και της μονιμότητας, τη διαθεσιμότητα και στην συνεχεία τις απολύσεις.
Η όλη διαδικασία στήθηκε πονηρά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, για να περάσουν οι αποφάσεις πιο ανώδυνα χωρίς τις ιδιαίτερες αντιδράσεις των εμπλεκομένων φορέων της Εκπαιδευτικής Κοινότητας. Υπουργικός – Κυβερνητικός (;) τελικός σκοπός είναι η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και όχι η κατάθεση σχετικού Νομοσχεδίου για ψήφιση στη Βουλή, με προφανή στόχο την αποφυγή της συζήτησης και την ενδεχόμενη εκδήλωση αντιδράσεων των Πολιτικών Κομμάτων…
Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, επέλεξε να σχεδιάσει και να αποφασίσει μονομερώς για το μέλλον των εκπαιδευτικών, κρυπτόμενο πίσω από τη διορισμένη «Επιτροπή Εργασίας» - Σύνταξης της πρότασης, ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου με διαδικασίες «express». Ήταν απόλυτη επιλογή του Υπουργείου να επενδύσει στην έλλειψη:
·   Της συμμετοχής των εμπλεκομένων Φορέων,
·   Του πλουραλισμού των απόψεων των ενδιαφερομένων,
·   Της πλειοψηφικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών, και
·   Του στοιχειωδώς επαρκούς χρόνου για διαβούλευση.
Έφερε το θέμα της αξιολόγησης για συζήτηση το 2Ο 15νθημερο του Αυγούστου, αφού είχε ορίσει με αδιαφανείς διαδικασίες την Επιτροπή εισήγησης της πρότασης αξιολόγησης με το 94246/1-8-2012 έγγραφό του. Στις 1-10-2012 εξέδωσε Δελτίο Τύπου με θέμα «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου και του έργου των Εκπαιδευτικών – Το ερωτηματολόγιο», που ανάρτησε στον διαδικτυακό του τόπο καλώντας τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν ανώνυμα το ερωτηματολόγιο σε χρονική προθεσμία μιας εβδομάδας … Στις 12-11-2012 η «Επιτροπή» κατέθεσε το πόρισμα - πρόταση για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 13-11-2012, και καθόρισε χρόνο διαβούλευσης επίσης … μια εβδομάδα.
Όλο αυτό το βιαστικό και κακοστημένο παιχνίδι υφαρπαγής της «άποψης» των Φορέων της Εκπαίδευσης από πλευράς Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, ένα και μόνο σκοπό εξυπηρετεί, τη συνενοχή και δημοκρατική νομιμοποίηση της εξόντωσης του πιο υγιούς κομματιού της ελληνικής κοινωνίας, της εκπαίδευσης, μέσα από την υποβάθμιση και κατηγοριοποίηση του Δημόσιου Σχολείου με την κατάργηση – συγχώνευση σχολικών μονάδων, την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, τη μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, τη μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών, το μηδενισμό των διορισμών, την επιβολή αναγκαστικών μεταθέσεων, διαθεσιμοτήτων και απολύσεων.
Το Υπουργείο με την πολιτική μιας γρήγορης, πρόχειρης και κακοστημένης θεατρικής παράστασης στο θέμα της «Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών» δεν πείθει κανέναν, γιατί:
·   Δεν υπήρξε ουσιαστικός και σε εύλογα χρονικά περιθώρια διάλογος με τους Φορείς της Εκπαίδευσης,
·   Δεν υπήρξε πλειοψηφική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου (που ήταν μικρότερη του 10%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ίδιο το Υπουργείο).
·   Δεν πείθει ακόμη, για τις καλές του προθέσεις περί διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση, αφού οδηγούμαστε σε συρρίκνωση των σχολείων κατά έως 25% και ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη,
·   Δεν πείθει το Υπουργείο ούτε με τους διαφαινόμενους αξιολογητές (Περιφερειακούς Διευθυντές, Διευθυντές Διευθύνσεων, Σχολικούς Συμβούλους, Διευθυντές Σχολείων) αφού έχουν κριθεί μόνο για τη θέση ευθύνης που κατέχουν και όχι ως αξιολογητές.
Εμμένουμε
στις θέσεις μας ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ στο σύνολό της και ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΦΙΑΣΚΟΥ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, όπως τις διατυπώσαμε στο Δ.Τ.009/2-10-2012, με θέμα: «ΝΑΙ στην Αξιολόγηση – ΟΧΙ στο φιάσκο», και
καλούμε
όλους τους εκπαιδευτικούς και τους φορείς τους να μη συμμετέχουν στη προσχηματική, εκβιαστική και κατεπείγουσα διαβούλευση εβδομαδιαίας διάρκειας, γιατί αποσκοπεί στη δημιουργία συνενόχων και άλλοθι στην άσκηση μιας πολιτικής που στοχοποιεί άδικα τον εκπαιδευτικό, θίγει τα εργασιακά του δικαιώματα, πλήττει την εκπαίδευση και εγκαθιδρύει αυταρχικές σχέσεις εξουσίας.
Ζητούμε
επαρκή χρόνο για τη διαμόρφωση εκείνων των προτάσεων, που μετά από διαβούλευση και συναίνεση, θα οδηγούν σε διαδικασίες αξιολόγησης αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα και θα συνδράμουν στην ουσιαστική διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, και
προτρέπουμε
το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει την αυτοαξιολόγησή του στο όνομα της βελτίωσης του «παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου» που επαγγέλλεται. Κριτήρια θα μπορούσαν να αποτελούν οι ελλείψεις βιβλίων (σχολ. έτος 2011-12), οι ελλείψεις εκπαιδευτικών (σχολ. έτος 2012-13), οι συνεχείς περικοπές των πιστώσεων (βλ. άλλα 295 εκατ. ευρώ από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2013), η κοινωνική απαξίωση και η οικονομική εξαθλίωση του χωρίς επιμόρφωση εκπαιδευτικού, η αδυναμία – αποτυχία αναβάθμισης της Τ.Ε.Ε. (για τρίτο συνεχόμενο τώρα χρόνο), τα απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα, τα ακατάλληλα βιβλία, οι ανύπαρκτες υποδομές, τα πεπαλαιωμένα κτίρια, ο ξεπερασμένος τεχνολογικά εργαστηριακός εξοπλισμός, τα ανύπαρκτα σύγχρονα μέσα διδασκαλίας (ακόμη έρχονται στα σχολεία μας οι διαδραστικοί πίνακες) και εποπτικό – εκπαιδευτικό υλικό, οι πολυπληθείς και κρύες τάξεις, κλπ.
Ως προς το περιεχόμενο του «προς διαβούλευση» κειμένου της Επιτροπής, επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε αναλυτικότερα, για να αποδείξουμε ότι στήθηκε κυριολεκτικά «στο γόνατο» και είναι παντελώς ανεφάρμοστο.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.