ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ΑΡΘΡΟ "Αξιολόγηση επειγόντως!"


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 9-11-2012
 Αριθμ. Δ.Τ.: 017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
«Καθημερινή» - Η πλήρης απαξίωση του Εκπαιδευτικού, «Εξ’ αφορμής» του Σταύρου Ζουμπουλάκη: «Αξιολόγηση επειγόντως!»

Είναι πια φανερό ότι η προσπάθεια μερίδας του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου για απαξίωση του Εκπαιδευτικού και του έργου του, καθώς και του Συνδικαλιστικού Κινήματος των Εκπαιδευτικών που συνεχίζεται αμείωτη, είναι κατευθυνόμενη, εξυπηρετεί συμφέροντα, διευκολύνει και υποβοηθά τις μνημονιακές επιταγές.
Συγκεκριμένα, σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» στις 7-10-2012 και «συμπτωματικά» για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, είδε το φως της δημοσιότητας «κοινωνικό άρθρο» με τίτλο «Αξιολόγηση, επειγόντως!». Κατά τον αρθρογράφο κ. Σταύρο Ζουμπουλάκη, η «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» πρέπει να αναδειχθεί στο πλέον απαραίτητο – πρωταρχικό εργαλείο για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο (κατά τη γνώμη του) νοσεί επειδή ο παλαιός «Επιθεωρητής» της εκπαίδευσης έκανε καλά τη δουλειά του, ενώ ο «Σχολικός Σύμβουλος» που τον αντικατέστησε ώς θεσμός, δεν την κάνει … Επίσης ισχυρίζεται ότι δεν εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία και οι εκπαιδευτικοί χωρίς το φόβο και την πιθανότητα να βρεθούν εκτός Δημοσίου «…κάνουν ανεξέλεγκτοι και χωρίς συνέπειες ό,τι τους βολεύει». Καλό θα ήταν όμως ο συντάκτης του άρθρου να μην τοποθετεί συλλήβδην όλους τους εκπαιδευτικούς και τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις τους στο ίδιο τσουβάλι. Στο τσουβάλι που το ίδιο το πολιτικό σύστημα, «…με δειλούς και πολιτικάντηδες υπουργούς Παιδείας» (sic), κρατούσε κλειστό με ισχυρούς κομματικούς κόμπους και τώρα, ελέω της κατάστασης, το έλυσε και βρέθηκαν όλοι ξεκρέμαστοι …
Ο εν λόγω συντάκτης οριοθετεί σαφώς την αρχή και το τέλος των προβλημάτων της εκπαίδευσης σε έναν και μόνο: τον ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ !!  Και έχει έτοιμη και τη λύση του προβλήματος. Μόνο ο εκπαιδευτικός χρήζει αξιολόγησης γιατί αυτός είναι η αιτία όλου του κακού ! Και μόνο ο Διευθυντής και ο Σχολικός Σύμβουλος μαζί μπορούν να τον αξιολογήσουν σωστά …
Αναρωτήθηκε αλήθεια ο συντάκτης του άρθρου αν έχει αξιολογήσει κάποιος το Θεσμικό Πλαίσιο και τους Στόχους της Εκπαίδευσης, την Εκπαιδευτική Πολιτική, τα Προγράμματα Σπουδών, τα Αναλυτικά Προγράμματα, τα Βιβλία, τα Μέσα, την Υλικοτεχνική Υποδομή, τα Σχολικά Συγκροτήματα αναφορικά με την εν γένει δυνατότητα και καταλληλότητα στην παροχή του επιθυμητού Εκπαιδευτικού Έργου, την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών, κλπ, ακόμα και τους προκρινόμενους ως αξιολογητές (για την ικανότητά τους να αξιολογούν και όχι για την καταλληλότητά τους για την θέση που νομίμως κατέχουν) και με ποια κριτήρια;
Η πρότασή του είναι σαφής. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να αξιολογείται «ατομικά», «υποχρεωτικά», και «η αξιολόγηση να έχει συνέπειες στην υπηρεσιακή του κατάσταση». Η αξιολόγησή του να συνίσταται στην «εκτίμηση της επιστημονικής και διδακτικής του επάρκειας, της παιδαγωγικής του ικανότητας και της υπηρεσιακής του συνέπειας», διότι προφανώς μόνο αυτοί οι παράγοντες συντελούν, κατά τον συντάκτη, στην αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία, ανεξάρτητα από το εάν το μάθημα γίνεται σε αποθήκες και χωρίς θέρμανση, εάν τα βιβλία είναι κακογραμμένα, εάν δεν υπάρχει ούτε φωτοτυπικό χαρτί στο σχολείο, εάν οι μαθητές λιποθυμούν στα θρανία από την πείνα, και εάν ο εκπαιδευτικός τρέχει σε τρία σχολεία για να συμπληρώσει ωράριο ή του προτείνεται να σιτίζεται σε …στρατόπεδα αφού δεν μπορεί να επιβιώσει με το μισθό του.
Μετά από τέτοια ολομέτωπη επίθεση στον Εκπαιδευτικό, είναι απορίας άξιο το ότι ο συντάκτης του κειμένου του αναγνωρίζει έστω τη δυνατότητα να …λάβει γνώση της αξιολογικής του εκθέσεως και να έχει δικαίωμα ένστασης, κλπ. Πάλι καλά ! Όμως για τον «ακατάλληλο και αβελτίωτο δάσκαλο» που θα τύχει «αρνητικής αξιολόγησης», έχει έτοιμη την ποινή: Απόλυση ! Ευτυχώς που έχει καταργηθεί η θανατική ποινή …
Το άρθρο ολοκληρώνεται με τη διαπίστωση ότι οι αντιρρήσεις των εκπαιδευτικών αποτελούν «προφάσεις εν αμαρτίαις», με τη λαϊκίστικη και δημαγωγική επιχειρηματολογία ότι αφού οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν τους μαθητές, οφείλουν να αποδέχονται και τη δική τους αξιολόγηση!
Παραπέμπουμε το συγκεκριμένο δημοσιογράφο στο Δελτίο Τύπου της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με αριθμ. 009/2-10-2012 και θέμα «ΝΑΙ στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΟΧΙ στο ΦΙΑΣΚΟ» και
καλούμε
την «Καθημερινή», τον συγκεκριμένο αρθρογράφο, και όποιον άλλον συνάδελφό του ενδιαφέρεται πραγματικά για την εκπαίδευση και θεωρεί ότι οφείλει να ενημερώνει την κοινή γνώμη αντικειμενικά, με σεβασμό σε αυτό που υπηρετεί και σε αυτούς που απευθύνεται,
1.    να αποφεύγουν τις υπερβολές και την πρόχειρη, εύκολη και μονόπλευρη κριτική για τη δημιουργία εντυπώσεων, και
2.    να απευθύνονται στους εκλεγμένους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών προς αναζήτηση και καταγραφή των θέσεών τους, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση δίκαια θα τους καταλογιστεί ότι εξυπηρετούν σκοπιμότητες και «βάζουν πλάτη» στα όποια συμφέροντα.
Με αυτό το πνεύμα, είμαστε στη διάθεση του καθενός για οποιαδήποτε πληροφορία, ενημέρωση και άποψη ήθελε να μας ζητηθεί.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.