ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 2-10-2012
 Αριθμ. Δ.Τ.: 010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών
«Πάρτε θέση για τους Εκπαιδευτικούς»

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών θεσμοθετήθηκε από την UNESCO να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Οκτωβρίου, με σκοπό να προβληθεί ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.
Το σύνθημα του φετινού εορτασμού είναι «Take a stand for teachers», και σε ελεύθερη απόδοση: «Πάρτε θέση για τους Εκπαιδευτικούς».
Γιατί πρέπει όλοι μας να «πάρουμε θέση για τους εκπαιδευτικούς»;
Επειδή πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν στην οικοδόμηση του μέλλοντος «…με την καλλιέργεια των μελλοντικών γενεών, διασφαλίζοντας έτσι την βιώσιμη ανάπτυξη των κοινωνιών» (Fred van Leeuwen, Γενικός Γραμματέας της «Διεθνούς Εκπαίδευσης»).
Επειδή οι εκπαιδευτικοί εξασκούν το λειτούργημά τους μέσα σε ένα υποβαθμισμένο οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο και κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, οι οποίες υποβαθμίζονται ολοένα και περισσότερο σε πολλά μέρη του κόσμου.
Επειδή οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ισχυρίζονται ότι υποστηρίζουν τις αξίες και τις αρχές που περιλαμβάνονται στις Συστάσεις των Συνόδων της UNESCO για τους εκπαιδευτικούς, αλλά πολλές από αυτές εφαρμόζουν πολιτικές που τις καταστρατηγούν.
Επειδή η Ελπίδα και η Προσδοκία για ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο των λαών βασίζεται απόλυτα στην ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ των νέων τους, και αυτή δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς αφοσιωμένους εκπαιδευτικούς, στους οποίους θα πρέπει να εξασφαλίσουμε τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας και να τους δώσουμε τα απαραίτητα κίνητρα.
Πέρα από την αποτελεσματική μετάδοση του καθαρά γνωστικού αντικειμένου, ο εκπαιδευτικός συμβάλλει αποφασιστικά στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της κριτικής σκέψης των μαθητών, τους εμπνέει την συνεργασία, τους καθοδηγεί στη μέθοδο προσέγγισης και επεξεργασίας των πληροφοριών μέσα από διάφορες πηγές, στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων, στη διαμόρφωση προσωπικής άποψης, στη λήψη συνειδητών αποφάσεων και επιλογών. Ο εκπαιδευτικός επηρεάζει αποφασιστικά τη διαμόρφωση του αυριανού πολίτη προς όφελος όλης της κοινωνίας, που μόνο έτσι θα μπορεί να ελπίζει σε ανάπτυξη και να προσδοκά ένα καλύτερο μέλλον.
Για να μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτός ο σκοπός, θα πρέπει να παρασχεθούν στον εκπαιδευτικό όλα τα απαραίτητα εφόδια για να αφοσιωθεί απερίσπαστος στο έργο του, δηλαδή κοινωνική αναγνώριση της προσφοράς του, ασφαλές και σταθερό εργασιακό πλαίσιο, εργαλεία (βιβλία, διδακτικό υλικό και υλικοτεχνική υποδομή), επιστημονική καθοδήγηση, μετεκπαίδευση - κατάρτιση, επιμόρφωση, κίνητρα, επαγγελματική εξέλιξη.
Δηλαδή, ακριβώς ότι παρέχεται στους Έλληνες Εκπαιδευτικούς σήμερα ….
«Οι Εκπαιδευτικοί ... τελικά προσδιορίζουν τη συλλογική μας ικανότητα να καινοτομούμε, να ανακαλύπτουμε, να βρίσκουμε λύσεις για το αύριο. Τίποτα δεν αντικαθιστά ποτέ ένα καλό Δάσκαλο. Δεν υπάρχει τίποτε σημαντικότερο από το να τους υποστηρίξουμε … Περιμένουμε πολλά από τους εκπαιδευτικούς, που με τη σειρά τους, έχουν δικαίωμα να περιμένουν το ίδιο πολλά από όλους μας …» (Irina Bokova, Γενική Διευθύντρια της UNESCO).

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.