ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΙΑΣΚΟ


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 2-10-2012
 Αριθμ. Δ.Τ.: 009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΝΑΙ στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΟΧΙ στο ΦΙΑΣΚΟ

Ποιος είπε ότι δεν δουλεύει γρήγορα το Ελληνικό Κράτος; Πρώτο σε παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα αποδεικνύεται το Υπουργείο Παιδείας, παραδειγματίζοντας όλα τα υπόλοιπα Υπουργεία για τον ενδεδειγμένο τρόπο εργασίας ! Συγκεκριμένα:
Μετά από 30 χρόνια απραξίας, η νέα Ηγεσία του Υπουργείου έλυσε το ζήτημα της Αξιολόγησης μέσα σε ένα (1) μήνα … Στις 17 Αυγούστου 2012 εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση για τη «Συγκρότηση Επιτροπής για την κατάθεση πρότασης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου του εκπαιδευτικού» που θα έπρεπε να ολοκληρώσει και τις εργασίες της (μεταξύ των οποίων ήταν και η σύνταξη σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος), και να καταθέσει τη σχετική πρόταση στον Υπουργό Παιδείας μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Το Σάββατο 29/9 ο Υπουργός ανακοινώνει ότι θα υπάρξει και … ερωτηματολόγιο. Την Δευτέρα 1/10 το ερωτηματολόγιο δημοσιοποιείται και την Τρίτη 2/10 αποστέλλεται εγκύκλιος στα σχολεία με προτροπή να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί, ατομικά και ανώνυμα, μέσα σε αποκλειστική διορία μιας βδομάδας, γιατί το Νομοσχέδιο θα κατατεθεί αμέσως μετά (στα μέσα Οκτωβρίου)…
ΕΥΓΕ, μπράβο και θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές !!!
Έχουμε όμως κάποιες εύλογες (νομίζουμε) απορίες:
1.     Με ποια …αξιολογικά κριτήρια επιλέχθηκαν τα πρόσωπα της «Επιστημονικής Επιτροπής Ειδικών – Εμπειρογνωμόνων» που αποφάνθηκαν για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα ;
2.     Με ποιον ακριβώς τρόπο το Υπουργείο «αξιοποιεί την εμπειρία των παραγόντων που διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα…» όταν από την Επιτροπή απουσιάζουν εντελώς οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των Εκπαιδευτικών Λειτουργών ;
3.     Ποιος είναι ο …Αξιολογητής του παραδοθέντος έργου της Επιτροπής Αξιολόγησης ;
4.     Εφόσον η Επιτροπή έχει ήδη καταθέσει το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (την Κυριακή 30/9) για την αξιολόγηση, προς τι η μεταγενέστερη συμπλήρωση ερωτηματολογίων;
5.     Ποιος θα συλλέξει και θα επεξεργασθεί τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου ενός «…καθολικού πεδίου έρευνας και συμμετοχής των 156.812 μονίμων εκπαιδευτικών και των αναπληρωτών…», πότε θα εξάγει συμπεράσματα, που θα τα παρουσιάσει, και πώς θα προλάβει να ενσωματωθεί το αποτέλεσμα της έρευνας όταν η προθεσμία υποβολής λήγει την Τρίτη 9-10-2012 (και ώρα 23:59 παρακαλώ !!), ενώ το … έτοιμο Προεδρικό Διάταγμα θα κατατεθεί «στα μέσα Οκτωβρίου», δηλαδή μια βδομάδα μετά ;;
6.     Πότε ακριβώς έγινε η «διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και τους εκπροσώπους της Εκπαιδευτικής Κοινότητας…» και δεν το πήραμε χαμπάρι να συμμετάσχουμε ; Πότε ζητήθηκαν, πότε κατατέθηκαν και ποιες ήταν ακριβώς οι «…σχετικές προτάσεις των φορέων της εκπαίδευσης» που όφειλε να μελετήσει η Επιτροπή σύμφωνα με την Υ.Α. συγκρότησής της;
Είναι προφανές ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την ουσία του Εκπαιδευτικού Έργου κατέληξε σε ένα μεγάλο ΦΙΑΣΚΟ, σε μια ανεκδιήγητη ΠΑΡΩΔΙΑ !! Και μάλιστα λοιδορώντας τον ίδιο τον Εκπαιδευτικό, τον «πρωταγωνιστή» της Εκπαίδευσης, που του ζητάνε να παίξει τον «κομπάρσο» για να γεμίσει το απελπιστικά άδειο πλάνο της παράστασης ...
Ναι, αναφερόμαστε στον ίδιο εκπαιδευτικό. Αυτόν που η σημερινή πολιτική ηγεσία απαξίωσε κοινωνικά και εξαθλίωσε οικονομικά. Τον εκπαιδευτικό που του καταπατούν τα εργασιακά δικαιώματα, του γκρεμίζουν το ασφαλιστικό, βάλουν κατά της σύνταξής του, προγραμματίζουν να τον σιτίσουν σε …στρατόπεδα, του στερούν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Τον εκπαιδευτικό για τον οποίο ποτέ δεν μερίμνησε το διαλυμένο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν του δίνει εφόδια και εργαλεία, δεν προβλέπει επιμορφώσεις. Τον εκπαιδευτικό που μέσα στη σάπια και ξεχαρβαλωμένη δομή της εκπαίδευσης παλεύει για να λειτουργήσει ένα σχολείο στην πλειοψηφία του ακατάλληλο κτιριακά, χωρίς υποδομές, χωρίς εξοπλισμό, με απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα, ανύπαρκτα ή ακατάλληλα βιβλία και τελευταία με ελλιπές προσωπικό.
Τώρα ξαφνικά του δίνουν αξία. Χρειάζονται επειγόντως …τη γνώμη του … Αλλά όχι μέσα από τα Συλλογικά Όργανα. Όχι φωνές παρακαλώ, όχι μαζώματα. Μη σπρώχνεστε και μη φωνασκείτε. Ένας – ένας. Ανώνυμα, μυστικά, ατομικά, ήσυχα-ήσυχα, και με …κλειδάριθμο… Τα υπόλοιπα είναι δουλειά των «Ειδικών – Εμπειρογνωμόνων». Ξέρουν αυτοί. Αυτοί και τα κομπιούτερ που θα βγάλουν τα …αποτελέσματα. Και ποιος θα αμφισβητήσει τους Ειδικούς και τα …Κομπιούτερ !!
Αν δεν ήταν τόσο κακοπαιγμένο το έργο, μπορεί να έβγαζε και λίγο γέλιο. Αλλά είναι κυριολεκτικά για κλάματα …. Και το τραγικότερο είναι ότι συνέπεσε ακριβώς με την δημοσιοποίηση της 50σέλιδης «Πρότασης για το νέο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών λειτουργών» του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της …Κύπρου (Σεπτέμβριος 2012). Πότε παραδόθηκε η πρόταση του Υπουργείου στις Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών και των Επιθεωρητών; Τον Απρίλιο του 2009 ! Και μετά από διάλογο το Υπουργείο κατέθεσε αναθεωρημένη πρόταση το Σεπτέμβριο του 2010. Η οποία μετά από νέο διάλογο κατατίθεται τώρα (2012) για να συζητηθεί αρχικά με τις εμπλεκόμενες Οργανώσεις και στη συνέχεια να προωθηθεί στο Συμβούλιο Παιδείας … Προφανώς οι Κύπριοι δεν διαθέτουν «Ειδικούς – Εμπειρογνώμονες», ούτε Κομπιούτερ, ούτε πολύ περισσότερο «Άμεση Δημοκρατία» με «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση». Είναι αναποτελεσματικοί οι άνθρωποι …!!
Παίζετε κύριοι «εν ού παικτοίς». Η αξιολόγηση είναι σοβαρότατο θέμα.
Εμείς λέμε ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ !
Αλλά, θα ξεκινήσετε από τις Δομές και τη Διοίκηση.
Θα εξασφαλίσετε το Θεσμικό Πλαίσιο και τους Στόχους της Εκπαίδευσης, την Εκπαιδευτική Πολιτική, τα Προγράμματα Σπουδών, τα Αναλυτικά Προγράμματα, τα Βιβλία, τα Μέσα, την Υλικοτεχνική Υποδομή, την Επιμόρφωση και στο τέλος ναι, να καταλήξετε και στον Εκπαιδευτικό.
Θα θέσετε όμως ως στόχο της Αξιολόγησης την υποστήριξη των υποληφθέντων (με καθοδήγηση και επιμόρφωση) ώστε να μπορέσουν και αυτοί να επιτελέσουν σωστά το έργο τους, και όχι την «τιμωρία» των «ενόχων», την εφεδρεία, την διαθεσιμότητα και την απόλυση.
ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ !!
Ως τότε, ψάξτε αλλού για συνεργάτη και συνένοχο στον υποκριτικό και ψεύτικο ηλεκτρονικό «διάλογό» σας.
·   ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΙΑΣΚΟ !!
·   Κανένας Εκπαιδευτικός δεν συμμετέχει στην κακοπαιγμένη Απάτη !
·   ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΦΙΑΣΚΟ ΤΩΝ ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ.
·   Όλοι οι εκπαιδευτικοί συσπειρώνονται γύρω από τα συλλογικά τους όργανα και καταθέτουν προτάσεις.
Μόνο ενωμένη, μαζικά και δυναμικά, η εκπαιδευτική κοινότητα θα αποτρέψει τις καταστροφικές, ανεύθυνες και τυχάρπαστες πολιτικές στο χώρο της Παιδείας που υπαγορεύονται από λογιστικές αλχημείες μνημονιακής έμπνευσης.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.