ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ Κα ΥΠΟΥΡΓΟ Π.Δ.Β.Μ.Θ. ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ                   Αθήνα, 8/6/2011

             ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                              Αριθ Πρωτ : 241
Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ  37
Τ.Κ  10436    -   ΑΘΗΝΑ                       ΠΡΟΣ :1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΗΛ: 210 5238973  - 210 5121399                 ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
        6932798177                                         & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
FAX: 210 5202798  - 210 5121399                 κα Άννα Διαμαντοπούλου
ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr
       E-mail: oltee@otenet.gr
            oltee.oltee@gmail.com




ΘΕΜΑ : «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ»

Κα Υπουργέ

          Το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ από το 2008 είχε κινητοποιήσει τη βάση των εκπαιδευτικών της Τ.Ε.Ε και είχε διαμορφώσει πρόταση για το Τεχνολογικό Λύκειο, την οποία την είχε αναρτήσει στο site της ΟΛΤΕΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο υπήρξαν νέες προτάσεις και θέσεις σύμφωνα με τις οποίες διαμορφώθηκε τελική ολοκληρωμένη πρόταση που εγκρίθηκε από το 12ο τακτικό συνέδριο της ΟΛΤΕΕ και η οποία κατατέθηκε επίσημα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στο ΕΣΥΠ και στους άλλους εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς.
          Έκτοτε η ομοσπονδία μας ζήτησε επανειλημμένα συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για να αναλύσει την πρόταση και να τεκμηριώσει τις θέσεις της για το νέο Τεχνολογικό Λύκειο.
          Η σημερινή πολιτική ηγεσία όμως του Υπουργείου Παιδείας αντιμετώπισε απαξιωτικά τους εκπαιδευτικούς της Τ.Ε.Ε και τους εκπροσώπους της και δεν δέχτηκε, αλλά και ούτε δέχεται το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ για συμμετοχή σε διάλογο.
          Έτσι πρόσφατα ανακοίνωσε την πρόταση για το Τεχνολογικό Λύκειο χωρίς να λάβει υπόψη τις θέσεις και τις προτάσεις του επίσημου φορέα της Τ.Ε.Ε, με αποτέλεσμα στην πρόταση του Υπουργείου να υπάρχουν αστοχίες, παραβλέψεις και στρεβλώσεις που οδηγούν σε ένα τεχνολογικό λύκειο χωρίς όραμα και προοπτική, που απευθύνεται σε συγκεκριμένες κοινωνικές τάξεις όπου απευθυνότανε μέχρι σήμερα και τα προηγούμενα συστήματα της Τ.Ε.Ε.
          Η φιλοσοφία του νέου Τεχνολογικού Λυκείου δεν αλλάζει σε σχέση με προηγούμενες νοοτροπίες και στερεότυπα, δεν δημιουργείται το Τεχνολογικό Λύκειο που βλέπει στο μέλλον, αλλά αυτό που αναπολεί το παρελθόν.
          Τα όσα θετικά υπάρχουν στην πρόταση και είναι αρκετά αυτά που είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αδικούνται και ακυρώνονται ως προς την συνολική πρόταση και οδηγούν σε ένα τεχνικό σχολείο μέτριων προδιαγραφών που απευθύνεται σε συγκεκριμένη δεξαμενή μαθητών που είναι η ίδια με αυτή που απευθύνεται το ΕΠΑ.Λ σήμερα.
          Κοινή διαπίστωση αποτελεί το ότι σήμερα η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση βρίσκεται στο κατώτατο σημείο αναλογίας σε σχέση με την γενική εκπαίδευση.
          Σκοπός και στόχος του νέου τύπου σχολείου πρέπει να είναι η συνειδητή επιλογή του από τον μαθητή. Άρα το Υπουργείο πρέπει με τις δικές του ενέργειες να δείχνει ότι εννοεί αυτά που εξαγγέλλει και να έχει την πολιτική βούληση για την πραγματοποίησή τους.
          Επισημαίνουμε ότι το ΕΠΑ.Λ δεν έχει μόνο αρνητικά σημεία. Έχει και αυτό αρκετά θετικά αλλά η πολιτική ηγεσία δεν κατέβαλλε όλες εκείνες τις απαραίτητες προσπάθειες για την ανάπτυξη του και δεν έδωσε τα αναγκαία κίνητρα για αυτό. Η ΕΠΑΣ, λόγω έλλειψης γενικών μαθημάτων από την αρχή της λειτουργίας της απαξιώθηκε.
          Στην πρότασή σας για το Τεχνολογικό Λύκειο δεν είναι ικανά τα κίνητρα που τίθενται για την ανάπτυξη του. Απαιτείται η ενίσχυσή τους. Δεν είναι π.χ. ικανό κίνητρο η αναλογία της πληθυσμιακής συμμετοχής των μαθητών Γ’ τάξης τεχνολογικού στις ειδικές εξετάσεις σε σχέση με τον συνολικό αριθμό μαθητών ΓΕΛ και Τεχνολογικού. Ικανό κίνητρο θα ήταν η αναλογία σε σχέση με την πληθυσμιακή συμμετοχή των μαθητών Γ’ ΓΕΛ στις πανελλήνιες. Επίσης δεν είναι κίνητρο η ισότιμη συμμετοχή στις πανελλήνιες των μαθητών Τεχνολογικού με τους μαθητές ΓΕΛ. Κίνητρο θα ήταν η ποσόστωση π.χ 10 %.
          Σε κάθε περίπτωση εμείς δεν δεχόμαστε καταργήσεις σχολείων, τομέων και ειδικοτήτων. Η βιωσιμότητα κάθε σχολικής μονάδας θα φανεί σε βάθος χρόνου και η πιθανή κατάργησή τους πρέπει να ενεργείται με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία.
          Επίσης η συμμετοχή και η ποσόστωση στις στρατιωτικές σχολές υπαξιωματικών και Αστυνομικές σχολές μέσω των ειδικών εξετάσεων θα πρέπει να είναι η ίδια με το ποσοστό εισαγωγής στα ΤΕΙ.
Η δημιουργία Τεχνολογικών Λυκείων από άλλα Υπουργεία δεν μας βρίσκει σύμφωνους γιατί η μέχρι τώρα εφαρμογή τους είχε διαφοροποιήσεις. Πεδίο λαμπρό για όλα τα άλλα Υπουργεία είναι η κατάρτιση σε όποιο επίπεδο θέλουν.
          Ζητάμε συμμετοχή στην Περιφερειακή επιτροπή επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του άρθρου 7 του Ν. 3879 / 2010.
          Ερμηνεύοντας καλόπιστα την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας για αντικειμενική ανάπτυξη της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης  στα επίπεδα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών ζητάμε για άλλη μια φορά τη συνάντηση μαζί σας για να σας παραθέσουμε τα θετικά και αρνητικά σημεία της πρότασής σας και τις θέσεις μας πάνω σε αυτά.

Συνημμένα σας διαβιβάζουμε αναλυτικά τις θέσεις μας για το Τεχνολογικό Λύκειο που κατατέθηκαν στην συνεδρίαση του ΣΠΔΕ του ΕΣΥΠ.


ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ
            Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ                 ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ