ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

¨ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ¨ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ


Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ      Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 02/09/2011
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ                          Αριθμ. Πρωτ.: 124
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.-Σ.Ε.Κ. Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
                       ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 3
                       632 00 ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ

                                                    ΠΡΟΣ: ΣΧΟΛΕΙΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
                                                                Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
                                                    ΚΟΙΝ: 1. ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ
                                                                     Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
                                                                2. Δ/ΝΣΗ, ΓΡΑΦΕΙΑ &
                                                                     ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
                                                                     Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
                                                                     ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
                                                                 3. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
                                                                 4. Μ.Μ.Ε.

ΘΕΜΑ: «¨ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ¨ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
       ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ».

            Πώς διαχειρίστηκε τις κρίσεις των Δ/ντων σχολ. μονάδων το Υπουργείο Παιδείας, η οικεία Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης και το Συμβούλιο Επιλογής Δ/θμιας Εκπ/σης Χαλκιδικής;
Με την πρώτη εφαρμογή του Ν.3848/2010 που ανέδειξε τις αδυναμίες, τις αδικίες και τα λάθη του. Το Υπουργείο που το ίδιο τον εισηγήθηκε και ψηφίστηκε, στην προσπάθεια του να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προέκυψαν, εξέδωσε πληθώρα διευκρινιστικών εγκυκλίων, που σε κάποιες περιπτώσεις ανακαλούσε και ακύρωνε η επόμενη την προηγούμενη, καταφέρνοντας τελικά την κουρελοποίησή του.
Ιδιαίτερα στο με αριθ. πρωτ. Φ.361.23/03/54522/Δ1/25-5-2011 έγγραφο διευκρινίσεων του Υπουργείου αναφερόταν, με επίκληση του άρθρου 11 του Ν. 3848/2010, αυθαίρετη κατηγοριοποίηση – τυποποίηση των σχολείων σε Λύκεια συμπεριλαμβανομένων και των Τεχνικών, σε Γυμνάσια και στα υπόλοιπα Τεχνικά σχολεία (ΕΠΑ.Σ., Σ.Ε.Κ., ΚΛΠ), τεμαχίζοντας έτσι την Τ.Ε.Ε. (τυχαίο; δε νομίζω!), παρότι είναι γνωστό και πάντα ίσχυε ότι ο ένας τύπος είναι τα σχολεία της Γενικής (με το Γυμνάσιο στην υποχρεωτική και το Λύκειο στη μεταυποχρεωτική) και ο άλλος τα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ακόμη αναφερόταν ότι στο σχολείο πρέπει να διδάσκεται έστω και ένα μάθημα της ειδικότητάς του υποψηφίου σε πρώτη μόνο ανάθεση. Το με αριθ. πρωτ. 65780/Δ2/9-6-2011 έγγραφο του Υπουργείου διόρθωσε - αποκατέστησε στο ορθό την τυποποίηση και ανέφερε - πρόσθεσε και τη διδασκαλία μαθήματος σε δεύτερη ανάθεση.
Παρά το ότι η προκήρυξη για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων ορθά προηγήθηκε (21-2-2011) της διαδικασίας επιλογής Δ/ντων σχολικών μονάδων (13-4-2011) και η διαδικασία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί, έτσι ώστε οι τοποθετημένοι πλέον Σχολικοί Σύμβουλοι να συμμετέχουν στις επιτροπές κρίσεων Δ/ντων σχολικών μονάδων, οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν έχουν ακόμη επιλεγεί με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, είτε για τη διαδικασία επιλογής Δ/ντων σχολικών μονάδων, είτε για όσους Δ/ντες σχολικών μονάδων έχουν ήδη τοποθετηθεί αλλά βρίσκονται και στους Πίνακες επιλογής Σχολικών Συμβούλων. Ερασιτεχνισμοί ή καλοστημένο παιχνίδι;
Άλλες περίεργες αναφορές με μυστήριες και ακατανόητες ερμηνείες προέβλεπαν μοριοδότηση για την ύπαρξη δεύτερου πτυχίου ΤΕΙ ή ΑΕΙ μόνο στην περίπτωση μη ύπαρξης συνάφειας με το πρώτο και κύριο πτυχίο (σαν να μην είναι θεμιτή η επιπλέον σπουδή και γνώση – εμβάθυνση στο επιστημονικό πεδίο), παρότι δε μπορεί να μη θεωρείται ουσιαστικά και τυπικά ένα επιπλέον προσόν που πρέπει να συνυπολογίζεται. Άλλωστε ο κάτοχος δεύτερου πτυχίου, μη συναφούς γνωστικού αντικειμένου, μπορεί να αποκτήσει τη σχετική δεύτερη ειδικότητα με τα όποια πλεονεκτήματα και δυνατότητες αυτό συνεπάγεται (εργασιακά – απασχόλησης κλπ). Αντίθετα στην περίπτωση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών απαιτείται, για την μοριοδότηση, η ύπαρξη συνάφειας με το βασικό πτυχίο! Ακόμη ο αριθμός των μορίων για κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου (4 μόρια) και διδακτορικού (6 μόρια) είναι συγκριτικά με τον αριθμό των μορίων κατοχής δεύτερου τίτλου σπουδών (3 μόρια) ιδιαίτερα και δυσανάλογα μεγάλος, παρά τα πολύ λιγότερα χρόνια σπουδών. Ας ληφθεί ακόμη υπόψη ότι οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της υπηρέτησης στην εκπαίδευση εκπονήθηκαν, κατά μεγάλη πλειοψηφία, με λήψη – χρήση εκπαιδευτικών αδειών και κυρίως με αυξημένες αποδοχές. Τώρα μάλιστα που δεν χορηγούνται σχετικές άδειες η αξία και το όφελος κατοχής των τίτλων αυξάνεται όπως και η αδικία για όλους αυτούς που επιθυμούν και πλέον δεν έχουν τη δυνατότητα. Επιπρόσθετα, η υπηρεσιακή κατάσταση μοριοδοτείται με μέγιστο τα 6 μόρια, το ίδιο και η διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία και είναι κακό, άδικο και μη παραδεκτό να ισοτιμούν, να αποτιμώνται δηλ το ίδιο με την κατοχή ενός διδακτορικού τίτλου. Ως εκ τούτου και επειδή ο αριθμός των ετών σπουδών των πτυχίων, συναφών ή μη, δεν είναι ίδιος (κειμένεται από 3 μέχρι 6 έτη), είμαστε της άποψης να μοριοδοτείται κάθε έτος σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (μόριο επί αριθμό προβλεπομένων ετών σπουδών), το ίδιο και οι μεταπτυχιακές - διδακτορικές σπουδές (μόριο επί αριθμό καθορισμένων ετών σπουδών) με μία μικρή προσαύξηση (π.χ. 0,25 του μορίου) για κάθε έτος μεταπτυχιακών – διδακτορικών σπουδών όταν αφορούν θέματα σχετιζόμενα με τη διοίκηση της εκπαίδευσης, που προφανώς συνεισφέρουν ουσιαστικά στην άσκηση των καθηκόντων Δ/ντη σχολ. μονάδας. Άλλωστε πρόσθετα και ιδιαίτερα τυπικά προσόντα (τίτλοι, συγγραφικό έργο, δημοσιεύσεις, κλπ) είναι γνωστό ότι απαιτούνται για άλλες θέσεις ευθύνης όπως σύμβουλοι ειδικοτήτων κλπ., αυξημένου επιστημονικού υπόβαθρου και κύρους. Σε κάθε περίπτωση για τις θέσεις των Δ/ντων σχολικών μονάδων δεν μπορεί να αναζητούνται ούτε μικροί φωστήρες, ούτε φωτεινοί παντογνώστες. Αναζητούνται κατ’ αρχήν αγωνιστές - καταξιωμένοι μέσα από την προσφορά τους εκπαιδευτικοί, έμπειροι, γνώστες της λειτουργίας των σχολείων, με αναμφισβήτητη δράση και όραμα για την εκπαίδευση και με αυτά προαπαιτούμενα και δεδομένα στη συνέχεια να λαμβάνονται, για τη διαφορά, υπ’ όψη οι επιπλέον τίτλοι σπουδών. Οι μεταπτυχιακές σπουδές δεν κάνουν τον καλό Δ/ντη και δυστυχώς καταφέραμε να τοποθετείται κάποιος επειδή απλά κατέχει ένα τίτλο πολλοί από τους οποίους ακούγεται ότι είναι αμφιλεγόμενοι, αμφιβόλου προέλευσης και τρόπου κτήσης.
Μοριοδότηση στις ΤΠΕ. Ερωτηματικά αν πρέπει να μοριοδοτηθούν οι πιστοποιημένοι στο 2ο επίπεδο, μια και δε δόθηκε η ευκαιρία σε όλους τους κλάδους να το παρακολουθήσουν, ή αν πρέπει να μοριοδοτηθούν επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν από φορείς του Υπουργείου Παιδείας. Παρότι αποκλείεται μοριοδότηση τίτλων που απαιτούνται ή χρησιμοποιούνται για τον διορισμό οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ 19 και 20 μοριοδοτήθηκαν την τελευταία στιγμή (έγγραφο του Υπουργείου στις 6/7/2011) ενώ παράλληλα και άλλοι κλάδοι άρχισαν να διεκδικούν μοριοδότηση των πτυχίων προϋπόθεσης διορισμού των, όπως οι κάτοχοι πτυχίων ΑΣΠΑΙΤΕ, ξένων γλωσσών, κλπ.
Μοριοδότηση ξένων γλωσσών. Θαρρείς και είναι ελλειπής η επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση του υποψηφίου που δεν κατέχει τίτλο γνώσης μίας ή δύο ξένων γλωσσών. Θα ασκούσε με μεγαλύτερη επιτυχία τα καθήκοντα του αν κατείχε σχετικούς τίτλους; Γιατί δεν μοριοδοτούνται όλα τα πιστοποιητικά παρά μόνο των ιδρυμάτων που είναι καταχωρημένα στον Πίνακα του ΑΣΕΠ; Συντηρείται μήπως έτσι ένα κύκλωμα φροντιστηρίων και όχι μόνο και εξυπηρετούνται συγκεκριμένα συμφέροντα;
Γιατί δεν μοριοδοτήθηκαν στα πλαίσια της καθοδηγητικής – διοικητικής εμπειρίας όσοι αναμφισβήτητα και με προκηρύξη της θέσης και με πράξη ορισμού από το ΠΥΣΔΕ και με πράξη ανάληψης υπηρεσίας άσκησαν καθήκοντα Προϊσταμένου λαμβάνοντας και το επίδομα θέσης; Η παρότρυνση προσφυγής στη δικαιοσύνη για τη δικαίωση αποτελεί τουλάχιστον κακόγουστο αστείο.
Μοριοδοτείται ο υποψήφιος που διετέλεσε Νομάρχης ή Δήμαρχος. Με ποιά λογική όμως δεν μοριοδοτείται ο συνδικαλιστής (μέλος ΔΣ Ένωσης) αφού είναι γνώστης όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων, τα χειρίζεται και μάλιστα διαμορφώνει επ’ αυτών θέσεις και απόψεις, έχει συγκεκριμένη δράση για την οποία και αξιολογείται – ¨επιβραβεύεται¨ - ψηφίζεται και εκλέγεται από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Καταλήγοντας στην περιβόητη συνέντευξη ή πλέον εφ’ όλης της ύλης εξέταση που κατάντησε για μία ακόμη φορά το χρήσιμο εργαλείο και μέσο του Συμβουλίου Επιλογής για την υλοποίηση των συμφωνηθέντων και προαποφασισμένων. Με κρυμμένη, για λόγους προστασίας, την αναλυτική βαθμολογία και εν τέλει φυσικά και με τη δυνατότητα επίκλησης και της υποκειμενικότητας της κρίσης, τακτοποιήθηκαν οι υποχρεώσεις προς συγκεκριμένες οικογένειες, τακτοποιήθηκαν οι διαπαραταξιακές προσυννενοήσεις, αξιοποιήθηκαν προσωπικές φιλίες, καθημερινοί συνταξιδιώτες από και προς το χώρο εργασίας. Ξεπεράστηκαν ακόμη και προϋποθέσεις - ¨τυπικά προβλήματα¨ όπως η ύπαρξη(;) της 5ετούς διδακτικής προϋπηρεσίας. Όλα αυτά από ένα Συμβούλιο με μέλη που δεν διετέλεσαν Δ/ντες σχολικών μονάδων και όμως έκριναν νυν και τέως Δ/ντες, δεν υπηρέτησαν σε άλλες θέσεις ευθύνης για να διαθέτουν στοιχειώδη εμπειρία, ένα μέλος δεν κατείχε τον Α΄ βαθμό, άλλο μέλος είναι ήδη στην σύνταξη που για προφανείς λόγους καθυστερούσε.
Ένα Συμβούλιο που μαγνητοφωνούσε μόνο τις απαντήσεις στη συνέντευξη (σε ποια ερώτηση άραγε;). Ένα Συμβούλιο που δεν ασχολήθηκε καν με τα Βιογραφικά των υποψηφίων και με τα συνοδεύοντα αυτά έγγραφα – αποδεικτικά στοιχεία συμμετοχών σε επιμορφώσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα - δράσεις κλπ, παρά τα όσα ορίζει ο Νόμος και που όλα αυτά καταδεικνύουν την εκπαιδευτική παρουσία και προσωπικότητα των υποψηφίων.
Ας ελπίσουμε ότι οι επελεγέντες Δ/ντες σχολ. μονάδων θα διαχειριστούν με μεγαλύτερη επιτυχία τις επερχόμενες κρίσεις.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


 ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ                                 ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ