ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ Β'/ΘΜΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Τ.Ε.Ε.) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ                                         Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 21/01/2011
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ                                                           Αριθμ. Πρωτ.: 100
Site : http://elteechal.blogspot.com                  ΠΡΟΣ: Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
                                                               ΚΟΙΝ:  1. ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
                                                                           2. ΓΡΑΦΕΙΟ Ε.Ε. Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
                                                                           3. ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Σ.Ε.Κ., Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
                                                                               ΚΑΙ Ι.Ε.Κ. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
                                                                           4. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΠΚΜ
                                                                               ΑΝΤΙΠΕΡΕΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
                                                                               & ΠΕΡ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ
                                                                           5. ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΙΑ
                                                                               ΔΗΜΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
                                                                           6. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
                                                                           7. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
                                                                           8. Μ.Μ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

ΘΕΜΑ:«ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΕΕ»

Υπηρετώντας τη ¨Δημόσια, Δωρεάν Παιδεία υψηλής ποιότητας για όλους¨, υιοθετώντας το «αλλάζουμε Παιδεία για να αλλάξουμε την Ελλάδα», πιστεύοντας ότι πρέπει ¨ το εκπαιδευτικό μας σύστημα να γίνει ο φάρος όλων των αλλαγών¨, επειδή σίγουρα ¨ο πρωταγωνιστής στην υλοποίηση των πολιτικών στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι ο εκπαιδευτικός, με κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος το μαθητή¨ και σύμφωνα πάντα με την ομιλία της Κας Διαμαντοπούλου Υπουργού Δ.Β.Μ.Θ. (19/1/2011 στη Συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας – ΕΣΥΠ) ¨οι μεγαλύτερες αλλαγές στη χώρα έγιναν τις πιο δύσκολες περιόδους και οι εκπαιδευτικοί έχουν δώσει ιστορικά δείγματα πρωτοπορίας σε όλες αυτές τις δύσκολες περιόδους¨, μετά την έναρξη (20/1/2011) της Δημόσιας Διαβούλευσης (λήξη στις 24/1/2011, γιατί;) με θέμα: «Κριτήρια συνενώσεων και ιδρύσεων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», συμμετέχουμε και καταθέτουμε προτάσεις θεωρώντας κι εμείς ότι: ¨Ένας τέτοιος διάλογος δεν κρίνεται από την απουσία, κρίνεται από τη συμμετοχή και η συμμετοχή δεν κρίνεται από τις γενικότητες ή από τη μαχητικότητα, κρίνεται από τις προτάσεις¨.
Σχετικά, λοιπόν, με την προαγγελθείσα αναβάθμιση και το συνολικό επανασχεδιασμό της Τεχνικής Εκπαίδευσης, αναφορικά με τις εκπεφρασμένες θέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. αλλά και τα όσα κατά διαστήματα, σαν πληροφόρηση, έχουν δει το φως της δημοσιότητας,
Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής αποφάσισε και προτείνει αναλυτικά:
1)      ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΕΠΑ.Λ.) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Διατήρηση όλων των τομέων – ειδικοτήτων και με το νέο καθεστώς σχολείου (¨Τεχνολογικό Λύκειο¨;) για όλα τα υφιστάμενα στη Χαλκιδική ΕΠΑ.Λ. και με, όπως μέχρι σήμερα, πρωινό ωράριο λειτουργίας.
Με γνώμονα την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της Τ.Ε.Ε. διαμορφώνουμε αυτή τη θέση, με κριτήριο τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της Χαλκιδικής, τη στοιχειώδη έως υποτυπώδη υφιστάμενη συγκοινωνιακή κάλυψη, τη δυσκολία πρόσβασης λόγω του κακού οδικού δικτύου, ειδικά στην ορεινή περιοχή ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, αλλά και τις μεγάλες γενικά χιλιομετρικές αποστάσεις που προκαλούν – απαιτούν μεγάλο χρόνο για την κάλυψη της διαδρομής μετακίνησης των μαθητών προς και από το σχολείο. Ακόμη με την εφαρμογή του ¨Καλλικράτη¨ και τη δημιουργία των πέντε μεγάλων Δήμων, αντιστοιχεί από ένα ΕΠΑ.Λ. σε κάθε Δήμο και συγκεκριμένα το ΕΠΑ.Λ. Αρναίας στο Δήμο Αριστοτέλη, το ΕΠΑ.Λ. Πολυγύρου στον ομώνυμο Δήμο, το ΕΠΑ.Λ. Νικήτης στο Δήμο Σιθωνίας, το ΕΠΑ.Λ. Κασσάνδρας στον ομώνυμο Δήμο και το ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών στο Δήμο Νέας Προποντίδας. Προέκυψε δηλαδή το ζητούμενο, ακόμη και για λόγους κοινωνικής ισορροπίας και δικαίου, κάθε Δήμος να έχει το δικό του Τεχνικό Σχολείο και έχοντας πλέον και τη δυνατότητα, μέσω των όσων ορίζει ο ¨Καλλικράτης¨, να καθορίζει τη λειτουργία του αποβλέποντας στην κάλυψη των τοπικών αναγκών σε τεχνικό ανθρώπινο δυναμικό.
2)      ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΠΑ.Σ.) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Για τη μόνη, παραμένουσα σε λειτουργία, στη Χαλκιδική, ΕΠΑ.Σ. των Μουδανιών, διατήρηση της λειτουργίας της με το νέο τύπο σχολείου, σε κατά προτίμηση εσπερινό ή εναλλακτικά απογευματινό ωράριο όπως δηλαδή είναι και σήμερα. Επιβάλλεται, σ’ ολόκληρη τη Χαλκιδική και μάλιστα στο μεγαλύτερο πληθυσμιακά Δήμο της (Νέας Προποντίδας), να λειτουργεί τουλάχιστον ένα εσπερινό τεχνικό σχολείο για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών εργαζομένων, ενηλίκων κλπ. Καλείται δε το σχολείο αυτό, εξ αντικειμένου, λόγω του γεωγραφικού χώρου αλλά και του μαθητικού κοινού στο οποίο απευθύνεται, να διευρύνει τη γκάμα των ειδικοτήτων που λειτουργεί. Σχετικό αίτημα του Συλλόγου των Διδασκόντων στην ΕΠΑ.Σ., στο οποίο είχε συνηγορήσει η εκπαιδευτική του Νομού Αρχή (Δ/νση Β΄/θμιας Εκπ/σης), η οικεία Δημοτική αλλά και η μέχρι πρότινος Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας, για την ίδρυση νέων ειδικοτήτων (αμαξωμάτων, αμπελουργίας – οινοποιίας, βοηθών φαρμακείων, αισθητικής τέχνης), δεν έχει ακόμη από το Υπουργείο απαντηθεί.
3)      ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ (Σ.Ε.Κ.) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Διατήρηση της λειτουργίας των Σ.Ε.Κ., Ν. Μουδανιών και Πολυγύρου, των δύο δηλαδή μεγαλύτερων αστικών κέντρων και εδρών των μεγαλύτερων πληθυσμιακά Δήμων (Νέας Προποντίδας και Πολυγύρου αντίστοιχα) της Χαλκιδικής. Τα Σ.Ε.Κ. αυτά, πέραν της υποστήριξης της πρακτικής εξάσκησης των μαθητών των σχολείων της Β΄/θμιας Τ.Ε.Ε. αλλά και των δύο Ι.Ε.Κ. (Ν. Μουδανιών και Πολυγύρου) που λειτουργούν στη Χαλκιδική, θα μπορούσαν, προτείνουμε, να υποστηρίζουν εργαστηριακά (Πληροφορική, Τεχνολογία, κλπ) και τα υπόλοιπα σχολεία της Β΄/θμιας Εκπ/σης (Γυμνάσια και Λύκεια) που λειτουργούν στις πόλεις αυτές. Αναλυτικότερα η πρόταση περιλαμβάνει τη μεταφορά των εργαστηρίων (των Γυμνασίων και Λυκείων) σε χώρους (υφιστάμενους ή δημιουργούμενους) ευθύνης των Σ.Ε.Κ. και αποβλέπει στην οργανωμένη – προγραμματισμένη, μεθοδικότερη και αποτελεσματικότερη συντήρηση των εργαστηρίων με αποτέλεσμα τη διασφάλιση καλύτερης, ομαλότερης - εύρυθμης λειτουργίας στο σύνολό τους και γενικά τη διαφύλαξη της καλής κατάστασης, της αξιοπιστίας και μακροζωίας των σαν δημοτικών περιουσιακών στοιχείων. Κάτω από προϋποθέσεις και με την ενδυνάμωση - ενίσχυση του θεσμού και του ρόλου των Σ.Ε.Κ., η λειτουργία τους θα μπορούσε να επεκταθεί προς όφελος και της Α΄/θμιας Εκπ/σης με την παροχή μέσων και υπηρεσιών για την πρακτική εξάσκηση (πληροφορική κλπ) και των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων των πόλεων που τα Σ.Ε.Κ. εδρεύουν.
4)      ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Διατήρηση της λειτουργίας των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Νέας Ποτίδαιας, στη Νότια – παραθαλάσσια, Πολυγύρου στην Κεντρική και έναρξη λειτουργίας (από το Σεπτέμβριο 2011) του ιδρυθέντος (από το Σεπτέμβριο 2009) Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Στρατονίκης, στην Βόρεια – ορεινή Χαλκιδική, σύμφωνα και με την πρόσφατη σχετική έγγραφη (Αριθμ. Πρωτ. 99/17-12-2010) πρότασή μας προς τη Δ.Δ.Ε. Χαλκιδικής. Να σημειώσουμε, για μία ακόμη φορά, ότι η ύπαρξη και λειτουργία τουλάχιστον αυτού του τύπου σχολείων αποτελεί τη στοιχειώδη εκπλήρωση των υποχρεώσεων της πολιτείας, προς την ειδική αυτή κατηγορία παιδιών και όχι μόνο πρέπει να εξαιρεθεί όλων των διαδικασιών περί ¨συνενώσεων¨, αλλά και να μην υπόκειται σε κανένα άλλο λογιστικό – οικονομικό κριτήριο ή περιορισμό.
Οι παραπάνω αποφάσεις – προτάσεις ελήφθησαν προς όφελος του μαθητή, των Σχολείων της Β’/θμιας και γενικά της Τ.Ε.Ε. στη Χαλκιδική, με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια, σε μια προσπάθεια διαφύλαξης - διατήρησης της απαραίτητης - αναγκαίας ηρεμίας και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν θέλουμε να αμφισβητήσουμε κατ’ αρχήν τη σημερινή (21/1) δήλωση της Υφυπουργού Κας Χριστοφιλοπούλου ότι «Η λογική των συνενώσεων και των ιδρύσεων είναι εκπαιδευτική και τα κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά». Ας είμαστε όμως συγκρατημένα επιφυλακτικοί αλλά πάντα αισιόδοξοι. Πράγματι, ελπίζουμε και για την Υπουργό μας, όπως αναφέρει, να ¨Έχει διαμορφωθεί σε όλους μια αντίληψη ότι αυτός ο χώρος της Παιδείας, αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δεν πρέπει να περιορίζεται σε μια πολιτική, που την ασκεί ένας Υπουργός, ή που προτείνεται από ένα κόμμα. Ή θα αποτελέσει εθνική αποστολή στην οποία θα συμμετέχουμε όλοι χωρίς δογματισμούς, ή αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα. Σε αυτή την εθνική αποστολή, πρωταγωνιστές δεν μπορεί παρά να είναι οι εκπαιδευτικοί -που καλούνται να την υλοποιήσουν. Υπηρέτες της αλλά και εμπνευστές της, δεν μπορεί παρά να είναι οι πολιτικοί. Όλοι μας έχουμε τεράστιο εθνικό χρέος. Καθένας από τη μεριά του, χωρίς υπερβολές, χωρίς ρητορείες, χωρίς θεατρινισμούς και κρινόμενος από το μέτρο της συμμετοχής του και όχι της απουσίας του, μπορεί να απαντήσει στα ζητούμενα και στις προκλήσεις της εποχής και των καιρών¨.
                Σε κάθε περίπτωση, ¨Είναι αναγκαίο να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις συνεργασίας των υπηρεσιακών παραγόντων με τους εκπαιδευτικούς, τους λοιπούς φορείς και τους ΟΤΑ¨. Επειδή, ¨Η γνώμη των εκπροσώπων των νέων Δήμων θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης¨, είμαστε δεκτικοί και πρόθυμοι σε κάθε επιθυμία τους για πρόσθετη πληροφόρηση ή διευκρινήσεις.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                        Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




     ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ                                                           ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ