Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 21/01/2011
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Αριθμ. Πρωτ.: 101
E-mail : elteechal@oltee.gr
ΠΡΟΣ: ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Σ.Ε.Κ. Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
ΚΟΙΝ: 1. ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
2. Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
3. ΓΡΑΦΕΙΟ Ε.Ε. Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
4. ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡ. ΕΚ/ΣΗΣ Δ.Δ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
5. ΔΗΜΑΡΧΟ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ
6. ΠΡΟΕΔΡΟ & ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ
7. ΠΡΟΕΔΡΟ & ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
8. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
9. Μ.Μ.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΘΕΜΑ: «ΠΑΡΤΕΡΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ»
Υπενθυμίζοντας τη διαμόρφωση – δενδροφύτευση του δημοτικού παρτεριού στη συμβολή των οδών Λ. Ελευθερίας και Θεσσαλονίκης, παραπλεύρως του κτιρίου του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής στην είσοδο της πόλης των Ν. Μουδανιών, δηλαδή τις εργασίες – εκπαιδευτικές δραστηριότητες, των μαθητών της ειδικότητας ΔΕΝΔΡΟΚΟΜΙΑΣ της ΕΠΑ.Σ. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ, που πραγματοποιήθηκαν στις αρχές Μαΐου του 2010 και κατά τις οποίες φυτεύτηκαν συνολικά 53 δένδρα και φυτά (ψευδοπλάτανοι, καλλωπιστικές δαμασκηνιές, λέυλαντ, γιουνίπερος έρπον, μπόξους, φελίτσια, βερβερίδα, ναντίνα, εσκαλόνια, ευώνυμα, σέδο, αμπαρόριζα κ.α., καθώς και πολλά αρωματικά όπως δενδρολίβανο, ρίγανη και θυμάρι), επανερχόμενοι:
Προτρέπουμε και παρακαλούμε τις Διευθύνσεις και τους Συλλόγους Διδασκόντων των ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ. και Σ.Ε.Κ. Ν. Μουδανιών να αποφασίσουν – προχωρήσουν, σε συνέχεια των εργαστηρίων και της πρακτικής εξάσκησης των μαθητών, σε νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες προτείνοντας τις:
· Συντήρηση της υφιστάμενης κηποτεχνικής εφαρμογής και ενδεχόμενη πραγματοποίηση συμπληρωματικών εργασιών οριστικής φυτοτεχνικής διαμόρφωσης, αποκατάσταση – ολοκλήρωση – αυτοματοποίηση της άρδευσης, κ.α. από τους μαθητές ειδικοτήτων (Έργων Τοπίου και Περιβάλλοντος, Δενδροκομίας) του Τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος.
· Κατασκευή περίφραξης, προτείνοντας περιφερειακή σωλήνα κυκλικής διατομής σε κολονάκια ύψους 30 – 50 εκ., για την προστασία του παρτεριού (είσοδος αυτοκινήτων κλπ). Προσφορά υπηρεσιών και εργασία από τους μαθητές ειδικοτήτων του Τομέα Μηχανολογίας.
· Σχεδιασμός και εγκατάσταση ειδικών κατασκευών για ανάπαυση (π.χ. παγκάκια) ή και διακόσμηση (π.χ. κίοσκι) ή και ανάδειξη (π.χ. μικρό σιντριβάνι) με φωτισμό, είτε του σιντριβανιού (υποβρύχιοι προβολείς), είτε του συνόλου του παρτεριού (φωτιστικά επί ιστού ύψους 3 - 4 μέτρων) κλπ. Προσφορά υπηρεσιών και εργασία από τους μαθητές ειδικοτήτων των Τομέων Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας.
Σε κάθε περίπτωση είναι ευνόητο και κατανοητό ότι σχολεία και μαθητές προσφέρουν - παρέχουν σχετικές των ειδικοτήτων υπηρεσίες – εργασίες και μόνο, το δε κόστος των απαραίτητων υλικών θα καλυφτεί είτε με προσφορές – χορηγίες είτε θα επιβαρύνει τη Δημοτική Αρχή (Δημοτική Κοινότητα Ν. Μουδανιών – Δήμο Ν. Προποντίδας).
Παρακινούμε και παρακαλούμε τις Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την κατ’ αρχήν διάθεση του συγκεκριμένου παρτεριού, για τους σκοπούς που προαναφέρονται και για τη χρηματοδότηση - κάλυψη της δαπάνης σε υλικά και εξοπλισμό που εκ των προτέρων, φυσικά, θα συμφωνηθούν.
Επαναφέρουμε την πρόταση, της Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής Κας Τριανταφύλλου Ελένης, για την υιοθέτηση του εν λόγω παρτεριού από τα συγκεκριμένα σχολεία τα οποία και παρακαλούμε με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων τους, όπως και την Τοπική Αρχή με αντίστοιχη - σχετική απόφαση, να την αποδεχτούν. Η υιοθέτηση αυτή θα έχει περιεχόμενο στην πράξη τη μόνιμη και συνεχή παροχή υπηρεσιών συντήρησης του παρτεριού από τους μαθητές καθ’ όλο το χρόνο με εξαίρεση τα χρονικά διαστήματα των σχολικών διακοπών. Στην περίπτωση αποδοχής προτείνεται η τοποθέτηση φωτιζόμενης ξύλινης πινακίδας, που θα φιλοτεχνήσουν – ζωγραφίσουν μαθητές και μπορεί να αναγράφει ¨ΠΑΡΤΕΡΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ¨. Βέβαιο είναι ότι στο εγγύς μέλλον θα υπάρξουν πολλές σκέψεις και προτάσεις για συνεργασία των σχολείων μας με την τοπική κοινωνία σε πολλά επίπεδα και με πολλούς τρόπους. Υπενθυμίζουμε τη χορήγηση, στο παρελθόν, πρώτης ύλης (σπόροι, τύρφη κλπ) από πλευράς Δήμου, την παραγωγή φυτών από την πλευρά του σχολείου και την εν συνεχεία παραχώρησή τους στο Δήμο για τις ανάγκες των χώρων πρασίνου. Θα μπορούσε π.χ. να πραγματοποιείται μια ανοιξιάτικη ανοικτή τελετή – γιορτή κατά την παράδοση με συμβολική φύτευση από τους μαθητές.
Θεωρούμε και αρχή μας είναι ότι μόνο με την εξωστρέφεια και το άνοιγμα προς την κοινωνία, με παρόμοιες καινοτόμες δράσεις στις οποίες καλούμε μιμητές, θα μπορέσουμε να αναδείξουμε ουσιαστικά το έργο του εκπαιδευτικού αναβαθμίζοντας πραγματικά το ρόλο του καθώς και των σχολείων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τότε μόνο, χωρίς θεωρίες και λόγια κενά περιεχομένου, αλλά στην πράξη, θα είναι γεγονός το «Νέο Σχολείο» και «Πρώτα ο Μαθητής».
Πέραν του ζητούμενου – ανάγκης πρακτικής εξάσκησης των μαθητών σε συνθήκες πραγματικού εργασιακού περιβάλλοντος, η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στα γενικά πλαίσια των μηνυμάτων δημιουργίας και καλλιέργειας περιβαλλοντικής συνείδησης, που έχουν χρέος να μεταδίδουν οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί, όχι μόνο προς τους μαθητές, αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, με στόχο τη διαμόρφωση των κατάλληλων και αναγκαίων συνθηκών για υγεία και καλύτερη – ποιοτικότερη ζωή.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ