ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ


ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Α. Εκπαιδευτικά

  1. Ενιαίος Διυπουργικός φορέας παροχής Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης.
  2. Δημιουργία Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην κεντρική υπηρεσία ΥΠΕΠΘ.
  3. Σύσταση και λειτουργία Διευθύνσεων Τεχνικής–Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε όλους τους Νομούς της Επικράτειας.
  4. Ίδρυση και λειτουργία Γραφείων Τεχνικής–Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στις Διευθύνσεις ΤΕΕ κάθε Νομού της χώρας .
  5.  Σύσταση τμήματος επιστημονικής-παιδαγωγικής καθοδήγησης Τεχνικής–Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στις περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
6.    Υποχρεωτική συμμετοχή των προϊσταμένων Γραφείων ΤΕΕ στα ΠΥΣΔΕ, όταν ασχολούνται με θέματα των ΤΕΕ. και προϊσταμένου  Δ/νσης ΤΕΕ  στο ΚΥΣΔΕ.
  1. Στελέχωση των σχολικών μονάδων της ΤΕΕ με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
  2. Επίλυση της ανισότητας μεταξύ εκπαιδευτικών με αναγνώριση ως εντάξιμου χρόνου των ετών σπουδών σε όλους (χορήγηση 2 ΜΚ όπως στην περίπτωση των αποφοίτων της ΑΣΕΤΕΜ).
  3. Άμεση στελέχωση των σχολικών μονάδων με διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό .Η έλλειψη και οι ανάγκες στα σχολεία της ΤΕΕ είναι μεγάλη
  4. Να προκηρυχθούν θέσεις  σχολικών συμβούλων  από όλους τους κλάδους και τις ειδικότητες  των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.
  5. Να θεσμοθετηθεί η ενημέρωση γονέων και μαθητών των Γυμνασίων από εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ.
  6. Η χωροταξική κατανομή των ειδικοτήτων στα ΤΕΕ να περιλαμβάνει όλους τους τομείς και τις ειδικότητες ανά δήμο.
  7. Η διδασκαλία όλων  των εργαστηριακών  μαθημάτων σε τμήμα με αριθμό μαθητών μέχρι 10 να γίνεται από ένα εκπαιδευτικό και άνω των 10 από δύο εκπαιδευτικούς
  8. Σαφής διαχωρισμός και  επαναπροσδιορισμός των κλάδων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, ανάλογα με την ειδικότητα των σπουδών τους και κατάργηση των ενοποιημένων κλάδων στους διορισμούς και υπεραριθμίες.
15. Μείωση του ωραρίου διδασκαλίας υπευθύνων εργαστηρίων ΣΕΚ και ΣΕ κατά 3 ώρες από το υποχρεωτικό τους ωράριο διδασκαλίας.
16. Ενιαία αντιμετώπιση των μεταταγέντων  εκπαιδευτικών (πρώην διοικητικών υπαλλήλων του δημοσίου) με τους αρχικά διορισθέντες εκπαιδευτικούς  σε ότι αφορά  τη μείωση του διδακτικού τους ωραρίου.
17. Οι εκπαιδευτικοί του δημοσίου που επαναδιορίστηκαν σε άλλο κλάδο με ταυτόχρονη παραίτηση από τον αρχικό να έχουν διοικητική συνέχεια (να λαμβάνεται υπόψη το ΦΕΚ αρχικού διορισμού).
18. Ουσιαστική αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων για τη  βελτίωση της παρεχόμενης τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.
  1. Στελέχωση του τμήματος Τεχνικής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , με επαρκή μαχόμενο επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
  2. Προβολή του θεσμού των ΤΕΕ , μέσω του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και των λοιπών μηχανισμών  ενημέρωσης των νέων και των γονέων τους.
  3. Εξασφάλιση αξιοπρεπών διδακτηρίων ΤΕΕ και ΣΕΚ και αξιοποίηση του προγράμματος  ΕΤΠΑ . Άμεση προμήθεια του προβλεπόμενου εξοπλισμού απευθείας  από τα ΣΕΚ και τα ΣΕ.
  4. Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των σχολικών επιτροπών ώστε η επιδότηση των ΤΕΕ & ΣΕΚ να γίνεται απευθείας με ειδικό κωδικό.

Β. Οικονομικά-Συνταξιοδοτικά


1.    Άμεση καθιέρωση ειδικού εκπαιδευτικού μισθολογίου, αντίστοιχου με το Μ.Ο. του μισθολογίου των εκπαιδευτικών των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέχρι την καθιέρωσή του αύξηση των αποδοχών κατά 25% για να καλυφθούν οι απώλειες των προηγούμενων ετών αναδρομικά από 1/1/2004.
2.    Σταθερή σχέση εισαγωγικού – καταληκτικού μισθού 1 / 2,5
3.     Άμεση καταβολή του ειδικού μηνιαίου επιδόματος των 176 €, που δεν χορηγείται μόνο στους εκπαιδευτικούς.
4.     Άμεση καταβολή ετησίου εφάπαξ επιδόματος πανελληνίων εξετάσεων 1500 € που καταβάλλεται στους λοιπούς υπαλλήλους του ΥΠΕΠΘ.
5.    Ενσωμάτωση κίνητρου απόδοσης και εξωδιδακτικής βοήθειας στο βασικό μισθό.
6.    Αναπροσαρμογή της ωριαίας αντιμισθίας στο ύψος των 20 €  αναδρομικά από 1/1/2004.
7.    Αναπροσαρμογή της αποζημίωσης των επιδομάτων Διευθυντών ΣΕΚ στο ύψος των Διευθυντών ΤΕΕ – Ε.Λ .
8.    Μείωση του ωραρίου των Διευθυντών των ΣΕΚ  ανάλογα με το ωράριο των Διευθυντών των σχολικών μονάδων .
9.    Μείωση του ωραρίου των υποδιευθυντών και των υπευθύνων  τομέων των ΣΕΚ & ΣΕ σε 10 ώρες την εβδομάδα.
10. Οικονομική εξίσωση των υπευθύνων τομέων των ΣΕ με  τους αντίστοιχους  των ΣΕΚ .
11. Αύξηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών επιδομάτων.
12. Άμεση καταβολή όλων των οφειλόμενων από υπερωριακή εργασία, περιβαλλοντική εκπαίδευση , αγωγή υγείας , επιτροπές εξετάσεων, ΠΔΣ .
13. Αυτοτελής παρακράτηση του φόρου 20 % για όλες τις πρόσθετες αμοιβές πέραν του μισθού.
14. Κοινωνικές παροχές που λαμβάνουν άλλες ομάδες υπαλλήλων του δημόσιου τομέα  και στους εκπαιδευτικούς .
15. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας με υπολογισμό ως συντάξιμου χρόνου των ετών βασικών σπουδών του πτυχίου διορισμού και  υπολογισμός της σύνταξης στο 80 % του συνόλου των ακαθάριστων αποδοχών  του τελευταίου μήνα αποχώρησης του εκπαιδευτικού.
16.  Στην σύνταξη να υπολογίζονται όλα τα βασικά επιδόματα καθώς και τα επιδόματα θέσης για τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης.
17. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος  στα 25 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας με υπολογισμό της σύνταξης σε ποσοστό 80 % των 25/30 των αποδοχών του τελευταίου μήνα αποχώρησης .
18. Διατήρηση όλων των σημερινών ταμείων (Δημόσιο–ΤΕΑΔΥ, ΜΤΠΥ, ΤΠΔΥ) και ενίσχυση από το κράτος για την εγγύηση καταβολής των ποσοστών που καταβάλλονται σήμερα με τις αντίστοιχες αναπροσαρμογές βάσει του Δ.Τ.Κ και Α.Ε.Π.
19. Αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας  για μισθολογική εξέλιξη και συντάξιμη υπηρεσία χωρίς εξαγορά  για όλους τους εκπαιδευτικούς.
20. Αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας στο ΤΠΔΥ.
21. Υπολογισμός ως συντάξιμου χρόνου μεταξύ δύο διαδοχικών διορισμών αναπληρωτών ή ωρομισθίων εφόσον το μεσοδιάστημα δεν ξεπερνά τους 6 μήνες.

Γ. Ασφαλιστικά

1.    Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλα τα μέλη που προστατεύονται από τον εκπαιδευτικό .
2.    Πλήρη οδοντιατρική κάλυψη.
3.    Πλήρη κάλυψη για την αγορά βοηθητικών οργάνων (γυαλιά, βηματοδότες , ακουστικά  κλπ ). Κάλυψη κοινωνικών παροχών (λουτροθεραπείες, παιδικές κατασκηνώσεις κλπ ).

Δ. Επιμόρφωση

1.    Επιμόρφωση άμεση και περιοδική, με θεσμική νομοθέτηση και με βάρος στην εφαρμογή νέων τεχνικών διδασκαλίας και νέων τεχνολογιών, σε σχέση με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
2.    Θεσμοθετημένη ετήσια μετεκπαίδευση σε αντικείμενα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
3.    Να ενεργοποιηθεί άμεσα ο φορέας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
4.    Να υλοποιηθεί η θεσμοθετημένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κλάδων ΤΕ01.
5. Επανακαταρτηση των εκπαιδευτικων σε παρεμφερεις συγχρονες ειδικοτητες, ώστε σε περιπτωση που καταργηθη προσωρινα μια ειδικοτητα – ώστε να αποροφηθουν οι αποφοιτοι στην αγορα εργασιας – και δημιουργηθει μια άλλη, αφ ενός να μην μεινουν ανενεργοι οι καθηγητες, αφ εταιρου το εκαστοτε υπουργειο να μην εχει προβλημα προσωπικου.

Ε. Μαθητικά

1.    Υλοποίηση των διατάξεων του Ν 2640/98 για την πρακτική άσκηση και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.
2.     Αύξηση του ποσοστού εισαγομένων στο 25 % για τα ΤΕΙ , τις σχολές υπαξιωματικών  και αστυφυλάκων.
3.    Πρόσβαση όλων των αποφοίτων 2ου κύκλου ημερησίων και εσπερινών ΤΕΕ ανεξαρτήτως τομέα στις σχολές υπαξιωματικών  και αστυφυλάκων .
4.    Να μειωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στους 20 και ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία Τομέα και ειδικότητας, σε 15 και 10 αντίστοιχα.
5.    Έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων  για κάθε επίπεδο και ειδικότητα πτυχίου ΤΕΕ.
6.    Επίλυση κτιριακού, ανακατανομή σχολικών μονάδων. Εξοπλισμός σχολικών μονάδων ΤΕΕ. Αναβάθμιση του εργαστηριακού εξοπλισμού.

Τέλος ζητάμε την ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ σύμφωνα με τις θέσεις και τις προτάσεις της ομοσπονδίας μας. για ένα σύγχρονο  Τεχνολογικό  Λύκειο  που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε..