ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΤΟ ΨΩΜΙ, ΤΟ ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ ΚΑΙ Η ΣΟΔΑΑ


Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα
τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798
ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr, facebook: group Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284
Αθήνα, 5-3-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 038
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Ψωμί, το Παντεσπάνι και η …Σόδαα
Την ώρα που τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα εμφανίζουν εικόνα διάλυσης λόγω των πολλών και σοβαρών ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. απέστειλε εγκύκλιο με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2012 – 2013». Σκοπός του προγράμματος είναι «…η επανένταξη στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής, …η βελτίωση της απόδοσης…».
Εκτεταμένη ανάλυση και εμπεριστατωμένη κριτική του Προγράμματος, περιέχεται στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών ([1]).
Αν δεν ήταν τόσο τραγική η κατάσταση στα σχολεία, και ειδικά στα σχολεία της Τ.Ε.Ε., οι αντιδράσεις στην τραγελαφική απόφαση του Υπουργείου θα κυμαίνονταν μεταξύ «συγχαρητηρίων» και …γέλωτος, μέχρι δακρύων:
Δεν έχουμε Ψωμί !   – Να φάτε …Παντεσπάνι !!
Αν βαρυστομαχιάσουμε ;   – Να πιείτε …ΣΟΔΑΑ !!!
(Σ.Ο.Δ.Α.Α.: Συντονιστική Ομάδα Δομών Αντισταθμιστικής Αγωγής)
Εδώ ο κόσμος καίγεται, η Κοινωνία αποσυντίθεται, τα Σχολεία διαλύονται, οι Μαθητές λιποθυμούν πάνω στα θρανία από ασιτία, οι Γονείς βιώνουν το φάσμα της ανεργίας και της φτώχειας, οι Εκπαιδευτικοί καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθούν ευσυνείδητα στις απαιτήσεις του λειτουργήματός τους, βαλλόμενοι από παντού και με το φάντασμα των απολύσεων να πλανάται πάνω τους... Όλα αυτά βέβαια, συμβαίνουν στην Ελλάδα. Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. όμως, μάλλον μετακόμισε στην …Φινλανδία. Παρόλα αυτά θα πρέπει να δώσει κάποιες εξηγήσεις για τα αμείλικτα ερωτήματα που τίθενται:
·     Την στιγμή που περικόπτονται άγρια οι δομές όλων των Υπουργείων, δημιουργούνται νέες: ΣΚΕΔ (Σχολικά Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων, ΚΕΠΕΣ (Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης), ΣΟΔΑΑ (Συντονιστική Ομάδα Δομών Αντισταθμιστικής Αγωγής), ΥΣΚΕΔ (Υπεύθυνος Σχολικού Κέντρου Ενισχυτικής Διδασκαλίας)…!
·     Χρήματα υπάρχουν και για την ίδρυση του ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), ως «Ενισχυτική» (και ταυτόχρονα ανησυχητική) επένδυση στην πολύκροτη αξιολόγηση…
·     Φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται για την ίδρυση Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, πάγιο αίτημα και αδήριτη ανάγκη των σχολείων και των εκπαιδευτικών της Τ.Ε.Ε. Ένα γραφείο χρειάζεται, ένα Διευθυντή και αρμοδιότητες…
·     Όλες οι νέες δομές της Ενισχυτικής Διδασκαλίας προβλέπεται να συγκροτηθούν και να λειτουργήσουν ΦΕΤΟΣ, δηλαδή 2 μήνες πριν τη λήξη των μαθημάτων (χωρίς να υπολογίζονται οι αργίες που μεσολαβούν) !! Ποιόν προσπαθούν να κοροϊδέψουν; Τους Έλληνες πολίτες ή την Ευρωπαϊκή Ένωση;
·     Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος της «…επανένταξης στη μαθησιακή διαδικασία…» εκεί που δεν υπάρχει καν «μαθησιακή διαδικασία» επειδή το Υπουργείο έχει αφήσει ακάλυπτες χιλιάδες ώρες της βασικής διδασκαλίας των μαθητών ;
·     Αφού «..ολοκληρώσουν επιτυχώς την Υποχρεωτική Εκπαίδευση…», τι να την κάνουν οι μαθητές την «δυνατότητα πρόσβασης στην δεύτερη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική – Τεχνική Εκπαίδευση)», όταν αυτή δεν λειτουργεί λόγω κενών ;
·     Λεφτά δεν υπάρχουν για την κάλυψη των 1.600 και πλέον κενών στη βασική διδασκαλία, αλλά βρέθηκαν 50 εκατ. ευρώ από Κοινοτικά κονδύλια για να στηθεί Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας για τα επόμενα τρία χρόνια;
·     Και μετά από 3 χρόνια, τι θα γίνουν αυτές οι Δομές και πώς θα διασφαλιστεί η συνέχιση του Προγράμματος;
·     Τι εχέγγυα μπορεί να δώσει το Υπουργείο για την πληρωμή αυτών που θα συμμετάσχουν στη διαδικασία και θα προσφέρουν έργο, όταν το ίδιο το Υπουργείο αρνείται συστηματικά εδώ και 4 χρόνια να καταβάλλει τις αποζημιώσεις στους εκπαιδευτικούς που παρείχαν τις υπηρεσίες τους στα Προγράμματα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Π.Δ.Σ.) των σχολικών ετών 2008-2009 και 2009-2010 ως Αξιολογητές – Σχεδιαστές και Καταχωρητές ; Από Ευρωπαϊκά Κονδύλια δεν χρηματοδοτήθηκαν και εκείνα; Με την συστηματική αποφυγή συγκεκριμένης πολιτικής δέσμευσης εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για μελλοντική, έστω, καταβολή των αποζημιώσεων, και μπροστά στον κίνδυνο απώλειας των δεδουλευμένων, περίπου 1.700 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη καταφύγει σε δικαστικές αγωγές… Εκεί θα καταλήξουν και όσοι προσληφθούν με το τρέχον Πρόγραμμα;
·     Στα κονδύλια για τα νέα Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, δεν έπρεπε να προβλεφθεί και η κάλυψη των υποχρεώσεων που ήδη ανέλαβε το Υπουργείο από τα προηγηθέντα όμοια Προγράμματα ;
Είναι προφανές ότι ζούμε το τέλος της Λογικής και του Πολιτικού Σχεδιασμού !
Ζούμε στην εποχή των Λογιστικών Κωδικών !
Εάν κάποιος γραφειοκράτης έχει εντάξει εγκαίρως μια Εκπαιδευτική Πολιτική στο σωστό κωδικό κονδυλίων, τότε έχει καλώς. Αν όχι, τόσο το χειρότερο για την Εκπαίδευση και τους πολιτικούς σχεδιασμούς που την αφορούν…
Καθιστούμε σαφές, ότι είμαστε ένθερμοι υποστηρικτές της θεσμοθέτησης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια. Πάγια θέση της Ομοσπονδίας μας είναι ότι τα μαθησιακά προβλήματα που εντοπίζονται σε μια βαθμίδα εκπαίδευσης, πρέπει να αντιμετωπίζονται εγκαίρως και μέσα στη βαθμίδα αυτή, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση. Τα σχολεία της Τ.Ε.Ε. υποφέρουν όλα αυτά τα χρόνια από την πάγια πρακτική της «χαριστικής» προαγωγής και απόλυσης μαθητών του Γυμνασίου, οι οποίοι στη συνέχεια «κατηγοριοποιούνται», περιθωριοποιούνται και «προωθούνται» στα ΕΠΑ.Λ. και στις ΕΠΑ.Σ., «αφού δεν παίρνουν τα γράμματα»…
Τα Προγράμματα αυτά όμως, πρέπει να θεσμοθετηθούν ως πάγια, να ενταχθούν οριστικά και οργανικά μέσα στην τυπική διαδικασία εκπαίδευσης και να εξασφαλιστεί η διάρκειά τους.
Ακόμη, κανένα πρόγραμμα δεν πρέπει να στήνεται αποσπασματικά, αλλά να είναι πλήρως ενταγμένο σε μια συνολική Εκπαιδευτική Πολιτική που αντιμετωπίζει ισότιμα όλα τα προβλήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θέτει προτεραιότητες, που καλύπτει πρώτα τις κατεπείγουσες ανάγκες, αλλά και τις ανειλημμένες υποχρεώσεις της…
Σε κάθε άλλη περίπτωση, εμφανίζεται ο Καραγκιόζης με …ημίψηλο, η ψωροκώσταινα με …λιβρέα και ο μπαταχτσής …κιμπάρης !!
Τι Φινλανδία, τι Φιλ-ενδεία. Λόρδοι στη μια και …λόρδα στην άλλη…
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.



([1]) Βλ. δημοσίευμα 1-3-2013: «Δεν φτάνει που διαλύουν το σχολείο μας κοροϊδεύουν κι από πάνω !!» http://ipaideia.gr/den-ftanei-pou-dialioun-to-sxoleio-mas-koroideuoun-ki-apo-pano.de5afdde4614a46451839d74e24b2fe6.html