ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Σάββατο 29 Μαΐου 2010

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ: ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ


ΘΕΣΕΙΣ - ΑΠΟΨΕΙΣ για την
ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ στην από 19/5/2010 συνεδρίαση του αποφάσισε κατά πλειοψηφία (9 ΥΠEΡ 1 ΚΑΤA) ότι στηρίζει την πάγια θέση της Ομοσπονδίας για αξιολόγηση με την προϋπόθεση πραγματοποίησης διαλόγου μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της Ομοσπονδίας μας για θεσμοθέτηση κανόνων αποδεκτών από όλους τους εμπλεκόμενους.
Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, διαδικασία που πιστεύουμε ότι πρέπει επιτέλους να αρχίσει να πραγματοποιείται, για να έχει επιτυχία και θετικά αποτελέσματα πρέπει να στηρίζεται στο διάλογο και στην κοινή αποδοχή κανόνων. Οι αυθαίρετες αποφάσεις με νόμους έχουν δείξει μέχρι σήμερα ότι μένουν μόνο στα χαρτιά, δεν εφαρμόζονται, δεν επιτυγχάνουν κανένα θετικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της εκπαίδευσης και αντικαθίστανται από άλλους μετά από λίγα χρόνια χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Αυτή την τακτική ακολουθεί και τώρα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο προχώρησε στην έκδοση εγκυκλίου για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Ενώ, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, έχει σαν στόχο να αναδείξει τη σχολική μονάδα ως βασικό φορέα προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου και να βελτιώσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αναθέτει αυτό το έργο στους σχολικούς συμβούλους για τις ενημερώσεις και την επιλογή σχολείων για πιλοτική εφαρμογή.
Όταν θέλουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης πρέπει να απευθυνόμαστε σε εκείνους που την πραγματοποιούν.
Πρέπει επιτέλους να γνωρίζουμε όλη την αλήθεια. Οι σχολικοί σύμβουλοι, σύμφωνα με το καθεστώς αλλά και τον τρόπο που λειτουργούν, κάποιες φορές δείχνουν να μην έχουν αίσθηση της πραγματικότητας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας που πραγματοποιείται στα σχολεία. Μερικοί βλέπουν την εκπαίδευση αφ υψηλού, καθισμένοι στα κάστρα τους, χωρίς να παρέχουν την απαραίτητη υποβοήθηση στους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων τους, που προσπαθούν με πολύ κόπο να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους χωρίς καμιά βοήθεια (με 1-2 γενικές ενημερωτικές συναντήσεις το χρόνο όχι μόνο δεν συνεισφέρουν, αλλά αρκετές φορές παρεμποδίζουν και την εκπαιδευτική διαδικασία).
Με ποια κριτήρια θα επιλέξουν οι σχολικοί σύμβουλοι τις σχολικές μονάδες που θα εφαρμοστεί το σύστημα πιλοτικά. Ασφαλώς αυτά που θα εξυπηρετούν τους ίδιους. Δηλαδή μερικά πολύ καλά σχολεία με άριστες κτιριακές εγκαταστάσεις, με εξαιρετικό εργαστηριακό εξοπλισμό, με πληθώρα μονίμων εκπαιδευτικών, με συλλόγους γονέων που θα συνεισφέρουν γιατί θα ανήκουν σε προνομιακές κοινωνικές τάξεις, με βοηθητικό και διοικητικό προσωπικό, με ανύπαρκτα προβλήματα λειτουργίας κ.λ.π.
Αν πράγματι η πολιτική ηγεσία έχει σαν στόχο με την αυτοαξιολόγηση, να ενδυναμώσει τις σχολικές μονάδες θα πρέπει να αρχίσει έναν ανοικτό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που θα καταλήξει στην ανάδειξη όλων εκείνων των κριτηρίων που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στην αυτοαξιολόγηση για την επίτευξη του τελικού σκοπού που είναι η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και αυτό θα γίνει μόνο όταν μετά από διάλογο ληφθούν όλες οι αποφάσεις που θα γίνουν αποδεκτές από όλα τα ενδιαφερόμενα μέλη.
Πρέπει να αρχίσει άμεσα διάλογος μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας πάνω:
1)    Στους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης
2)    Στην υλοποίηση αυτών μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος
3)    Στις διδακτικές μεθόδους
4)    Στην κτιριακή υποδομή
5)    Στην υλικοτεχνική υποδομή
6)    Στα εποπτικά μέσα διδασκαλίας
7)    Στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών
8)    Στην άμεση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Σημαντικό στοιχείο επίσης αποτελεί η από κοινού συμφωνία όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων για θεσμοθέτηση ανεξάρτητων οργάνων, έγκυρων και αξιόπιστων. Μακριά από πολιτικές, κομματικές ή άλλες διαχειριστικές επιρροές, που θα αποδίδουν την αξιολογική εικόνα όλων των παραπάνω.
Η αυτοαξιολόγηση πρέπει να χρησιμοποιηθεί σαν όπλο βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της αναβάθμισης της εκπαίδευσης και όχι σαν μέσο επίτευξης άλλων επιδιώξεων (καταργήσεις σχολείων - συμπτύξεις σχολικών μονάδων - αύξηση αριθμού μαθητών - υποχρηματοδότηση κ.λ.π.)

Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κυρίως για τις σχολικές μονάδες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα δείξει:
1)    Την τέλεια αδιαφορία των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
2)    Τις τεράστιες ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές που υπάρχουν.
3)    Την αδιαφορία όλων των εμπλεκόμενων για επίλυση των κτιριακών προβλημάτων της ΤΕΕ.
4)    Την ανυπαρξία σύγχρονού εργαστηριακού εξοπλισμού στις περισσότερες σχολικές μονάδες.
5)    Την ανυπαρξία βιβλιοθηκών και εργαστηρίων φυσικής - χημείας εξοπλισμένων.
6)    Την ανυπαρξία κατάλληλων αναλυτικών προγραμμάτων και σχολικών βιβλίων.
7)    Την για πάρα πολλά χρόνια ανυπαρξία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
8)    Την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τους περισσότερους Δήμους της χώρας.
9)    Την κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πολλούς μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
10)      Την ανυπαρξία βοηθητικού και διοικητικού προσωπικού στα σχολεία.
και πολλών άλλων προβλημάτων που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Παρόλα αυτά οι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μπορέσουν να παράσχουν καλύτερη την δυνατή ποιότητα εκπαίδευσης στους μαθητές τους όλα αυτά τα χρόνια που η πολιτεία τους έχει παραμελήσει. Έφτασε επιτέλους η ώρα που και η πολιτεία θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να σταματήσει να χρεώνει όλα τα κακά στους εκπαιδευτικούς.
Η μη ανάπτυξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα οφείλεται αποκλειστικά και μόνο:
1)     Στις αποφάσεις που έχουν λάβει μέχρι τώρα όλες οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να σαμποτάρουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στο όνομα της ανάπτυξής της.
2)     Στην ανυπαρξία διαλόγου με την Ομοσπονδία μας που προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιτύχει την ανάπτυξη της ΤΕΕ (γιατί άραγε?).


Από το Δ.Σ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ