ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗ ΣΤΑΜΑΤΗ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Τ.Ε.Ε.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πραγματοποιήσατε, σαν Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής, την Τετάρτη 26 Μαΐου το απόγευμα στο κλειστό θέατρο των Μουδανιών, μία εκδήλωση. Θέλετε να μας πείτε δύο λόγια;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι. Ήταν μια εκδήλωση ενημέρωσης για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Απευθυνόταν κυρίως στους μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου και της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.), οι οποίοι είναι εν δυνάμει υποψήφιοι μαθητές των σχολείων της ΤΕΕ, δηλαδή του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) και της Επαγγελματικής Σχολής (ΕΠΑ.Σ.). Φυσικά, η εκδήλωση, απευθυνόταν και στους γονείς των παραπάνω μαθητών αλλά ήταν ανοικτή και σε κάθε άλλο ενδιαφερόμενο που θα ήθελε να την παρακολουθήσει. Έχουμε διαπιστώσει ότι πολύ λίγα γνωρίζει ο κόσμος για τα δρώμενα στην ΤΕΕ αλλά και τις δυνατότητες και τις προοπτικές που διανοίγονται στους αποφοίτους – πτυχιούχους των σχολείων της. Είναι δεδομένο ότι μόνο η γνώση, που στην περίπτωσή μας ήταν το ζητούμενο, μαζί με την κρίση μπορούν να οδηγούν στις σωστές και ασφαλείς επιλογές.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είχε επιτυχία η εκδήλωσή σας; Προσήλθε κόσμος να την παρακολουθήσει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δυστυχώς όχι. Ούτε ένας μαθητής. Ούτε ένας γονέας. Πλήρης η αποτυχία στο στόχο της. Παρά την προσπάθεια που κάναμε για την προβολή της (δελτίο τύπου στα ΜΜΕ, αφίσες, προσκλήσεις κλπ,) κατεγράφη μια καθ’ ολοκληρία αδιαφορία του κόσμου.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Διερευνήσατε τα αίτια; Που μπορεί αυτή να οφείλεται;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι. Η αδιαφορία της κοινωνίας ήταν λίγο ως πολύ γνωστή. Όχι, βέβαια, σ’ αυτή την τόσο απαράδεκτη διάσταση. Φυσικά δεν φταίει ο κόσμος, σε τι άλλωστε θα μπορούσε να φταίει; Φταίνε – φταίμε όλοι οι παράγοντες της εκπαίδευσης. Από την επίσημη πολιτεία δηλαδή την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με τις κακές επιλογές της αλλά και την ακόμα χειρότερη εφαρμογή τους, μέχρι τους υπηρεσιακούς παράγοντες που την εκφράζουν και την υπηρετούν σε υπεύθυνες θέσεις – θεσμικούς ρόλους ιδιαίτερης σημασίας, βεβαίως δε φταίμε και όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί, είτε μεμονωμένα, είτε και με τον τρόπο που εκφραζόμαστε – εκπροσωπούμαστε μέσα από τα συνδικαλιστικά μας όργανα. Οι εκπαιδευτικοί, εμείς πρώτοι, θα έπρεπε να εκθέτουμε στην κοινωνία το έργο μας, να το αναδεικνύαμε και έτσι θα αναβαθμίζαμε και το δικό μας ρόλο και το ρόλο του σχολείου μας. Η παλαιολιθική και απαρχαιωμένη αντίληψη της εσωστρέφειας που επικρατεί στους κόλπους της εκπαίδευσης πρέπει άμεσα να αναθεωρηθεί, απ’ όλους τους εμπλεκόμενους και ν’ ανοίξει, στην πράξη, τις πόρτες του το σχολείο στην κοινωνία. Να είναι ανοικτό στην κοινωνία. Όταν θέλουμε, και πρέπει, το σχολείο να έχει θέση και ρόλο στην κοινωνία, γιατί και με ποια λογική δυσκολευόμαστε να ισχύει και το αντίστροφο; Δυστυχώς τα προβλήματα και τα λάθη που έγιναν και γίνονται ακόμη είναι πολλά και η πρώτη που αδιαφορεί είναι η ίδια η εκπαιδευτική κοινότητα ιδιαίτερα δε με τον τρόπο και τα πρόσωπα που την εκφράζουν θεσμικά. Να σας αναφέρω ότι στην εκδήλωση για την οποία συζητάμε, πέραν του ότι δεν παραβρέθηκε κανένας προσκεκλημένος παράγων της αυτοδιοίκησης ή εκπρόσωπος άλλου φορέα (περίμεναν ότι δεν θα έχει κόσμο και γι αυτό δεν ήρθαν), από πλευράς υπηρεσιακών παραγόντων – στελεχών του χώρου της εκπαίδευσης παραβρέθηκε και προς τιμή της μόνο η Προϊσταμένη του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, εδώ στα Μουδανιά, η Κα Ναουμίδου και η Υπεύθυνη του Γραφείου Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης η Κα Παπαδοπούλου. Τι άραγε να σημαίνει αυτό; Αδιαφορία ή σκοπιμότητα; Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του. Εμείς σαν Δ.Σ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής δημοσιεύσαμε τη δήλωση που σας διαβάζω:
«Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής με λύπη του διαπιστώνει την απουσία, από τη σημερινή εκδήλωση ενημέρωσης για την Τ.Ε.Ε., των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων, επίσημων τοπικών εκπροσώπων του Υπουργείου.
Για τα εύλογα, λοιπόν, ερωτήματα που προκύπτουν, γνωστοποιούμε την πρόσκληση προς τη Δ.Δ.Ε. του Νομού και το Γραφείο Ε.Ε. της Δ/νσης, δυστυχώς όμως Δ/ντής και Πρ/νος αντίστοιχα, επέλεξαν να μη συμμετέχουν αλλά ούτε και να παρευρίσκονται.
Άλλοι ακόμη φορείς – υπηρεσίες, όπως το ΓΡΑ.ΣΥ. αλλά και το ΚΕ.ΣΥ.Π. Πολυγύρου, προτίμησαν δια των υπευθύνων τους την αποστασιοποίηση και αδιαφορία, να σημειώσουμε δε ότι είναι αυτοί που εντέλλονται από την Πολιτεία και είναι θεσμικά υποχρεωμένοι να πραγματοποιούν ενημερώσεις προς τους γονείς και τα παιδιά τους – μαθητές.
Παρά ταύτα, το Δ.Σ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής δηλώνει ότι:
Με στόχο την αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, τιμώντας τους έστω και λίγους ευαισθητοποιημένους - ενδιαφερόμενους, θα συνεχίσει την προσπάθεια με νέες πρωτοβουλίες και δράσεις, που σκοπό έχουν την ανάδειξη της αναγκαιότητας και της συμβολής των σχολείων της Τ.Ε.Ε. στην κοινωνία.»

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τελικά δεν πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η εκδήλωση μας άλλαξε χαρακτήρα και στόχο και μετατράπηκε σε μια άκρως ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερα εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων και θέσεων μεταξύ συναδέλφων σε μια ενδοοικογενειακή πλέον υπόθεση παρουσία και με τη συμμετοχή του Κου Πέττα, Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) του δευτεροβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου στο οποίο είναι μέλος η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Σ’ ένα περιέργως πως ιδιαίτερα καλό κλίμα, μετά από μια μακροσκελή εισήγηση του Κου Σταμπολίδη, Σχολικού Συμβούλου και μέχρι πρόσφατα Προϊστάμενου του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε μια ιστορική αναφορά στην ΤΕΕ και ειπώθηκαν – ακούστηκαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για την πορεία και το μέλλον της. Αναπτύχθηκε – διαπιστώθηκε έντονος ο προβληματισμός και επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά η έλλειψη της σαφήνειας των στόχων που καλείται να επιτύχει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω των σχολείων της ΤΕΕ. Σε κάθε περίπτωση κατεγράφη η αναγκαιότητα για τη συνέχεια της προσπάθειας εξωστρέφειας που ξεκινήσαμε σαν Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής, δεσμευτήκαμε δε, σαν Δ.Σ., να τη συνεχίσουμε πιο μεθοδικά, οργανωμένα και δυναμικά με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους το Σεπτέμβριο. Είμαστε άλλωστε πολύ νέοι, με θητεία δύο μόλις μηνών σαν Δ.Σ., στη μόλις αναβιωμένη Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., έχουμε πολύ όρεξη, μεγάλα αποθέματα δυνάμεων, πολλές ιδέες και πιστεύουμε ότι τελικά θα τα καταφέρουμε να ανατρέψουμε τα δεδομένα, να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον και να αναιρέσουμε την απαξίωση του εκπαιδευτικού, συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης γενικότερα και της ΤΕΕ και των σχολείων της ειδικότερα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Θέλετε να προσθέσετε κάτι άλλο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν πρέπει να παραλείψω να πω ότι στον απόηχο της εκδήλωσης, η οποία σημειωτέον είχε ώρα λήξης την 9η μμ αλλά λόγω του ενδιαφέροντος διήρκεσε μέχρι τις 10:30 ενώ θα συνέχιζε κι άλλο αν δεν έπρεπε να κλείσει το θέατρο, απονεμήθηκαν πλακέτες διάκρισης και τιμής σε δύο επίτιμα πλέον (μετά από απόφαση Γενικής Συνέλευσης) και ιδρυτικά μέλη (από το 1983) της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής, συνταξιούχους πλέον εκπαιδευτικούς τους Περσυνάκη Εμμανουήλ και Γκολόη Απόστολο, για την πολύτιμες υπηρεσίες που προσέφεραν στην εκπαίδευση και στο συνδικαλισμό όχι μόνο στα όρια του Νομού αλλά και ανά την επικράτεια. Υπήρξαν σε όλη τους τη θητεία στυλοβάτες και ακούραστοι εργάτες της ΤΕΕ.
Τέλος θέλω να σας ευχαριστήσω για το ενδιαφέρον σας αλλά και για το χρόνο και το χώρο που μου διαθέσατε.